MENU

«Μεταμόρφωση» των λιμανιών της Ευρώπης σε πάρκινγκ αυτοκινήτων – Πώς εξηγείται

Την ώρα που οι κατασκευαστές EV “κυνηγούν” αγοραστές

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη είναι σχετικά χαμηλές, αλλά αυτός είναι ένας μόνο λόγος για τον οποίο τα οχήματα συσσωρεύονται στα μεγάλα λιμάνια της γηραιάς ηπείρου.

Ένας αυξανόμενος αριθμός εισαγόμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, πολλά από αυτά από την Κίνα, έχουν κολλήσει, καθώς οι κατασκευαστές και οι διανομείς παλεύουν με την επιβράδυνση των πωλήσεων.

Τα λιμάνια της Αμβέρσας και του Ζεεμπρούγκε στο Βέλγιο φέρεται να έχουν πλημμυρίσει με ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα. Ωστόσο, σύμφωνα με εκπροσώπους των εταιριών διαχείρισης, δεν πρόκειται μόνο για κινεζικά οχήματα, αν και δεν αποκάλυψαν άλλες χώρες-εξαγωγείς που συμβάλλουν στο πρόβλημα.

Η Le Monde ανέφερε πρόσφατα ότι στο Calloo, κοντά στην Αμβέρσα, και στο Ζεεμπρούγκε, οι τεράστιοι χώροι στάθμευσης προορισμένοι να φιλοξενήσουν 130.000 φρεσκοαποσταλμένα οχήματα, είναι πλέον γεμάτοι με κινεζικά μοντέλα, μεταξύ των οποίων MG, BYD, Nio, XPeng, Lynk & Co, Omoda και Hongqi.

Οι Κινέζοι κατασκευαστές επιδιώκουν να επωφεληθούν από τις τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς, συμπεριλαμβανομένων των κρατικών ενισχύσεων σε αρκετές χώρες που έχουν ως στόχο να ενθαρρύνουν τους αγοραστές να στραφούν στα EV.

Ενώ οι ευρωπαϊκές προσπάθειες στοχεύουν στη στήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας τους, οι εξαγωγές οχημάτων προς την ήπειρο από την Κίνα εξακολουθούν να κατακλύζουν την αγορά, φθάνοντας τα 1,3 εκατομμύρια το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Ο αριθμός είναι αυξημένος κατά 33% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαϊκής Εφοδιαστικής Οχημάτων (ECG), ενώ η πλειοψηφία αφορά EVs.

Ο κορυφαίος ευρωπαϊκός προορισμός για τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ήταν το Βέλγιο τον Φεβρουάριο, όπου σύμφωνα με πληροφορίες τα ηλεκτρικά οχήματα συσσωρεύονται, μετατρέποντας τα λιμάνια σε πάρκινγκ αυτοκινήτων.

«Αυτό συμβαίνει σε όλα τα ευρωπαϊκά λιμάνια που διακινούν μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων», δήλωσε εκπρόσωπος του λιμένος Αμβέρσας-Βρυξελλών, του δεύτερου μεγαλύτερου της Ευρώπης.

Το λιμάνι δέχτηκε συνολικά λίγο λιγότερα από 1,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα πέρυσι, κάτω από τα 1,95 εκατομμύρια που είχαν συγκεντρωθεί το 2019.

Σύμφωνα με τη Le Monde, η οποία επικαλείται προβλέψεις των διαχειριστών, φέτος ο συνολικός αριθμός των οχημάτων που έρχονται από την Κίνα θα μπορούσε να κυμανθεί από 600.000 έως 1 εκατομμύριο.

Σχετικά χαμηλές πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Υπάρχουν αναφορές για επιβράδυνση των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η οποία είναι ένας από τους κύριους λόγους για τους οποίους τα αυτοκίνητα που αποστέλλονται στην γηραιά ήπειρο κολλάνε σε συμφόρηση στα λιμάνια.

Σύμφωνα με το λιμάνι της Αμβέρσας-Βρυξελλών, ένας άλλος παράγοντας που προκαλεί το πρόβλημα είναι η χαμηλότερη χωρητικότητα οδικών μεταφορών αυτοκινήτων και η έλλειψη οδηγών παράδοσης, καθώς και η χαμηλότερη διαθέσιμη χωρητικότητα για θαλάσσιες μεταφορές τους εντός της Ευρώπης.

Ανώνυμες πηγές αναφέρουν ότι σε ορισμένες περιπτώσεις υπάρχουν αυτοκίνητα που είναι σταθμευμένα στο λιμάνι για περισσότερο από ένα χρόνο.

Οι Financial Times, που πρώτοι ανέφεραν την συμφόρηση στα ευρωπαϊκά λιμάνια, αποδίδουν το πρόβλημα στο γεγονός ότι τα κινεζικά μοντέλα αποστέλλονται στην Ευρώπη χωρίς δίκτυο πωλήσεων ή περαιτέρω μεταφορά. Κατά συνέπεια δεν πωλούνται στις ευρωπαϊκές αγορές τόσο γρήγορα όσο αρχικώς αναμενόταν.

Σχετικά Άρθρα