MENU

Ιταλογερμανικές πιέσεις για επανεξέταση των κανονισμών του «Green Deal»

Προειδοποιήσεις για μεγάλης κλίμακας απολύσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία

Η Ρώμη και το Βερολίνο συντάσσονται με την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία ζητώντας από την ΕΕ να χαλαρώσει τα πρότυπα εκπομπών CO2 για τα αυτοκίνητα, καθώς το μπλοκ στοχεύει να τερματίσει την πώληση νέων μοντέλων βενζίνης και ντίζελ έως το 2035.

Η Ιταλία και η Γερμανία συγκεντρώνουν υποστήριξη από άλλα μέλη της ΕΕ προκειμένου να απευθύνουν έκκληση για χαλάρωση των στόχων της ΕΕ για μείωση των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων και επανεξέταση της απαγόρευσης του 2035 στην πώληση μοντέλων βενζίνης και ντίζελ από το 2035, δήλωσε ο Ιταλός υπουργός Βιομηχανίας Adolfo Urso στις Βρυξέλλες.

Καθώς είναι πλέον «βέβαιο» ότι η απαγόρευση, στην πραγματικότητα ένα μηδενικό όριο στις εκπομπές καυσαερίων, δεν είναι εφικτή, οι δύο χώρες σχεδιάζουν να προτείνουν στη σύνοδο κορυφής του Συμβουλίου της ΕΕ την ερχόμενη Πέμπτη την προώθηση ρήτρας αναθεώρησης στη νομοθεσία θα προωθηθεί από το τέλος του 2025 έως αρχές 2026, επισήμανε ο Urso.

Ο υπουργός Βιομηχανίας Adolfo Urso προειδοποίησε για μεγάλης κλίμακας απώλειες θέσεων εργασίας μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών εάν δεν χαλαρώσουν οι κανόνες του «Green Deal».

Ορατή κρίση

Προσθέτοντας ότι η απαγόρευση της ΕΕ στο πλαίσιο της «Πράσινης Συμφωνίας» σχετικά με την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά το 2035 έχει δημιουργήσει «σοβαρή κρίση» για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και πρέπει να επανεξεταστεί και να αναθεωρηθεί επειγόντως.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δύο επιλογές, τόνισε συγκεκριμένα ο Ιταλός υπουργός, πρώτον, να διατηρήσει τον στόχο και να δημιουργήσει τις συνθήκες που θα επιτρέψουν στην αυτοκινητοβιομηχανία να τον πετύχει – μια προσέγγιση που στηρίζει ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών, Robert Habeck ή δεύτερον να αναθεωρήσει τους στόχους, κατέληξε.

Οι δηλώσεις του Urso έγιναν τρεις μήνες αφότου η πρωθυπουργός Giorgia Meloni χαρακτήρισε την απαγόρευση του 2035 ως «ιδεολογική τρέλα» και λίγες μέρες μετά την έκκληση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η οποία αντέδρασε στην πτώση των πωλήσεων ηλεκτρονικών αυτοκινήτων απευθύνοντας, επίσης, έκκληση για αναβολή της εφαρμογής αυστηρότερων ορίων εκπομπών.

Έκκληση από ACEA

Ο όμιλος με επιρροή που εδρεύει στις Βρυξέλλες – μέλη του οποίου περιλαμβάνουν τις BMW, Ford, Renault, Volkswagen και Volvo – προειδοποίησε στις 19 Αυγούστου ότι οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων υποχώρησαν κάτω από τις 644.000 τον Αύγουστο, μια πτώση άνω του 18% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα το 2023. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημείωσαν τη μεγαλύτερη αναλογική πτώση, με το μερίδιο αγοράς να μειώνεται σχεδόν κατά ένα τρίτο από το 21% που καταγράφηκε πέρυσι.

«Μας λείπουν κρίσιμες προϋποθέσεις για να επιτύχουμε την απαραίτητη ώθηση στην παραγωγή και την υιοθέτηση οχημάτων μηδενικών εκπομπών, όπως υποδομή φόρτισης και αναπλήρωσης υδρογόνου, καθώς και ανταγωνιστικό περιβάλλον παραγωγής, προσιτή πράσινη ενέργεια, κίνητρα αγοράς και φορολογίας και ασφαλής προμήθεια ακατέργαστων πρώτων υλών. υλικά, υδρογόνο και μπαταρίες», ανέφερε το διοικητικό συμβούλιο της ACEA.

Επί του παρόντος, οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να διασφαλίσουν ότι οι εκπομπές όλων των αυτοκινήτων που πωλούν σε ένα δεδομένο έτος κατά μέσο όρο δεν υπερβαίνουν τα 115,1 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο και το όριο έχει οριστεί να μειωθεί στα 93,6 g το επόμενο έτος – αριθμός που θα είναι πιο δύσκολο να επιτευχθεί. Οι πωλήσεις μειώνονται σε μια αγορά που αυξάνεται, όπου κυριαρχούν τα μεγαλύτερα μοντέλα SUV.

Στο πλαίσιο αυτό η ACEA προέτρεψε την ΕΕ να εφαρμόσει «επείγοντα μέτρα ανακούφισης». Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή φαίνεται να πιστεύει ότι η ευθύνη για τη δύσκολη θέση της εναπόκειται τουλάχιστον εν μέρει στον ίδιο τον κλάδο.

«Υπάρχουν ακόμη 15 μήνες πωλήσεων αυτοκινήτων μπροστά και η βιομηχανία έχει χρόνο για να πετύχει τους στόχους της», δήλωσε εκπρόσωπος της Επιτροπής. «Να υπενθυμίσουμε, επίσης, ότι ο στόχος για το 2025 συμφωνήθηκε το 2019 και έχουμε σχεδιάσει αυτές τις πολιτικές με τρόπο ώστε ο κλάδος να έχει χρόνο να προσαρμοστεί», πρόσθεσε.

Περαιτέρω προθεσμίες μείωσης των εκπομπών που εγκρίθηκαν πέρυσι σημαίνει ότι μόνο αυτοκίνητα και φορτηγά που δεν εκπέμπουν καθόλου CO2 μπορούν να πωλούνται στην ΕΕ από το 2035 – μια de facto απαγόρευση των μοντέλων βενζίνης και ντίζελ.

Ωστόσο, σε μια προσαρμογή της τελευταίας στιγμής που επιβλήθηκε από τη Γερμανία, εισήχθη ρήτρα που προβλέπει την επανεξέταση το 2026 σχετικά με την δυνατότητα συνεχούς ταξινόμησης αυτοκινήτων που προορίζονται να κινούνται με συνθετικά καύσιμα «χαμηλών εκπομπών άνθρακα» – κάτι που θα ισοδυναμούσε με αναστολή του κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Το λόμπι της αυτοκινητοβιομηχανίας θέλει επίσης αυτή η αναθεώρηση, και μια παρόμοια για τα βαρέα φορτηγά οχήματα που αναμένεται ένα χρόνο αργότερα, να μεταφερθεί το 2025.

Την ίδια στιγμή βιομηχανικοί τομείς, από γεννήτριες έως κατασκευαστές μπαταριών που πρόκειται να ωφεληθούν από την ταχεία ηλεκτροδότηση του ενεργειακού συστήματος της Ευρώπης ασκούν σκληρές πιέσεις για να τηρήσει η ΕΕ τους τρέχοντες στόχους της.

Σχετικά Άρθρα