MENU

Νέα εποχή για τις αστικές συγκοινωνίες με το «tap2ride» – Τα άμεσα οφέλη για τους επιβάτες

Χωρίς κατακερματισμούς ευθυνών και με καθαρές αρμοδιότητες ολοκληρώθηκε επιτυχώς το έργο από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, σύμφωνα με τον κ. Αγραφιώτη

Σημαντικό οικονομικό όφελος και καμία κουραστική αναμονή στο μηχάνημα για την έκδοση εισιτηρίου είναι μερικά από τα πιο βασικά πλεονεκτήματα που προσφέρει το νέο σύστημα ανέπαφων πληρωμών «tap2ride» στους επιβάτες που επιλέγουν τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ, το μετρό και το τραμ για τις μετακινήσεις τους.

Στο πλαίσιο της διαρκούς αναβάθμισης των αστικών συγκοινωνιών πραγματοποιήθηκε σήμερα (15/1) η παρουσίαση του εν λόγω συστήματος που λειτουργεί με τραπεζική κάρτα και ψηφιακό πορτοφόλι μέσω των ενεργοποιημένων συσκευών σε λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό και τραμ.

Ο ΟΑΣΑ, στο πλαίσιο σύμβασης με την Hellas Smart Ticket Α.Ε., θυγατρική της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, σε συνεργασία με την LG CNS και με την υποστήριξη της Visa και της NBG Pay, ανέπτυξαν την εφαρμογή του συστήματος ανέπαφων συναλλαγών στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας. Υιοθετώντας λύσεις και τεχνολογίες, όπως οι ανέπαφες πληρωμές «tap2ride», βελτιώνεται η εμπειρία του επιβατικού κοινού, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην ανάπτυξη των έξυπνων πόλεων.

Αναφερόμενος στην πορεία υλοποίησης του έργου, ο Πρόεδρος Δ.Σ. της HST Α.Ε, θυγατρικής του Όμιλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κ. Γιώργος Αγραφιώτης,  σημείωσε: «Σήμερα παρουσιάζουμε ένα έργο που αναβαθμίζει τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς του πολίτες και βελτιώνει την αποτελεσματικότητα του ΟΑΣΑ, ένα έργο που χρηματοδότησε και ολοκλήρωσε με επιτυχία η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, σε συνεργασία με τον τεχνολογικό μας πάροχο, την LG CNS Κορέας. Στο έργο αυτό εφαρμόστηκε ένα πραγματικά αποτελεσματικό και αξιόπιστο μοντέλο ανάθεσης και διοίκησης έργου, χωρίς κατακερματισμούς ευθυνών και με καθαρές αρμοδιότητες των εμπλεκομένων μερών. Ένα μοντέλο που στον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πιστεύουμε ότι πρέπει να αποτελέσει πρότυπο για αντίστοιχα έργα».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στο πλαίσιο της παρουσίασης του νέου συστήματος αναφέρθηκε στη συγκεκριμένη υπηρεσία που στοχεύει στον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών στις δημόσιες μεταφορές. Η Αθήνα προστίθεται στη λίστα των ευρωπαϊκών μητροπολιτικών φορέων που εφαρμόζουν πρακτικές «έξυπνων» πόλεων.

«Βέβαια, απαιτείται ακόμη χρόνος, επιμονή και μεγάλη προσπάθεια, για να διαμορφώσουμε τις συνθήκες βιώσιμης αστικής κινητικότητας που θέλουμε και επιδιώκουμε» συμπλήρωσε.

Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, πρόκειται για μια υπηρεσία, η οποία εκσυγχρονίζει τις αστικές συγκοινωνίες, προάγει την έξυπνη κινητικότητα, διευκολύνει τους επιβάτες των μέσων μαζικής μεταφοράς, ενθαρρύνει τη χρήση τους από τους πολίτες, αλλά και τους επισκέπτες της πρωτεύουσας, περιορίζει το κόστος μετακινήσεων και συμβάλλει στην αύξηση των εσόδων των συγκοινωνιακών φορέων

Την παρουσίαση πραγματοποίησαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Βασίλης Οικονόμου, η Γενική Γραμματέας Μεταφορών κα Δέσποινα Παληαρούτα, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Υπερταμείου κ. Γρηγόρης Δημητριάδης, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ κ. Γιώργος Σπηλιόπουλος, ο Πρόεδρος Δ.Σ. της HST Α.Ε, θυγατρικής του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κ. Γιώργος Αγραφιώτης και η Γενική Διευθύντρια της Visa για Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και Ισραήλ κα Sevi Vassileva.

Τα χαρακτηριστικά της νέας υπηρεσίας και τα άμεσα οφέλη για τους επιβάτες

Οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη νέα υπηρεσία για τις απλές μετακινήσεις τους, με ημερήσια ανώτατη χρέωση, ίση με το κόστος του ημερήσιου εισιτηρίου, δηλαδή  4,10 ευρώ, ανεξάρτητα από τον αριθμό των μετακινήσεων.

Επίσης, μπορούν να χρησιμοποιούν την τραπεζική τους κάρτα για μετακινήσεις από και προς  το Αεροδρόμιο με τα λεωφορεία Express με χρέωση 5,5 ευρώ και με το Μετρό με χρέωση 9,00 ευρώ.

Το μέσο κομίστρου είναι η τραπεζική κάρτα, είτε σε μορφή πλαστικού είτε ενσωματωμένη στο κινητό τηλέφωνο και το smart-watch. Ουσιαστικά, η ίδια η τραπεζική κάρτα θα είναι το εισιτήριο του επιβάτη, ο οποίος θα έχει και οικονομικό όφελος από τη συγκεκριμένη συναλλαγή.

Στο τέλος της ημέρας θα χρεώνεται με ποσό που θα αντιστοιχεί στις διαδρομές που θα έχει κάνει, αλλά με την επιλογή του φθηνότερου οικονομικού πακέτου που είναι διαθέσιμο, βάσει της πολιτικής κομίστρου του ΟΑΣΑ.

Τα άμεσα οφέλη για τον επιβάτη είναι πολλαπλά:

  • Δεν χρειάζεται να σταθεί στο μηχάνημα για να εκδώσει εισιτήριο
  • Δεν χρειάζεται να αναζητήσει σημεία πώλησης εισιτηρίου, όταν θέλει να επιβιβαστεί στο λεωφορείο
  • Δεν χρειάζεται να γνωρίζει τα διαθέσιμα προϊόντα μετακίνησης για να επιλέξει το κατάλληλο

Η υπηρεσία των ανέπαφων πληρωμών είχε ξεκινήσει πιλοτικά τον Απρίλιο, στις γραμμές των λεωφορείων του Αεροδρομίου και επεκτείνεται, πλέον, στο σύνολο των μέσων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών, δηλαδή σε λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό και τραμ.

Σε αυτό το διάστημα των 8 μηνών, χρησιμοποίησαν την υπηρεσία περισσότεροι από 90.000 χρήστες, και ο μέσος όρος συναλλαγών προσεγγίζει το 10% επί του συνόλου στα λεωφορεία Express, σύμφωνα με τον υπουργό.

Η πληρωμή κομίστρου μέσω τραπεζικής κάρτας στις αστικές συγκοινωνίες είναι μια από τις δέκα προτεραιότητες που είχαμε θέσει στις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης.

Σχετικά Άρθρα