MENU

ΗΣΑΠ σε κρίση: Όταν ούτε οι πόρτες δεν υπακούουν

Τρίτωσε το κακό με νέο περιστατικό ταλαιπωρίας στην «πολύπαθη» Γραμμή 1 του Μετρό

Η χρονιά ξεκίνησε με μια σαφή προειδοποίηση από τα μέσα σταθερής τροχιάς: ο στόλος της Γραμμής 1 του Μετρό Αθήνας δεν τα βγάζει πέρα.

Το νέο περιστατικό που σημειώθηκε σήμερα (03/01) με πόρτα συρμού του ΗΣΑΠ που δεν έκλεινε σε πρωινό δρομολόγιο προς τον Περισσό, προστίθεται στον κατάλογο των επεισοδίων που μας υπενθυμίζουν καθημερινά ότι το δίκτυο λειτουργεί με… τάματα.

Σύμφωνα με τους επιβάτες, οι οποίοι για ακόμα μια φορά κλήθηκαν να γίνουν ακούσιοι πρωταγωνιστές της παρακμής, κάθε στάση συνοδευόταν από καθυστερήσεις και αμήχανες προσπάθειες του μηχανοδηγού να κλείσει την… απείθαρχη πόρτα.

Το “σασπένς” κορυφώθηκε στον σταθμό Άνω Πατήσια, όπου οι επιβάτες αποβιβάστηκαν, για να μεταφερθούν σε έναν συρμό που είχε ήδη αγγίξει τα όρια της ανεκτής πληρότητας.

Η ταλαιπωρία ήταν αναπόφευκτη.

Ο χορός των βλαβών συνεχίζεται

Αυτό είναι το τρίτο περιστατικό μέσα σε πέντε ημέρες.

Στις 30 Δεκεμβρίου, συρμός στον σταθμό του Μοσχάτου αποφάσισε να “ντύσει” τις γιορτές με καπνούς, ενώ την Πρωτοχρονιά, ένας άλλος συρμός άνοιξε όλες τις πόρτες εν κινήσει, μετατρέποντας τη Γραμμή 1 σε ένα… τροχιοδρομικό θρίλερ.

Και σήμερα, η πόρτα που “αρνείται” να κλείσει μας υπενθύμισε ότι τα βασικά – όπως το να μένουν οι πόρτες κλειστές – δεν είναι πια δεδομένα, και ότι οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ είναι στα όριά τους.

Μια απορία για το μέλλον

Μπορεί η καθημερινότητα στο μετρό να γίνεται πιο περιπετειώδης, αλλά κανείς δε φαίνεται να βιάζεται να δώσει λύσεις. Ο γερασμένος στόλος, η έλλειψη προσωπικού, τα προβλήματα συντήρησης και η υποχρηματοδότηση δημιουργούν ένα επικίνδυνο μίγμα που μόνο με αυτοσχέδιο χιούμορ μπορεί να αντιμετωπιστεί.

Αυτό που μένει να δούμε είναι αν το σύστημα, που έχει ήδη ξεπεράσει τα όριά του, θα καταφέρει να βρει πόρους, προσωπικό και πολιτική βούληση για να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.

Μέχρι τότε, η Γραμμή 1 θα συνεχίσει να μας θυμίζει ότι το “ασφαλής συγκοινωνία” είναι μια έννοια υπό αμφισβήτηση.

Τι έγραφε το energodromio.gr για τα “καμπανάκια” του εκσυγχρονισμού

Υπενθυμίζεται ότι την Πέμπτη (02/01), το energodromio.gr ανέδειξε βασικά προβλήματα και ανάγκες που αφορούν τις συγκοινωνίες της πρωτεύουσας:

Ανάγκη για μακροπρόθεσμο σχεδιασμό: Το μέλλον των συγκοινωνιών απαιτεί στρατηγική χρηματοδότηση και υλοποίηση έργων εκσυγχρονισμού για να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα και η ασφάλεια των μετακινήσεων στην πρωτεύουσα

Παλαιότητα και αστοχίες συστήματος: Τα μέσα σταθερής τροχιάς, ιδίως οι συρμοί της Γραμμής 1, παραμένουν ανεπαρκώς εκσυγχρονισμένα, με αυξανόμενες βλάβες και καθυστερήσεις. Η ανακαίνιση και αντικατάσταση συρμών καθυστερεί λόγω έλλειψης χρηματοδότησης.

Ανανέωση στόλου λεωφορείων: Παρά την ενίσχυση με νέα οχήματα, οι αλλαγές γίνονται για αντικατάσταση παλαιών λεωφορείων και όχι για αύξηση του συνολικού στόλου, ενώ προβλήματα όπως οι λήξεις συμβάσεων leasing απαιτούν άμεσες αποφάσεις.

Καθυστέρηση στην εισαγωγή νέων τεχνολογιών: Ενώ το σύστημα Tap n’ Pay εφαρμόζεται πιλοτικά, ο συνολικός εκσυγχρονισμός παραμένει περιορισμένος, με βασικές υποδομές (ανελκυστήρες, κυλιόμενες σκάλες) να βρίσκονται σε κακή κατάσταση.

Πηγή φωτό: 902.gr

Σχετικά Άρθρα