MENU

Με καινούργια λεωφορεία, αλλά χωρίς οδηγούς κινδυνεύει να μείνει η ΟΣΥ – Παραιτούνται πριν καν αναλάβουν υπηρεσία!

Αν και η προϋπηρεσία τους στον ιδιωτικό τομέα αποτελεί μοριοδοτικό προσόν για την πρόσληψή τους, αυτή δεν αναγνωρίζεται μισθολογικά με αποτέλεσμα αρκετοί να δηλώνουν παραίτηση

Σε εκσυγχρονισμό και «ενέσεις» ασφάλειας στις υπόλοιπες υποδομές της προχωρά η ΟΣΥ όσο συνεχίζεται η ανανέωση του στόλου της με καινούρια λεωφορεία. Ωστόσο, η έλλειψη οδηγών από τη μία και οι παραιτήσεις πολλών από όσους προσλαμβάνονται από την άλλη, δημιουργεί προβλήματα στην ομαλή εκτέλεση των δρομολογίων.

Πάντως, βάσει του σχεδιασμού της κυβέρνησης, στις αρχές Απριλίου αναμένεται να ανακοινωθεί το ολιστικό πρόγραμμα για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας.

Αυτό ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την περασμένη εβδομάδα.

Όπως και στην περίπτωση του σιδηροδρόμου, προσδιόρισε το ορόσημο της αλλαγής σελίδας και στις συγκοινωνίες στην εκλογική χρονιά του 2027: «Στις αρχές Απριλίου θα γίνει μια συνολική παρουσίαση για τις σημαντικές επενδύσεις και παρεμβάσεις που κάνουμε στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αττικής, όσον αφορά τα καινούργια λεωφορεία, για τη δρομολόγησή τους, την προσθήκη νέων οδηγών έτσι ώστε να μπορέσουμε να αυξήσουμε τη συχνότητα των δρομολογίων, κάτι που γνωρίζω πολύ καλά ότι απασχολεί πολύ τους χρήστες των λεωφορείων στην πρωτεύουσά μας, την αναβάθμιση των συρμών της Γραμμής 1, αλλά και παρεμβάσεις στους συρμούς του Μετρό στις Γραμμές 2 και 3».

Σε ό,τι αφορά τα λεωφορεία, έως το φθινόπωρο του 2025 αναμένεται να κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας 951 καινούρια οχήματα συνολικά.

Ταυτόχρονα έχουν εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων δύο προτάσεις για 150 ηλεκτρικά λεωφορεία και λεωφορεία υδρογόνου, τα οποία θα αντικαταστήσουν ισάριθμα παλαιά και ρυπογόνα οχήματα. Οι επενδύσεις θα προέλθουν από πόρους του Ταμείου Εκσυγχρονισμού (Modernization Fund), ενώ η τελική απόφαση για την εκταμίευση των σχετικών κονδυλίων αναμένεται την 1η Απριλίου στην εξαμηνιαία σύνοδο του Ταμείου Εκσυγχρονισμού, με ψηφοφορία που θα διεξαχθεί μεταξύ όλων των χωρών που συμμετέχουν στο Ταμείο.

Επίσης αναμένεται η αποσφράγιση των προσφορών που κατατέθηκαν στον fast track διαγωνισμό για την αγορά άλλων 125 νέων, ηλεκτρικών λεωφορείων, 12 μέτρων, για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας που προκήρυξε το υπουργείο και κατά πληροφορίες είναι δύο.

Για το project έχουν δεσμευτεί ευρωπαϊκοί πόροι ύψους 88,35 εκατ. ευρώ με ορίζοντα ολοκλήρωσης το καλοκαίρι του 2026.

Ταυτόχρονα σε εξέλιξη βρίσκονται και οι «αφίξεις» των 300 νέων λεωφορείων φυσικού αερίου, με τα πρώτα 50 να έχουν παραληφθεί, ενώ 27 εξ αυτών εκτελούν ήδη δρομολόγια.

Συντήρηση και αναβάθμιση των στάσεων

Πέραν της ενίσχυσης του στόλου, η ΟΣΥ προκήρυξε διαγωνισμό για την αποκατάσταση και τη συντήρηση των χιλιάδων στύλων των στάσεων στο δίκτυό της.

Αντικείμενο της σύμβασης είναι η διενέργεια ελέγχου καταλληλότητας των στύλων πληροφόρησης και η επισκευή ή αντικατάσταση όσων κριθεί απαραίτητο. Ο ανάδοχος θα πρέπει εντός σφιχτής προθεσμίας 40 ημερών από την σύναψη της σύμβασης, να προβεί στην ολική καταγραφή της τεχνικής κατάστασης των στύλων και των πινακίδων γνωστοποίησης και στη συνέχεια στην τεχνική συντήρηση και αποκατάσταση.

Σήμερα το επονομαζόμενο υλικό θέσης που είναι τοποθετημένο στο οδικό δίκτυο της ΟΣΥ διακρίνεται σε τρία είδη στύλων πληροφόρησης:

· Στύλος σήμανσης στάσης λεωφορείου και πληροφόρησης ονομασίας στάσης καθώς και διερχόμενων λεωφορειακών γραμμών

· Στύλος σήμανσης – πληροφόρηση τόξου πορείας (ενημέρωση οδηγού για στροφή) λεωφορείου

· Στύλος σήμανσης – πληροφόρηση απαγόρευσης στάσης – στάθμευσης οχήματος, λόγω διέλευσης λεωφορείου.

