MENU

Η Stellantis στοχεύει να διορθώσει τα “αλαζονικά” λάθη στην αγορά των ΗΠΑ

Ανέλαβε την ευθύνη ο επικεφαλής Carlos Tavares

Η διοίκηση της Stellantis προσανατολίζεται στο να διορθώσει αυτά που ο διευθύνων σύμβουλος Carlos Tavares χαρακτήρισε ως “αλαζονικά” λάθη από τον ίδιο και την εταιρεία στις δραστηριότητες στις ΗΠΑ, τα οποία οδήγησαν σε πτώση των πωλήσεων, διογκωμένα αποθέματα και ανησυχίες των επενδυτών.

Ο Tavares δήλωσε τα προβλήματα οφείλονται σε τρεις παράγοντες: στην καθυστερημένη πώληση των αποθεμάτων, στα κατασκευαστικά ζητήματα, ειδικά σε δύο εργοστάσια που δεν κατονόμασε, και στην έλλειψη εξειδίκευσης στον τρόπο με τον οποίο θα εισήλθαν στην αγορά”.

Κατά τη διάρκεια της ημέρας των επενδυτών, ο Tavares και οι κορυφαίοι υπαρχηγοί του ενημέρωσαν ευρέως τους επενδυτές σχετικά με τις δραστηριότητες της αυτοκινητοβιομηχανία και τον τρόπο με τον οποίο η Stellantis σχεδιάζει να επιτύχει φιλόδοξους οικονομικούς στόχους εν μέσω βιομηχανικής και οικονομικής αβεβαιότητας.

Η εταιρεία επιβεβαίωσε επίσης εκ νέου τις κατευθυντήριες γραμμές της για το 2024 και δεσμεύτηκε να συνεχίσει να επιστρέφει κεφάλαια στους μετόχους της στο μέλλον.

Ο Tavares δεν ανέλυσε τα προβλήματα κατασκευής ή προώθησης στην αγορά, αλλά το απόθεμα οχημάτων της Stellantis προηγείται των μεγάλων αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, καθώς η εταιρεία έχει συγκρατήσει τα κίνητρα και έχει περικόψει τους προϋπολογισμούς μάρκετινγκ.

Οι πωλήσεις της Stellantis στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 10% κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, οδηγώντας σε αξιοσημείωτη μείωση των εσόδων.

Τον Μάιο, η Cox Automotive ανέφερε ότι οι ημέρες εφοδιασμού οχημάτων στις μάρκες Jeep και Ram της Stellantis ήταν υπερδιπλάσιες από τον μέσο όρο του κλάδου που είναι 76.

Η Stellantis ήταν η μόνη μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία που ανέφερε μείωση των πωλήσεων στις ΗΠΑ πέρυσι με τη Hyundai, συμπεριλαμβανομένης της Kia, να την ξεπερνά για πρώτη φορά στα χρονικά.

Ενώ οι πωλήσεις έχουν μειωθεί, η εταιρεία παραμένει μεταξύ των πιο κερδοφόρων παγκοσμίως. Από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler και της PSA Groupe για τη δημιουργία της Stellantis το 2021, τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 31% από το 2021 έως πέρυσι. Το προσαρμοσμένο περιθώριο κέρδους της είναι επίσης ανοδικό, καθώς αυξήθηκε κατά 0,4 ποσοστιαίες μονάδες κατά τη διάρκεια αυτού του χρονικού διαστήματος, στο 12,8%.

Aνακοίνωσε, ωστόσο, μείωση των εσόδων κατά 12% το πρώτο τρίμηνο, επικαλούμενη χαμηλότερες πωλήσεις και συναλλαγματικές διακυμάνσεις, ακόμη και όταν η καθαρή τιμολόγηση διατηρήθηκε σταθερή. Η μέση τιμή συναλλαγής του οχήματός της στις ΗΠΑ ήταν 57.266 δολάρια, σύμφωνα με την Cox Automotive. Αυτή η τιμή συγκρίνεται με τον μέσο όρο του κλάδου των 48.389 δολαρίων.

Μειώσεις κόστους

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, ο Tavares δήλωσε ότι η Stellantis έχει επιτύχει μειώσεις κόστους 8,4 δισ. ευρώ (9 δισ. δολάρια) από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler και της PSA Groupe που δημιούργησε την εταιρεία τον Ιανουάριο του 2021.

