MENU

Γιατί υπάρχει ακόμα ισχυρή ζήτηση για ιδιωτικά ελικόπτερα

Το 5θέσιο ελικόπτερο θα κινείται από ένα κινητήρα με τουρμπίνα

Πόσοι είναι αυτοί που ζωγραφίζουν ελικόπτερα και αεροπλάνα και ονειρεύονται ότι μια μέρα θα γίνουν πιλότοι ή θα σχεδιάζουν το δικό τους αεροσκάφος μία μέρα;

Ο Τζέισον Χιλ είναι μία τέτοια περίπτωση ο οποίος όμως κατάφερε να κάνει το όνειρο του πραγματικότητα μέσα από σπουδές αεροναυπηγικής και εργαζόμενος στη συνέχεια στην αεροπορική βιομηχανία.

Το όραμα του έγινε πράξη στις 7 Δεκεμβρίου όταν αποκάλυψε το νέο ελικόπτερο που σχεδίασε ο ίδιος.

Το 5θέσιο ελικόπτερο θα κινείται από ένα κινητήρα με τουρμπίνα και ένα μικρό και ελαφρύ μοτέρ που κινεί τους έλικες.

Για να κρατηθεί χαμηλά το βάρος το κέλυφος του σκάφους είναι φτιαγμένο από κάρμπον.

Παρόλα αυτά με την Μεγάλη Βρετανία σε περίοδο κρίσης λόγω του υψηλού κόστους ζωής μοιάζει με πρόκληση το λανσάρισμα ενός πολυτελούς προϊόντος.

Το Hill Machine έχει μία τιμή σχεδόν στις 600 χιλ. λίρες (φθηνό για ελικόπτερο, αλλά απλησίαστο για τους περισσότερους).

Παρόλα αυτά υπάρχουν αγοραστές. Ο Χιλ έχει ήδη 1222 παραγγελίες συνολική αξίας 540 εκατ.  λιρών. Οι αγοραστές μάλιστα έδωσαν μη επιστρέψιμες προκαταβολές 100 χιλ. λιρών ο καθένας. 

Και αυτό συνέβη πριν ακόμα το νέο ελικόπτερο κάνει την πρώτη του πτήση η οποία προβλέπεται για τα μέσα του τρέχοντος έτους.

Η ζήτηση υπάρχει καθώς η ιδιοκτησία ενός ελικοπτέρου μπορεί να εξοικονομήσει στον κάτοχο του πολύτιμο χρόνο για τις μετακινήσεις του.

Και δεν είναι μόνο ο Χιλ που μπορεί να βάλει προς πώληση τέτοιες πολυτελείς επιλογές.

Ο Ρόμπινσον από την Καλιφόρνια έχει δώσει στο ευρύ κοινό τη δυνατότητα να πετάξει με ένα αεροσκάφος 2 έως 5 θέσεων, έχοντας κατορθώσει να πραγματοποιήσει ήδη 14.000 πωλήσεις. 

Το Robinson’s R66 Turbine κοστίζει λίγο πάνω από 1 εκατ. δολάρια (£790,000) και βλέπει ις παραγγελίες να αυξάνονται από 101 ελικόπτερα το 2022 σε 120 το 2023 και πρόβλεψη για 150 το 2024.

Επίσης υπάρχουν και προτάσεις ηλεκτρικών αντίστοιχων αεροσκαφών που αναμένεται να πάρουν και αυτές θέσεις στην εν λόγω αγορά σύντομα

Θα μπορέσει ο Χιλ να ακολουθήσει την επιτυχημένη πορεία του Ρόμπινσον ή να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις των ηλεκτρικών προτάσεων που έρχονται;

Πάντως η εταιρεία του θεωρεί ότι θα έχει μεγάλη εξοικονόμηση κόστους καθώς θα σχεδιάζει και θα κατασκευάζει όλα τα εξαρτήματα και μέρη του ελικοπτέρου η ίδια. 

Πολλοί όμως βετεράνοι της βιομηχανίας θεωρούν ότι αυτή η στρατηγική αποτελεί μία μεγάλη πρόκληση

Επίσης ο Χιλ πιστεύει ότι μπορεί να περικόψει δραστικά ένα μεγάλο κόστος ιδιοκτησίας ενός ελικοπτέρου που είναι η αναδόμηση του μετά από ένα συγκεκριμένο αριθμό ωρών πτήσης.

Για ένα ελικόπτερο Ρόμπινσον αυτό το κόστος έρχεται μετά από 2.000 ώρες πτήσης και είναι 400 χιλ δολάρια.

Ο Χιλ πιστεύει ότι μπορεί να το ανεβάσει στις 5000 ώρες και να το μειώσει στα 150 χιλ. δολ.

Πάντως οι ιδιοκτήτες μπορούν να μειώσουν το κόστος κτήσης νοικιάζοντας το ελικόπτερο με leasing σε σχολές πιλότων όταν αυτοί δεν το χρησιμοποιούν…

Σχετικά Άρθρα