MENU

Η Tesla απολύει το 10% των εργαζομένων της παγκοσμίως

Λόγω της πτώσης των πωλήσεων και του ανταγωνισμού από την Κίνα

Η Tesla θα απολύσει πάνω από το 10% του εργατικού δυναμικού της παγκοσμίως σύμφωνα με υπόμνημα που επικαλείται δημοσίευμα του Reuters, καθώς δέχεται πιέσεις από την πτώση των πωλήσεων και τον εντεινόμενο πόλεμο τιμών για τα ηλεκτρικά οχήματα (EVs).

Σε μια ένδειξη περαιτέρω αστάθειας στην κατασκευάστρια εταιρεία EV, ο ανώτερος αντιπρόεδρος της Tesla, κ. Drew Baglino, υπεύθυνος για την ανάπτυξη μπαταριών, ανακοίνωσε την παραίτησή του. Το Bloomberg ανέφερε ότι παραιτήθηκε επίσης ο κ. Rohan Patel, αντιπρόεδρος για τη δημόσια πολιτική και την επιχειρηματική ανάπτυξη.

Τόσο ο Baglino όσο και ο Patel δεν ήταν πλέον διαθέσιμοι στο εσωτερικό σύστημα της Tesla, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα και ζήτησαν να μην κατονομαστούν. Ο Baglino ήταν ένα από τα τέσσερα μέλη της ηγετικής ομάδας της Tesla που αναφέρονται στην ιστοσελίδα της εταιρείας για τις σχέσεις με τους επενδυτές, στην οποία περιλαμβάνεται και ο διευθύνων σύμβουλος κ. Elon Musk.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο με βάση την αξία της αγοράς απασχολούσε 140.473 υπαλλήλους παγκοσμίως τον Δεκέμβριο του 2023, σύμφωνα με την τελευταία ετήσια έκθεσή της. Προς το παρόν δεν έχει γίνει γνωστό πόσες θέσεις εργασίας θα επηρεαστούν.

“Καθώς προετοιμάζουμε την εταιρεία για την επόμενη φάση της ανάπτυξής, είναι εξαιρετικά σημαντικό να εξετάσουμε κάθε πτυχή για τη μείωση του κόστους και την αύξηση της παραγωγικότητας, Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, κάναμε μια ενδελεχή ανασκόπηση του οργανισμού και πήραμε τη δύσκολη απόφαση να μειώσουμε το προσωπικό μας κατά περισσότερο από 10% σε παγκόσμιο επίπεδο”, ανέφερε ο Musk στο υπόμνημα. Η Tesla δεν ανταποκρίθηκε άμεσα σε αίτημα για σχολιασμό.

Δημοσίευμα του Reuters στις 5 Απριλίου, ανέφερε ότι η Tesla ακύρωσε τα σχέδιά της για την προώθηση φθηνού ηλεκτρικού αυτοκινήτου, γνωστό ως Model 2, το οποίο επρόκειτο να κοστίζει 25.000 δολάρια και στο οποίο οι επενδυτές υπολόγιζαν για ακόμα μεγαλύτερη διείσδυση στο ευρύ κοινό. Σύμφωνα με την εταιρία το αυτοκίνητο θα ξεκινούσε την παραγωγή του στα τέλη του 2025.

Η Tesla θα δυσκολευτεί να διατηρήσει την ανάπτυξη

Οι περικοπές αποτελούν ένδειξη των πιέσεων κόστους καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία επενδύει σε νέα μοντέλα και στην τεχνητή νοημοσύνη.

Οι παγκόσμιες παραδόσεις οχημάτων της κατά το πρώτο τρίμηνο μειώθηκαν για πρώτη φορά μετά από σχεδόν τέσσερα χρόνια, καθώς οι μειώσεις τιμών δεν κατάφεραν να τονώσουν τη ζήτηση.

Η κατασκευάστρια εταιρεία EV αργεί να ανανεώσει τα γερασμένα μοντέλα της, καθώς τα υψηλά επιτόκια έχουν εξασθενίσει την όρεξη των καταναλωτών για μεγάλες αγορές, ενώ οι ανταγωνιστές στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, κυκλοφορούν φθηνότερα μοντέλα.

Η εταιρεία προσπαθεί να ενισχύσει τα περιθώρια κέρδους της, τα οποία έχουν υποστεί πλήγμα από τις επανειλημμένες μειώσεις τιμών, ειδικά στην Κίνα, όπου αντιμετωπίζει σκληρό ανταγωνισμό από τοπικούς αντιπάλους, όπως η ηγέτιδα εταιρεία στην αγορά BYD, η οποία ξεπέρασε για λίγο την αμερικανική εταιρεία ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο το τέταρτο τρίμηνο, και η νεοεισερχόμενη Xiaomi.

Ετοιμάζεται επίσης να ξεκινήσει πωλήσεις στην Ινδία, την τρίτη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, αναζητώντας τοποθεσίες για εκθεσιακούς χώρους και κέντρα εξυπηρέτησης σε μεγάλες πόλεις.
Η Tesla κατέγραψε μικτό περιθώριο κέρδους 17,6% το τέταρτο τρίμηνο, το χαμηλότερο των τελευταίων τεσσάρων και πλέον ετών.

Σχετικά Άρθρα