Να επιταχύνει την ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων, εξαιρώντας κάποια εξ αυτών από ορισμένες απαιτήσεις ασφαλείας που έχουν σχεδιαστεί για ανθρώπινους οδηγούς και χαλαρώνοντας τους κανόνες που απαιτούν την αναφορά περιστατικών ασφαλείας, δήλωσε χθες (24/4) ότι στοχεύει η κυβέρνηση Trump.
Οι ανανεωμένοι κανόνες θα επιτρέψουν σε ορισμένα αυτόνομα οχήματα που δεν συμμορφώνονται με τα ομοσπονδιακά πρότυπα ασφαλείας, να κινούνται στους δρόμους των ΗΠΑ. Οι κανόνες θα επιτρέψουν επίσης στις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναφέρουν λιγότερο σοβαρά ατυχήματα μηνιαίως και θα προσθέσουν ένα όριο αναφοράς ζημιών σε περιουσιακά στοιχεία για λιγότερο σοβαρά ατυχήματα που σχετίζονται με αυτόνομα οχήματα.
Όπως δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ, Sean Duffy, το νέο πλαίσιο για την ενίσχυση των αυτόνομων οχημάτων θα βοηθήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ να ανταγωνιστούν αυτές της Κίνας.
«Αυτή η κυβέρνηση κατανοεί ότι δίνουμε μάχη με την Κίνα για να ξεπεράσουμε την καινοτομία και, όσα διακυβεύονται δεν θα μπορούσαν να είναι υψηλότερα», δήλωσε ο Duffy. Στο πλαίσιο της αναθεώρησης, η Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας δήλωσε ότι θα διευρύνει ένα πρόγραμμα για την εξαίρεση ορισμένων αυτόνομων οχημάτων από τις απαιτήσεις ασφαλείας και θα βελτιστοποιήσει την αναφορά περιστατικών ασφαλείας για προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και αυτόνομα συστήματα οδήγησης.
Η ανακοίνωση συμπίπτει με τη δέσμευση του Elon Mask να ξεκινήσει σύντομα εμπορικές δραστηριότητες ρομποτικής οδήγησης. Η Tesla αντιμετωπίζει επίσης έλεγχο από την NHTSA για το λογισμικό Full-Self Driving μετά από ένα θανατηφόρο ατύχημα.
Οι αντιδράσεις
Οι ένθερμοι υποστηρικτές της οδικής ασφάλειας δήλωσαν απογοητευμένοι, καθώς το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ επέλεξε, όπως υποστηρίζουν, να χαλαρώσει αντί να τονώσει τις απαιτούμενες ασφαλιστικές αναφορές.
Η ίδια ομάδα εξέφρασε επίσης ανησυχίες σχετικά με τις εξαιρέσεις ασφαλείας, λέγοντας ότι «χωρίς διασφαλίσεις, κανονισμούς ασφαλείας και διαφάνεια, η επιτυχία της ανάπτυξης συστημάτων AV κινδυνεύει στην καλύτερη περίπτωση και θα μπορούσε να οδηγήσει σε θανατηφόρες συνέπειες στη χειρότερη».
Μια άλλη εμπορική ομάδα, η Alliance for Automotive Innovation, επιδοκίμασε αυτή την εξέλιξη, τονίζοντας πως η βιομηχανία «έχει παρεμποδιστεί από την αδράνεια της κυβέρνησης. Αυτή η ανακοίνωση δείχνει ότι η διοίκηση προχωρά επίσης με αίσθημα επείγοντος, επομένως δεν παραχωρούμε την ηγεσία των συστημάτων AV στην Κίνα και σε άλλες χώρες».
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν εδώ και καιρό να αναπτύξουν αυτόνομα οχήματα στους δρόμους των ΗΠΑ που δεν συμμορφώνονται με τα ομοσπονδιακά πρότυπα ασφαλείας. Ορισμένα από αυτά τα πρότυπα δημιουργήθηκαν με επίκεντρο τους ανθρώπους-οδηγούς, όπως η απαίτηση για καθρέφτες οπισθοπορείας ή τα φρένα.
Η NHTSA προχωρά στην επέκταση του προγράμματος εξαίρεσης αυτοματοποιημένων οχημάτων, ώστε να περιλαμβάνει πλέον οχήματα εγχώριας παραγωγής (το πρόγραμμα επιτρέπει προς το παρόν στις εταιρείες να λειτουργούν μόνο μη συμμορφούμενα εισαγόμενα αυτοματοποιημένα οχήματα στους δρόμους των ΗΠΑ).
Το 2022, η General Motors (GM.N) υπέβαλε αίτηση στην NHTSA ζητώντας άδεια για την ανάπτυξη έως και 2.500 αυτόνομων οχημάτων ετησίως χωρίς ανθρώπινους ελέγχους. Η GM απέσυρε την αίτηση πέρυσι, αφού δεν είχε ολοκληρωθεί μια μακρά κυβερνητική αναθεώρηση, ενώ τον Δεκέμβριο δήλωσε ότι θα σταματήσει τη χρηματοδότηση της επιχείρησης αυτόνομων ρομποτικών ταξί (Cruise), αφού ένα από αυτά τραυμάτισε σοβαρά έναν πεζό και έπρεπε να πληρώσει πρόστιμο 500.000 δολαρίων. Αξίζει να σημειωθεί πως η GM είχε επενδύσει περισσότερα από 10 δισ. δολ. στην Cruise από το 2016.
Η Alphabet’s τέλος, ανοίγει νέα σελίδα στην αυτόνομη μονάδα Waymo, η οποία δήλωσε τον Οκτώβριο ότι ολοκλήρωσε έναν γύρο χρηματοδότησης ύψους 5,6 δισ. δολ., καθώς επιδιώκει να επεκτείνει την αυτόνομη υπηρεσία ride-hailing. Τον περασμένο μήνα, η Waymo δήλωσε ότι στοχεύει να λανσάρει την πλήρως αυτόνομη υπηρεσία ride-hailing στην Ουάσινγκτον τον επόμενο χρόνο.