Μετά την επέλαση στην Ευρώπη με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα οι κινεζικές εταιρίες, όπως η BYD, στοχεύουν σε ένα ακόμα κομμάτι της αγοράς, αυτό των φορτηγών και λεωφορείων.
Σύμφωνα με το αφεντικό της κορυφαίας κατασκευάστριας φορτηγών της “γηραιάς ηπείρου” Scania, οι 25 που αναπύσσουν παρουσία στην περιοχή θα πρέπει να αντιμετωπιστούν ως σοβαροί ανταγωνιστές, λόγω κυρίως της εξειδίκευσής τους στις μπαταρίες και το λογισμικό.
Οι κινεζικές μάρκες ηλεκτρικών λεωφορείων «κατάφεραν να καθιερωθούν σε αρκετά σύντομο χρονικό διάστημα, κυρίως χάρη στην πρόσβασή τους σε υψηλή τεχνολογία μπαταριών», δήλωσε σε συνέντευξή του ο κ. Christian Levin, επικεφαλής των Scania και Traton της Volkswagen AG.
Η Scania, η Volvo και η Daimler Truck προσφέρουν ανάλογες επιλογές, αλλά η επιτυχία τους παραμένει περιορισμένη, παρόλο που η Ευρώπη πιέζει να περιορίσει τις εκπομπές ρύπων από τις μεταφορές.
Η BYD έχει δημιουργήσει τεχνογνωσία και κλίμακα στις ταχέως αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις επιβατικών αυτοκινήτων και μεταφέρει ορισμένες από αυτές τις δυνατότητες σε φορτηγά που κινούνται με μπαταρίες.
Η εταιρία έχει πουλήσει ηλεκτρικά λεωφορεία σε αγορές όπως η Γερμανία και σχεδιάζει να κατασκευάσει εργοστάσιο EV στην Ουγγαρία. Στην Ευρώπη επεκτείνονται αρκετοί ακόμα Κινέζοι κατασκευαστές, μεταξύ των οποίων οι Yutong, Sany και JAC Motors.
Ενώ ο Levin αναμένει σκληρότερο ανταγωνισμό στο εσωτερικό, η Scania δημιουργεί το δικό της εργοστάσιο στην Κίνα για να επωφεληθεί από την ανάπτυξη στη μεγαλύτερη αγορά φορτηγών στον κόσμο.
Οι υπό κατασκευή εγκαταστάσεις της στο Rugao της επαρχίας Jiangsu, που πρόκειται να ξεκινήσουν να λειτουργούν στα τέλη του 2025, έχουν άδεια παραγωγής έως και 50.000 οχημάτων ετησίως, περίπου το ήμισυ της τρέχουσας παραγωγής της σουηδικής μάρκας. Η Scania δεν έχει αποφασίσει ακόμη ποια μοντέλα θα κατασκευαστούν εκεί.
Το εργοστάσιο στην Κίνα θα μειώσει το κόστος παραγωγής και θα λύσει ένα πρόβλημα δυναμικότητας της εταιρείας στην ασιατική χώρα λόγω μεγάλου χρόνου παράδοσης, είπε ο Levin.
Η κίνηση θα βοηθήσει επίσης τη Scania να αξιοποιήσει την τεχνογνωσία της Κίνας, ενώ παράλληλα θα αποτελέσει πύλη για πωλήσεις και σε άλλες ασιατικές χώρες.
Η Scania αποκτά πλεονέκτημα
Η Scania θα λειτουργεί το εργοστάσιό της χωρίς Κινέζο εταίρο, έχοντας, έτσι, τον πλήρη έλεγχο των διαδικασιών παραγωγής και της πνευματικής ιδιοκτησίας.
«Στο τρέχον οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον, οι εταιρείες που ξεκινούν βιομηχανικές δραστηριότητες στην Κίνα κάνουν τολμηρά βήματα», δήλωσε ο κ. Roman Mathyssek, συνεργάτης στην εταιρεία συμβούλων στρατηγικής Monitor Deloitte.