MENU

«Όπισθεν» της κυβέρνησης Biden στην ηλεκτροκίνηση

Σημαντική νίκη για τις αυτοκινητοβιομηχανίες

Σημαντική νίκη για τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αποτελεί η απόφαση του Υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ, να χαλαρώσει τους στόχους για την ετήσια εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου έως το 2030.

Οι κατασκευάστριες ισχυρίζονταν ότι δεν ήταν σε θέση να ανταποκριθούν στις αρχικές προτάσεις της κυβέρνησης που απαιτούσαν πολύ αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών με στόχο να αυξηθεί το μερίδιο αγοράς των EV στο 67% έως το 2032.

Η υποχώρηση του προέδρου Τζο Μπάιντεν στην επιθετική προώθηση των EV έρχεται καθώς η εκστρατεία επανεκλογής του το 2024 αντιμετωπίζει ένα πιθανό σενάριο που προβλέπει επικράτηση στην πολιτεία του Μίσιγκαν, το κέντρο της αυτοκινητοβιομηχανίας των ΗΠΑ και μεγάλο μέρος του συνδικαλισμένου εργατικού δυναμικού της.

Ο Ρεπουμπλικανός αντίπαλός του, Ντόναλντ Τραμπ, καταγγέλλει ότι οι πολιτικές του Μπάιντεν θα σκοτώσουν τις θέσεις εργασίας στον κλάδο και θα βοηθήσουν την ανερχόμενη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας.

Οι επικρίσεις

Οι περιβαλλοντολόγοι επικρίνουν εδώ και καιρό τους κανόνες του Υπουργείου Ενέργειας για την απόδοση μη ρεαλιστικών υψηλών τιμών οικονομίας καυσίμου σε ηλεκτρικά οχήματα, οι οποίες στη συνέχεια υπολογίζονται σε μέσους όρους του στόλου σύμφωνα με τους ομοσπονδιακούς κανόνες εταιρικής μέσης οικονομίας καυσίμου (CAFE).

Η αρχική πρόταση της κυβέρνησης Μπάιντεν θα είχε μειώσει αυτές τις αξιολογήσεις «οικονομίας καυσίμου ισοδύναμου πετρελαίου» για τα EV κατά 72% το 2027.

Αντίθετα, ο νέος κανονισμός θα μειώσει σταδιακά τις αξιολογήσεις ισοδυναμίας έως το 2030 κατά συνολικά 65%, δίνοντας στις αυτοκινητοβιομηχανίες περισσότερο χρόνο να προσαρμοστούν.

Οι νέοι ομοσπονδιακοί κανόνες αφορούν στο σύνολο της βιομηχανίας, αλλά ο μεγαλύτερος αντίκτυπος θα είναι στις Detroit Three λόγω της μεγάλης εξάρτησής τους από τις πωλήσεις μεγάλων φορτηγών και SUV.

Επιπλέον η προηγούμενη πρόταση της διοίκησης θα μπορούσε να είχε ως αποτέλεσμα οι αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ να αντιμετωπίσουν πρόστιμα 10,5 δισ. δολ. έως το 2032 επειδή δεν θα πληρούσαν τις απαιτήσεις οικονομίας καυσίμου.

Σε αυτή την περίπτωση η General Motors ενδεχομένως να ερχόταν αντιμέτωπη με πρόστιμα ύψους 6,5 δισ. δολ, η μητρική της Chrysler ,Stellantis με 3 δισ. δολ. και η Ford με 1 δισ. δολ.

Τα τελικά πρότυπα εκπομπών καυσαερίων της κυβέρνησης Μπάιντεν και οι σχετικοί κανόνες, συμπεριλαμβανομένου του κανονισμού του Υπουργείου Ενέργειας, θα δώσουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες περισσότερα περιθώρια για να συνεχίσουν να πωλούν οχήματα καύσης, συμπεριλαμβανομένων υβριδικών αερίου-ηλεκτρικών, έως το 2030.

Ξεχωριστά, η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος θα αποκαλύψει τις αναθεωρημένες απαιτήσεις εκπομπών οχημάτων 2027-2032 που θα αμβλύνουν επίσης το πλήγμα στις αυτοκινητοβιομηχανίες χαλαρώνοντας τους προτεινόμενους κανόνες έως το 2030 και επιταχύνοντας τις απαιτήσεις το 2031 και 2032.

Σχετικά Άρθρα