MENU

Νέα τρένα στον στόλο των γαλλικών σιδηροδρόμων – Περισσότερη άνεση, μπαρ και 5G οι πιο σημαντικές αναβαθμίσεις

Θα ξεκινήσουν από το 2026 τη λειτουργία τους σε Παρίσι-Λυών-Μασαλία και σταδιακά θα τεθούν και στο υπόλοιπο δίκτυο

Νέα τρένα ετοιμάζονται να μπουν στις ράγες της Γαλλίας, ώστε να προσφέρουν μια πιο όμορφη και άνετη εμπειρία στους ταξιδιώτες.

Πρόκειται για τη σειρά TGV INOUI την πέμπτη γενιά τρένων, που θα αρχίσουν να μεταφέρουν επιβάτες από το 2026. Θα ξεκινήσουν να κυκλοφορούν στη γραμμή Παρίσι-Λυών-Μασσαλία, την πιο πολυσύχναστη γραμμή υψηλής ταχύτητας στη χώρα, προτού τεθούν σταδιακά σε όλο το υπόλοιπο δίκτυο.

Τα χαρακτηριστικά και τα οφέλη

Η νέα σειρά οχημάτων περιλαμβάνει ένα διώροφο μπαρ, περισσότερο χώρο για την άνεση των επιβατών και καλύτερη πρόσβαση σε άτομα με ειδικές ανάγκες.

Τα νέα τρένα θα έχουν επιπλέον μεταφορική χωρητικότητα που θα αυξάνει έως και 20% σε σύγκριση με τα τρέχοντα μοντέλα, ή μέγιστο αριθμό επιβατών ανά τρένο τους 740. Η πρόσβαση για άτομα με ειδικές ανάγκες έχει βελτιωθεί χάρη σε ένα αποκλειστικό πούλμαν με φιλικές εγκαταστάσεις προς αναπηρικά αμαξίδια, όπως ανελκυστήρα μεταξύ των δύο ορόφων του και υπηρεσίες catering.

Επίσης, οι επιβάτες με κινητά 5G θα επωφεληθούν από τις πολύ υψηλές ταχύτητες, ενώ ο χώρος για τις αποσκευές θα είναι πραγματικά μεγαλύτερος και πιο οργανωμένος.

Ταυτόχρονα, θα είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον, αφού είναι σχεδιασμένα για να εξοικονομούν 20% λιγότερη ενέργεια και να εκπέμπουν 50% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα. Οπότε, αν κάποιος πρόκειται να πάρει μια σύντομη πτήση για ένα μέρος, αν θέλει να συμβάλλει στην προστασία του περιβάλλοντος, καλά θα κάνει να σκεφτεί τη συγκεκριμένη επιλογή.

Νέοι εσωτερικοί χώροι κατασκευασμένοι από ανακυκλώσιμα υλικά

Πέρα από τον αεροδυναμικό σχεδιασμό του, ο νέος στόλος είναι κατασκευασμένος από 25% ανακυκλωμένα υλικά τα οποία θα είναι 97% ανακυκλώσιμα, καθιστώντας το το τρένο υψηλής ταχύτητας με το χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα στην αγορά.

Οι εσωτερικοί χώροι είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας σχεδιαστών από το γαλλικό πρακτορείο AREP και το ιαπωνικό πρακτορείο Nendo. Η ιδέα του έργου ήταν «ροή» και οι σχεδιαστές «έπαιξαν με την ιδέα του βάθους, με μια γραμμή να διαπερνά όλα τα στοιχεία και να δίνει την εντύπωση της επιφάνειας του νερού».

Οι λεπτομέρειες των καθισμάτων και τα εντυπωσιακά κίτρινα επιτραπέζια φωτιστικά αντλούν έμπνευση από τα απαλά σχήματα των βότσαλων και των αντικειμένων που γυαλίζονται από το νερό.

Οι θέσεις της τυπικής κατηγορίας διαθέτουν πλέον ατομικές πρίζες (προς το παρόν μια πρίζα για δυο επιβάτες), ένα μίνι τραπέζι και έως και 5 εκατοστά επιπλέον χώρο σε κάθε κάθισμα.

Τα καθίσματα της πρώτης κατηγορίας είναι 5 εκατοστά πιο φαρδιά, επιτρέποντάς σας να τοποθετείτε μικρά προσωπικά αντικείμενα δίπλα σας και να έχετε περιτυλιγμένα, ρυθμιζόμενα στο ύψος σας προσκέφαλα και ηλεκτρική ανάκλιση καθίσματος.

Τα νέα τρένα TGV θα έχουν διώροφο μπαρ

Με το όνομα Le Bistro, ο κάτω όροφος διαθέτει ψυγεία self-service, μηχανές καφέ και φούρνους μικροκυμάτων. Ο επάνω όροφος έχει σχεδιαστεί ως ένας «φιλόξενος» χώρος για φαγητό στο τραπέζι με θέσεις για έως και 28 επιβάτες.

Το μενού θα περιλαμβάνει τυπικά γαλλικά πιάτα μπιστρό. Το 65% των προμηθευτών είναι Γάλλοι και το 100% του κρέατος του μενού είναι γαλλικής προέλευσης. Θα υπάρχουν τρία διαφορετικά εποχικά μενού κατά τη διάρκεια του έτους και το καθένα θα περιλαμβάνει ένα «πιάτο του μήνα».

Σχετικά Άρθρα