Στην Ευρώπη, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων κινεζικής κατασκευής πέτυχαν επίπεδα ρεκόρ τον περασμένο μήνα.
Οι πωλήσεις των μοντέλων made in china αυξήθηκαν κατά 45%, τον Φεβρουάριο, αντιπροσωπεύοντας το 4% της συνολικής αγοράς.
Στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV), τα κινεζικά μοντέλα είναι ακόμη πιο δημοφιλή. Ένα στα πέντε EV που πωλήθηκαν στην Ευρώπη, τον Φεβρουάριο, προήλθε από την Κίνα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Jato Dynamics.
Αντίθετα, οι ταξινομήσεις EVs που κατασκευάστηκαν στη Γερμανία αυξήθηκαν μόλις κατά 8% τους δύο πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους.
Κινεζικές ταξινομήσεις αυτοκινήτων Φεβρουάριος 2024
Ο Felipe Munoz, παγκόσμιος αναλυτής της Jato Dynamics, δήλωσε: “Η αύξηση εξηγείται εν μέρει από τη δράση που ανέλαβαν ορισμένοι κινεζικοί κατασκευαστές αυτοκινήτων για την επιτάχυνση των εισαγωγών ενόψει της απόφασης της ΕΕ σχετικά με την έρευνα κατά των επιδοτήσεων. Οι αυξημένοι δασμοί ώθησε τις κινεζικές εταιρίες να επιταχύνουν τις παραδόσεις τους στην Ευρώπη”.
Ενώ τα αποτελέσματα αυτά είναι εντυπωσιακά, είναι αξιοσημείωτο ότι περίπου το 44% του συνόλου των αυτοκινήτων made in China καταγράφηκε από δυτικές μάρκες, συμπεριλαμβανομένων των Tesla, Volvo και Dacia, ενώ το 40% καταγράφηκε από την MG – πλήρως κινεζικής ιδιοκτησίας και σχεδιασμού, αλλά τοποθετημένη ως βρετανική μάρκα στη Δύση.
Αυτό σημαίνει ότι οι κινεζικές μάρκες αντιπροσώπευαν μόλις το 16% των ταξινομήσεων αυτοκινήτων κινεζικής κατασκευής, ενισχύοντας το γεγονός ότι οι κατασκευαστές αυτοί εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν προκλήσεις που σχετίζονται με την αντίληψη και την ευαισθητοποίηση στην Ευρώπη.
Ο Munoz πρόσθεσε: “Οι κινεζικές μάρκες έχουν ακόμη πολύ δρόμο να διανύσουν μέχρι να καταλάβουν σημαντικό μέρος της ευρωπαϊκής αγοράς. Παρά τα βήματα που έχουν κάνει όσον αφορά τις επιδόσεις και την προσιτή τιμή, η αύξηση της ευαισθητοποίησης και η αλλαγή των μακροχρόνιων αντιλήψεων θα πάρει χρόνο”.
Το Ηνωμένο Βασίλειο θα μπορούσε να επιβάλει δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα (EVs) εάν διαπιστωθεί ότι έχουν επωφεληθεί από μεγάλες κρατικές επιδοτήσεις.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ισχυρίστηκε ότι έχει αποδείξεις ότι η κινεζική κυβέρνηση επιδοτεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εξάγονται στην Ευρώπη μέσω της “άμεσης μεταφοράς κεφαλαίων” και άλλων μέσων.
Τον περασμένο Σεπτέμβριο ξεκίνησε έρευνα για το κατά πόσον τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής λαμβάνουν αθέμιτες επιδοτήσεις. Η έρευνα αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο, αν και η ΕΕ θα μπορούσε να επιβάλει προσωρινούς δασμούς τον Ιούλιο.
Οι ευρωπαϊκές ταξινομήσεις καταγράφουν αύξηση 10%
Ο Φεβρουάριος ήταν ένας θετικός μήνας για την αγορά νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics από 28 ευρωπαϊκές αγορές, κατά τη διάρκεια του μήνα ταξινομήθηκαν συνολικά 988.116 επιβατικά αυτοκίνητα. Αυτό σηματοδοτεί αύξηση 10% σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2023, με αποτέλεσμα το σύνολο από το έτος μέχρι σήμερα να ανέρχεται σε σχεδόν δύο εκατομμύρια μονάδες – αύξηση 11%.
Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα σημείωσαν σχεδόν την ίδια καλή επίδοση με εκείνη που είχαν πριν από την πανδημία του Covid-19. Σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO τα οχήματα αυτά κατέλαβαν το 61% των συνολικών ταξινομήσεων τον Φεβρουάριο του 2024, σε σύγκριση με το 62% που είχε καταγραφεί τον Φεβρουάριο του 2019.
Αυτή η επιτυχία έρχεται εις βάρος των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, με το μερίδιο αγοράς τους να μειώνεται από το 35% των ταξινομήσεων τον Φεβρουάριο του 2019 σε μόλις 15% τον περασμένο μήνα.
“Παρά την αισθητή στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πολλοί Ευρωπαίοι καταναλωτές δεν είναι έτοιμοι να απομακρυνθούν από τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης. Ενώ βλέπουμε μια σαφή μείωση της ζήτησης για μοντέλα ντίζελ, οι οδηγοί επιλέγουν εναλλακτικές λύσεις βενζίνης, αντί να στραφούν σε ηλεκτρικά”.