MENU

Η Ford «ψαλιδίζει» τα bonus μετοχών —Αυστηρή προσπάθεια ανάκαμψης με εξορθολογισμό δαπανών

Ο Farley αποφασίζει ότι η καλύτερη απόδοση δεν χρειάζεται επιβραβεύσεις – τουλάχιστον όχι για όλους

Περίπου το ήμισυ των μεσαίων διευθυντών της Ford Motor δεν θα λάβουν μπόνους σε μετοχές φέτος, σε μια κίνηση που εσωτερικά θεωρείται ως η τελευταία απόπειρα του Διευθύνοντα Συμβούλου, Jim Farley, να μειώσει τα υπερβολικά κόστη της αυτοκινητοβιομηχανίας, σύμφωνα με έξι πηγές που είναι εξοικειωμένες με το θέμα.

Τα μπόνους σε μετοχές συνήθως καταβάλλονται τον Μάρτιο, αλλά οι ανώτεροι διευθυντές έχουν ενημερωθεί να επιλέξουν ποιοι από τους μεσαίους διευθυντές τους θα τα λάβουν, όπως αναμεταδίδει το Reuters.

Η Ford δήλωσε ότι αυτή η αλλαγή είχε ως στόχο να ενθαρρύνει τη βελτίωση της απόδοσης των εργαζομένων.

«Επικεντρωνόμαστε στο να προωθήσουμε μια κουλτούρα υψηλής απόδοσης που αναγνωρίζει και επιβραβεύει τους εργαζόμενους για τη συνεισφορά τους στην επιχείρηση», δήλωσε εκπρόσωπος της Ford.

Η αυτοκινητοβιομηχανία από το Dearborn, στο Μίσιγκαν, αντιμετωπίζει προβλήματα με αναποτελεσματικές λειτουργίες τόσο στην τμήμα παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, το οποίο καίει μετρητά, όσο και στην παραγωγή οχημάτων με καύσιμο.

Ο Farley έχει δηλώσει εδώ και χρόνια στους εργαζόμενους και την Wall Street ότι η Ford υποβάλλεται σε έναν θεμελιώδη μετασχηματισμό για να γίνει πιο “λεπτή” και ανταγωνιστική, καθώς αγωνίζεται ενάντια στους Αμερικανούς ανταγωνιστές της, καθώς και στους Κινέζους κατασκευαστές και την παραγωγό ηλεκτρικών οχημάτων Tesla.

Μια ακόμη προσπάθεια της Ford να… ανακάμψει

Η μετοχή της Ford σημείωσε πτώση περίπου 23% κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους, ενώ η μετοχή της General Motors από το Detroit αυξήθηκε περίπου 23% χάρη στη μείωση κόστους και την αύξηση των κερδών.

Οι εργαζόμενοι ενημερώθηκαν για την αλλαγή σε μια ενημέρωση της εταιρείας την περασμένη εβδομάδα και τους εξηγήθηκε ότι η μείωση των μπόνους ήταν βασισμένη στην απόδοση, σύμφωνα με τις έξι πηγές. Τα μπόνους σε μετοχές είχαν παραδοσιακά θεωρηθεί ως τρόπος διατήρησης των ταλέντων στην αυτοκινητοβιομηχανία, κάτι που ο Farley πρόσφατα δήλωσε ότι είναι το κλειδί για την ανταγωνιστικότητα της Ford. Τα μπόνους αυτά αποδίδονται σε διάστημα τριών ετών.

«Το πιο σημαντικό για εμένα είναι το καλύτερο ταλέντο και η καλύτερη κουλτούρα», δήλωσε ο Farley σε αναλυτές κατά τη διάρκεια μιας τηλεδιάσκεψης για τα αποτελέσματα της εταιρείας αυτόν τον μήνα, προσθέτοντας ότι η εταιρεία δεν μπορεί να βελτιώσει τα αποτελέσματά της χωρίς να προσλάβει και να κρατήσει τους κατάλληλους ανθρώπους.

Τα μπόνους σε μετοχές αποτελούν μέρος ενός μεγαλύτερου συστήματος αποζημιώσεων που βασίζεται στην απόδοση, το οποίο περιλαμβάνει επίσης χρηματικά βραβεία. Τα μπόνους δίνονται σε υπαλλήλους με μισθό σε όλη την εταιρεία, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι διευθυντές.

Παράλληλα, η Ford καθορίζει ένα εταιρικό μπόνους βασισμένο σε δείκτες όπως η ποιότητα των οχημάτων, τα συνολικά κέρδη και οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, το οποίο ανήλθε στο 69% του συνολικού ενδεχόμενου μπόνους για το 2024, σύμφωνα με τρεις από τις πηγές. Η Reuters είχε αναφέρει τον Οκτώβριο ότι αυτά τα μπόνους θα μειωθούν λόγω της αδύναμης απόδοσης της εταιρείας.

Σχετικά Άρθρα