MENU

Κινέζικα σχέδια ηλεκτροκίνητης «πλημμύρας» στην Ευρώπη

Τα «όπλα» της Κίνας για να αντιμετωπίσει τις βασικές προκλήσεις της αγοράς

Σχέδια ηλεκτροκίνητης «πλημμύρας» στην Ευρώπη εξετάζουν οι Κινέζοι κατασκευαστές, καθώς έχει γίνει σχετική μελέτη της εν λόγω αγοράς, που τους επιτρέπει να αισιοδοξούν για τα επόμενα χρόνια.

Περίπου το 20% όλων των ηλεκτρικών οχημάτων που πουλήθηκαν στην Ευρώπη το 2023 ήταν κινέζικα. Αυτή η αναλογία αναμένεται να φτάσει το 25% φέτος. Ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα που κατασκευάζεται από Ευρωπαίους κατασκευαστές είναι αρκετά ακριβότερο σε σχέση με ένα αντίστοιχο κινεζικό αυτοκίνητο.

Ποια μοντέλα «πουλάνε»

Οι πρωτοπόρες κινεζικές μάρκες, συμπεριλαμβανομένων των BYD, Chery και Great Wall Motor (GWM), σχεδιάζουν να κυκλοφορήσουν περίπου 20 αυτοκίνητα τα επόμενα πέντε χρόνια, σύμφωνα με το Reuters. Αναλύοντας τη συμπεριφορά των καταναλωτών στην ευρωπαϊκή αγορά, οι κινεζικές μάρκες έχουν εντείνει τις προσπάθειες μάρκετινγκ, έχουν επεκτείνει τα δίκτυα αντιπροσωπειών και βελτίωσαν τις υπηρεσίες μετά την πώληση για να ικανοποιήσουν τους πελάτες τους.

Χαρακτηριστικά, το 2023 η BYD πούλησε 15.644 EVs στην Ευρώπη, έχοντας λανσάρει έξι μοντέλα και παραδίδοντάς τα σε 20 χώρες σε όλη την Ευρώπη. Η GWM στοχεύει να λανσάρει ένα νέο μοντέλο κάθε χρόνο για τα επόμενα πέντε χρόνια, ενώ η Chery σχεδιάζει να κυκλοφορήσει οκτώ μοντέλα SUV τα επόμενα δύο χρόνια. Αυτές οι τρεις μάρκες σχεδιάζουν μπουν στην ευρωπαϊκή αγορά δημιουργώντας νέα δεδομένα.

Tα ατού της Κίνας

Η κυριαρχία της Κίνας στην αλυσίδα εφοδιασμού EV, από ορυκτά έως μπαταρίες, δίνει στις κινεζικές μάρκες ένα τεράστιο πλεονέκτημα στη μεγιστοποίηση των κερδών στην Ευρώπη. Σύμφωνα με πρόσφατη μελάτη η BYD κερδίζει 11 φορές περισσότερα στην Ευρώπη από την Κίνα. Η αύξηση των δασμών σίγουρα θα ανακόψει την επεκτατική πολιτική των Κινέζων, όμως σίγουρα εάν οι τελευταίοι θελήσουν μπορούν να είναι εξακολουθήσουν να είναι ανταγωνιστικοί ως προς την τιμή.

Με καλύτερες υπηρεσίες ανταλλακτικών, επισκευής και συνεργείου και με αυξημένη αξία μεταπώλησης χάρη στην τεχνολογία μπαταριών και τα χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας, οι Κινέζοι κατασκευαστές EV φαίνεται ότι είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις θέτοντας στόχους που έχουν να κάνουν με αύξηση των πωλήσεών τους.

Σχετικά Άρθρα