Το πλήθος των στύλων, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από το αρχείο κωδικών στάσεων της ΟΑΣΑ, ανέρχεται σε 9.052 στύλους στάσεων, σε 900 στύλους τόξου πορείας και σε 1.100 στύλους απαγόρευσης στάθμευσης – στάθμευσης.

Η ΟΣΥ, πάντως, διευκρινίζει ότι η συγκεκριμένη εργασία που ξεκινά, δεν απαλλάσσει τρίτους φορείς από τις ευθύνες τους, όπως για παράδειγμα τους ΟΤΑ για την τήρηση των υποχρεώσεών τους περί κατασκευής, επισκευής και συντήρησης των πεζοδρομίων και των τεχνικών έργων που τα αποτελούν (κράσπεδα, ρείθρα, υπόστρωμα και επίστρωση ή επικάλυψη).

Ο αρχικός έλεγχος θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις εντός σαράντα ημερών.

Η πρώτη φάση εντός δέκα ημερολογιακών ημερών θα αφορά τους στύλους που βρίσκονται εντός του δακτυλίου της Αθήνας και η δεύτερη εντός των επομένων τριάντα ημερών το υπόλοιπο δίκτυο, ενώ ο ανάδοχος θα πρέπει να διαθέτει στην αρχή της σύμβασης 50 στύλους σε περίπτωση που θα απαιτηθούν κατεπείγουσες αντικαταστάσεις π.χ. για λόγους στατικότητας.

Η συνολική αξία της σύμβασης συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ ανέρχεται σε 1,92 εκατ. ευρώ, ενώ η διάρκειά της έχει οριστεί σε δύο χρόνια.

Παράλληλα η ΟΣΥ ξεκινά και τις τεχνολογικές αναβαθμίσεις σε μια προσπάθεια να μειώσει τις αστοχίες λόγω της πεπαλαιωμένης τηλεποικοινωνιακής υποδομής, η οποία δημιουργεί συχνά περιστατικά διακοπών επικοινωνίας.

Διασύνδεση κεντρικών υπηρεσιών και αμαξοστασίων μέσω οπτικής ίνας

Στην κατεύθυνση αυτή προχωρά στην ανάθεση υπηρεσιών για την εγκατάσταση οπτικής ίνας διασύνδεσης των αμαξοστασίων της Πέτρου Ράλλη και του Αγίου Δημητρίου με τα Κεντρικά Γραφεία της εταιρίας, για την σταθερή επικοινωνία τους με το C/ROOM για την διασυνδεσιμότητα των χρηστών του με τις κεντρικές εφαρμογές και την τηλεπικοινωνιακή υποδομή της εταιρίας.

Η ταχύτητα πρόσβασης θα είναι σταθερή στα 50Mbps σημαντικά αυξημένη από τη σημερινή των 4 Mbps, που όπως επισημαίνει η ΟΣΥ, δημιουργεί επαναλαμβανόμενα περιστατικά διακοπής τηλεπικοινωνίας ή χαμηλής ταχύτητας πρόσβασης.

Η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται για δύο έτη, από την ημερομηνία υπογραφής της και η εκτιμώμενη αξία της ανέρχεται στο συνολικό ποσό των 76.080 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

Σε επίπεδο πολεοδομικό – χωροταξικό η ΟΣΥ αποφάσισε να «τρέξει» μία τρίτη σύμβαση με αντικείμενο την επικαιροποίηση των τοπογραφικών διαγραμμάτων για τις εκτάσεις αμαξοστασίων στον Ρέντη, την Πέτρου Ράλλη, τον Άγιο Δημήτριο, την Ανθούσα, τα Άνω Λιόσια, τη Φιλαδέλφεια, το Ρουφ, την Πλατεία Αττικής, καθώς και τη σύνταξη του τοπογραφικού διαγράμματος της έκτασης του Θριασίου ώστε να μπορέσει να εντάξει ενδεχόμενες αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσης γης στον νόμο 4495 περί τακτοποιήσεων.

Τα τοπογραφικά διαγράμματα θα υποβληθούν στο «Ελληνικό Κτηματολόγιο», ενώ η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται στα 29.900 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ.

Ελλείψεις και παραιτήσεις οδηγών

Και ενώ για πρώτη φορά ύστερα από πολλά χρόνια η εταιρία μετρά στον στόλο της εκατοντάδες καινούρια λεωφορεία, μεγάλο «αγκάθι» ακόμα και για τη δρομολόγησή τους παραμένει η έλλειψη οδηγών.

Μόνο σε μία ημέρα αναρτήθηκαν στην «Διαύγεια» οι παραιτήσεις 15 νεοπροσληφθέντων οδηγών, οι οποίοι αποχώρησαν από την εταιρία σε ελάχιστο διάστημα από τον διορισμό τους.

Από το 2020 έως σήμερα υπολογίζεται ότι έχουν παραιτηθεί πάνω από 100 άτομα που είχαν προσληφθεί με τις τελευταίες διαδικασίες κυρίως επειδή δεν υπάρχει μισθολογική αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους στον ιδιωτικό τομέα κι ας αποτελεί αυτή μοριοδοτικό προσόν για την πρόσληψή τους.

Σύμφωνα μάλιστα με τους εργαζομένους, εάν δε λυθεί αυτό το πρόβλημα, την ίδια τύχη θα έχει και ο επόμενος διαγωνισμός που προετοιμάζεται και αφορά την πρόσληψη 130 ατόμων.

Αποτέλεσμα είναι δεκάδες βάρδιες να μην επανδρώνονται με συνέπεια να μην εκτελούνται πολλά δρομολόγια και το επιβατικό κοινό να αναμένει στις στάσεις ακόμα και για μία ώρα.

Σχετικά Άρθρα