MENU

Οι δασμοί «απογειώνουν» την τιμή των Boeing 787 κατά 40 εκατ. δολ.

Ο CEO της AerCap προειδοποιεί και αναλύει τις συνέπειες μιας σφοδρότερης εμπορικής αντιπαράθεσης

Η τιμή ενός αεροσκάφους Boeing 787 μπορεί να αυξηθεί κατά 40 εκατομμύρια δολάρια σε ένα χειρότερο σενάριο επιβολής δασμών, δήλωσε ο CEO της AerCap, Aengus Kelly.

«Σε ένα απόλυτα κακό σενάριο, ας πούμε, με αύξηση 25% στους δασμούς, και αν ακολουθήσει μια πολιτική “μάτι για μάτι” από τις δύο πλευρές — η τιμή ενός Boeing 787 θα αυξηθεί κατά 40 εκατομμύρια δολάρια», ανέφερε ο Kelly.

«Κανείς δεν θα θέλει να το πληρώσει αυτό.»

Σε ένα τέτοιο σενάριο, πρόσθεσε ο Kelly, οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες πιθανότατα θα στραφούν στην Airbus, η οποία θα μπορούσε να έχει την ευκαιρία να καταλάβει το 75% έως 80% της παγκόσμιας αγοράς.

Αμφίβολλο το μέλλον

Η AerCap, η μεγαλύτερη εταιρεία leasing αεροσκαφών στον κόσμο, αγόρασε 150 αεροσκάφη, ελικόπτερα και ανταλλακτικά κινητήρες από την Boeing πέρυσι, ανέφερε ο Kelly.

Παρόλο που είναι ακόμη νωρίς για να προσδιοριστούν οι ακριβείς επιπτώσεις από την κλιμάκωση των εντάσεων λόγω των δασμών, η παγκόσμια οικονομία έχει αντιδράσει στις προθέσεις του Προέδρου Donald Trump, με την τελευταία προσθήκη 25% δασμών στις εισαγωγές χάλυβα και αλουμινίου που τέθηκαν σε εφαρμογή την Τετάρτη, προκαλώντας άμεσες αντενέργειες από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αν και η Boeing αντιμετώπισε ένα δύσκολο έτος, ο Kelly δήλωσε ότι η AerCap, η μεγαλύτερη εταιρεία αγορών αεροπορικών περιουσιακών στοιχείων στον κόσμο, έχει παρατηρήσει πρόσφατη βελτίωση στην ποιότητα, την αξιοπιστία και την ασφάλεια των προϊόντων της Boeing.

Κοιτάζοντας το 2025 για τη Boeing, ο Kelly τόνισε ότι το πιο σημαντικό για τον κατασκευαστή είναι η ρευστότητα για την αξιόπιστη παράδοση αεροσκαφών. Παρά τη δύσκολη χρονιά για την Boeing, ο Kelly ανέφερε ότι δεν έχει «κανένα ενδοιασμό» να επιβιβαστεί σε αεροσκάφος Boeing και ότι η διαδικασία παραγωγής της εταιρείας έχει βελτιωθεί σημαντικά.

«Η Boeing έχει κάνει τεράστια βήματα σε ό,τι αφορά την ποιότητα, την ασφάλεια και την αξιοπιστία τον τελευταίο χρόνο», δήλωσε ο Kelly. «Το βλέπουμε γιατί βρισκόμαστε στο εργοστάσιο, αγοράζοντας αεροπλάνα κάθε μέρα.»

Ο Kelly πρόσθεσε, παρά τις ανησυχίες για ύφεση στις αερομεταφορές και την αδύναμη ζήτηση από τα κέρδη της Delta Air Lines, παραμένει αισιόδοξος, καθώς η εταιρεία συνεχίζει να βλέπει ισχυρή ζήτηση συνολικά. Η τρέχουσα «ήπια επιβράδυνση», σύμφωνα με τον Kelly, οφείλεται κυρίως στα κόστη εργασίας.

Σχετικά Άρθρα