Η Ryanair Ιρλανδίας προχωρά σε μήνυση κατά επιβάτη της, για απρεπή συμπεριφορά κατά τη διάρκεια πτήσης, αξιώνοντας την αποζημίωση των 15.000 ευρώ. Ο συγκεκριμένο επιβάτης είχε προκαλέσει κατά το περασμένο έτος, την εκτροπή πτήσης από το Δουβλίνο στο Λανθαρότε.
Είναι η πρώτη πολιτική δράση αυτού του είδους στην Ιρλανδία, η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο της πολιτικής για μηδενική ανοχή του αερομεταφορέα στην πρόκληση αναστάτωσης στο αεροπλάνο.
Η αεροπορική εταιρεία προειδοποίησε, για μελλοντικά ανάλογα περιστατικά, ότι αυτή δεν θα είναι η τελευταία φορά που θα προσφύγει στα δικαστήρια για μη αποδεκτή συμπεριφορά επιβάτη στο αεροσκάφος της.
Το χρονικό της υπόθεσης και η μήνυση
Η Ryanair στις 20 Δεκεμβρίου ξεκίνησε τις νομικές διαδικασίες κατά του επιβάτη, που προκάλεσε εκτροπή πτήσης από το Δουβλίνο στο Λανθαρότε στην Πορτογαλία, για αποζημίωση άνω των 15.000 ευρώ. To αεροσκάφος αναγκάστηκε να διανυκτερεύσει στο Πόρτο στις 9 Απρίλη του 2023 και η εταιρεία όφειλε να παράσχει διαμονή σε ξενοδοχείο σε 160 επιβάτες της.
«Είναι εντελώς απαράδεκτο το ότι επιβάτες που δουλεύουν σκληρά για να απολαύσουν τις διακοπές με την οικογένεια ή τους φίλους τους, χάνουν αυτή την ευκαιρία λόγω αδυναμίας ενός επιβάτη να συμμορφωθεί με τους γενικούς κανόνες συμπεριφοράς».
Η εταιρεία δεν έδωσε περαιτέρω στοιχεία για την ταυτότητα του… ταραξία ή για τις κινητοποιήσεις της για την εκτροπή της πτήσης.
Το πάθημα γίνεται μάθημα για την Ryanair
Η Ryanair προειδοποιεί το κοινό της, ότι για παρόμοια περιστατικά (λεκτική ή σωματική βία) θα ασκήσει κάθε νομικό της δικαίωμα.
«Η Ryanair έχει μια αυστηρή πολιτική μηδενικής ανοχής σε περιστατικά μη συμμόρφωσης εκ μέρους των επιβατών και θα συνεχίσει με αποφασιστικές μεθόδους, ώστε να διαχειριστεί ανάλογες καταστάσεις για το συμφέρον και την ηρεμία της πλειοψηφίας των επιβατών που εναρμονίζεται με τους κανόνες συμπεριφοράς» τονίζει στην ανακοίνωσή της η αεροπορική εταιρεία.
«Το δικαστήριο αφορά μόνο μια από τις πολλές επιπτώσεις που θα έχει κάποιος επιβάτης που παραβαίνει τους κανόνες ταξιδιού της Ryanair και ελπίζουμε, ότι αυτό το μέτρο θα αποτρέψει ανάλογα συμβάντα σε μελλοντικές πτήσεις, ούτως ώστε οι επιβάτες και το πλήρωμα να έχουν ένα ήσυχο και όμορφο ταξίδι» πρόσθεσε ένας εκπρόσωπος τύπου.
Και οι άλλες εταιρείες;
Καθώς αυτό ήταν το πρώτο περιστατικό, που μια αεροπορική εταιρεία μηνύει κάποιον επιβάτη για παραβατική συμπεριφορά, δημιουργείται ένα προηγούμενο για τις άλλες εταιρείες.
Ο Dr. Brian Flanagan, καθηγητής του Maynooth University, είπε στο RTÉ News πως: «Οι υπόλοιπες εταιρείες θα προνοήσουν, λαμβάνοντας τα ανάλογα μέτρα. Θεωρώ, ότι εφόσον αποδειχθεί επιτυχές, θα έχουμε πολύ κόσμο στη βιομηχανία των αεροπορικών ταξιδιών ευχαριστημένο και επίσης θα δούμε μελλοντικούς επιβάτες να νιώθουν ασφάλεια και σιγουριά για μια ασφαλή μεταφορά».