H υπέρβαση ορίου ταχύτητας, η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, η παράνομη χρήση ΛΕΑ, ο η οδήγηση οχήματος χωρίς ασφάλιση, η κυκλοφορία οχήματος χωρίς έγκυρο δελτίο ΚΤΕΟ, αποτελούν τον βασικό άξονα παραβάσεων που θα βεβαιώνονται ψηφιακά, σύμφωνα με το κυβερνητικό σχέδιο που παρουσιάστηκε πριν από λίγο για για την εγκατάσταση καμερών τροχαίας, αστυνόμευσης και ασφάλειας των πολιτών.
Μάλιστα, με τις 1.000 κάμερες που θα προστεθούν ο συνολικός αριθμός καμερών τροχαίας στην Αττική θα ανέλθει σε 1.388 κάμερες.
Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας τόνισε ότι η δράση ψηφιακής διαχείρισης παραβάσεων σε συνδυασμό με τις κάμερες συμβάλει στην οικοδόμηση μιας νέας κουλτούρας οδικής ασφάλειας.
Χρυσοχοΐδης: «Κάμερες σε όλη την Αττική και σύντομα πρόταση για Θεσσαλονίκη»
«Οι κάμερες θα μπουν σε όλο το λεκανοπέδιο και σύντομα θα υπάρξει πρόταση για εγκατάσταση καμερών στη Θεσσαλονίκη, αποκάλυψε στη συνέχεια ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
Τα κρίτηρα τοποθέτησης είναι:
«Από την πρώτη στιγμή που επέστρεψα στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη στόχος ήταν η ενίσχυση των δυνάμεων της Τροχαίας. Έχει γίνει μια προσπάθεια, προσφάτως μπήκαν 200 αστυνομικοί στην Τροχαία, έγινε η καλύτερη επιλογή των διοικητών τμημάτων τροχαίας, καθημερινά χρησιμοποιούνται δίκυκλα που προστέθηκαν στη διαχείριση της κυκλοφορίας για ευελιξία, αξιοποιούνται κάθε μέρα drones, έχει εμπλακεί η ΔΙΑΣ και η Άμεση Δράση και έχουν αυξηθεί τα σημεία ελέγχου» τόνισε ο κ. Χρυσοχοΐδης
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, υπάρχει αύξηση πάνω από 70% στις παραβάσεις και κυρώσεις: «Φέτος έχουμε 326.000 ενώ πέρσι είχαμε 193.000».
«Τo 2024 ήταν χρονιά καταλύτης για την τροχαία από το 2006. Ωστόσο ο ανθρώπινος παράγοντας δεν μπορεί να καλύψει το σύνολο της παραβατικής συμπεριφοράς. Η λύση είναι η έξυπνη αστυνόμευση, η χρήση νέων τεχνολογικών μέσων όπως οι κάμερες κυκλοφορίας».
«Η λύση είναι η έξυπνη αστυνόμευση, η χρήση της τεχνολογίας, η αξιοποίηση των νέων τεχνολογικών μέσων, όπως είναι οι κάμερες κυκλοφορίας και μια σειρά άλλες εφαρμογές, έτσι ώστε όλοι μαζί η ελληνική κοινωνία, η διοίκηση να μπορέσουμε να μειώσουμε κατά το δυνατόν περισσότερο αυτό το τεράστιο ζήτημα της απώλειας ανθρώπινης ζωής και μάλιστα νέων ανθρώπων που θρηνούμε κάθε μέρα στους δρόμους μας». κατέληξε ο κ. Χρυσοχοΐδης.