Το ποσό αυτό είναι υπερδιπλάσιο των αρχικών προσδοκιών από όταν ανακοινώθηκε η συγχώνευση το 2019 και αποτελεί αύξηση από τα επικαιροποιημένα 5 δισεκατομμύρια ευρώ σε αναμενόμενες μειώσεις εντός πέντε ετών από την ολοκλήρωση της συγχώνευσης, η οποία δημιούργησε μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο.

Ο Tavares δήλωσε ότι η μεγαλύτερη μείωση επιτεύχθηκε στην κοινή χρήση και ενοποίηση των μηχανολογικών περιουσιακών στοιχείων για τα οχήματα της εταιρείας, ακολουθούμενη από τις αγορές.

Η μείωση του κόστους αποτέλεσε κρίσιμη αποστολή του βετεράνου στελέχους της αυτοκινητοβιομηχανίας. Άλλα μέτρα εξοικονόμησης κόστους περιλάμβαναν την αναδιαμόρφωση της αλυσίδας εφοδιασμού και των λειτουργιών της εταιρείας, καθώς και τη μείωση του προσωπικού.

Από τότε που συμφωνήθηκε η συγχώνευση τον Δεκέμβριο του 2019, η Stellantis έχει μειώσει τον αριθμό των εργαζομένων κατά 15,5%, ή περίπου 47.500 υπαλλήλους. Πρόσθετες περικοπές θέσεων εργασίας φέτος που αφορούν χιλιάδες εργαζόμενους σε εργοστάσια στις ΗΠΑ και την Ιταλία έχουν προκαλέσει την οργή των συνδικάτων και στις δύο χώρες.

Αρκετά στελέχη της Stellantis περιέγραψαν τις περικοπές στο ως δύσκολες αλλά αποτελεσματικές. Άλλοι, οι οποίοι μίλησαν υπό τον όρο της ανωνυμίας λόγω πιθανών επιπτώσεων, τις περιέγραψαν ως εξαντλητικές σε σημείο υπερβολής.

Ημέρα επενδυτών

Οι περικοπές αποτελούν μέρος του στρατηγικού σχεδίου της Stellantis για την αύξηση των κερδών και τον διπλασιασμό των εσόδων στα 300 δισ. ευρώ έως το 2030. Το σχέδιο περιλαμβάνει επίσης στόχους όπως η επίτευξη προσαρμοσμένου λειτουργικού κέρδους άνω του 12% και βιομηχανικών ελεύθερων ταμειακών ροών άνω των 20 δισ. ευρώ.

“Δεν ψάχνουμε τον δρόμο μας- ξέρουμε πού πηγαίνουμε”, δήλωσε ο Tavares, αναφερόμενος στο στρατηγικό σχέδιο της αυτοκινητοβιομηχανίας για το 2030 “Dare Forward”. Η Stellantis επανέλαβε την πρόβλεψή της για το 2024, η οποία περιελάμβανε διψήφιο περιθώριο προσαρμοσμένου λειτουργικού κέρδους (AOI), θετικές βιομηχανικές ελεύθερες ταμειακές ροές και τουλάχιστον 7,7 δισ. ευρώ επιστροφή κεφαλαίου στους επενδυτές με τη μορφή μερισμάτων και επαναγοράς.

Η αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει ότι η Jeep θα αποτελέσει κύριο μοχλό ανάπτυξης για την εταιρεία σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Stellantis αναμένει αύξηση των πωλήσεων των οχημάτων Jeep παγκοσμίως κατά 50% τα επόμενα τρία χρόνια, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί να αξιοποιήσει την πεμπτουσία της αμερικανικής μάρκας SUV για αυξημένα κέρδη.

Η εταιρία ανακοίνωσε, τέλος, ότι θα επεκτείνει την παραγωγή και τις πωλήσεις σε περίπου 1,5 εκατομμύρια μονάδες μέχρι το 2027. Για να το πετύχει αυτό, η εταιρεία θα αυξήσει τις προσφορές οχημάτων και συστημάτων κίνησης.”Η μάρκα Jeep μπορεί να γίνει τοπικός ήρωας οπουδήποτε”, δήλωσε ο Tavares. “Θα ενισχύσουμε το κατασκευαστικό αποτύπωμα της Jeep”.

Σχετικά Άρθρα