MENU

Γιατί οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν

Τι ισχυρίζονται οι ειδικοί του κλάδου

Το κόστος της επόμενης πτήσης σας είναι πιθανό να αυξηθεί, σύμφωνα με τους ειδικούς του κλάδου.

Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), η οποία πραγματοποίησε την ετήσια συνάντησή της στις αρχές της εβδομάδας στο Ντουμπάι, έδρα του αερομεταφορέα μεγάλων αποστάσεων Emirates, κατέληξε .

Ενώ οι αεροπορικές εταιρείες συνεχίζουν να ανακάμπτουν από τις επιπτώσεις της πανδημίας του κοροναϊού, οι ηγέτες του κλάδου δηλώνουν ότι υπάρχουν αρκετά κόστη που είναι πιθανό να ωθήσουν τις τιμές των εισιτηρίων όλο και πιο ψηλά.

Μέρος αυτού προέρχεται από τον παγκόσμιο πληθωρισμό, ένα συνεχές πρόβλημα. Το κόστος των καυσίμων των αεροπλάνων, περίπου το ένα τρίτο όλων των εξόδων των αεροπορικών εταιρειών, παραμένει υψηλό.

Εν τω μεταξύ, η παγκόσμια κατεύθυνση για την απεξάρτηση της αεροπορικής βιομηχανίας από τον άνθρακα έχει κάνει περισσότερους αερομεταφορείς να στραφούν στο βιώσιμο αεροπορικό καύσιμου, ή SAF, το οποίο για την ώρα διατίθεται σε μικρές ποιότητες στην αγορά.

«Οι αεροπορικές εταιρείες θα συνεχίσουν να κάνουν ό,τι μπορούν για να διατηρήσουν το κόστος υπό έλεγχο προς όφελος των καταναλωτών», δήλωσε ο κ. Willie Walsh, γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών.

“Αλλά νομίζω ότι δεν είναι ρεαλιστικό να περιμένουμε ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα συνεχίσουν να απορροφούν τις δαπάνες.”, κατέληξε.

Επιπλέον πιέσεις ασκεί στον κλάδο και η παραγωγή αεροσκαφών.

Οι αερομεταφορείς διατηρούν τα παλαιότερα αεροσκάφη που καίνε περισσότερα καύσιμα. Επίσης, δεν υπάρχουν αρκετά νέα αεροσκάφη για να επεκτείνουν τα δρομολόγια και να αυξήσουν την προσφορά ώστε να μειωθούν οι συνολικές τιμές.

Τα κέρδη των αεροπορικών εταιρειών θα φθάσουν σε επίπεδα ρεκόρ

Η προειδοποίηση αυτή έρχεται καθώς η ΙΑΤΑ εκτιμά ότι σε παγκόσμιο επίπεδο, τα έσοδα των αεροπορικών εταιρειών θα φθάσουν σχεδόν το 1 τρισ. ευρώ το 2024, επίπεδα ρεκόρ.

Θα μετακινηθούν 4,96 δισ. ταξιδιώτες με αεροπλάνα φέτος, με τις συνολικές δαπάνες για τους αερομεταφορείς να φτάνουν τα 936 δισ. δολ. (862 δισ. ευρώ) – άλλο ένα ιστορικό υψηλό.

Αλλά και τα κέρδη του κλάδου αναμένεται να είναι σχεδόν 60 δισ. δολ. (55 δισ. ευρώ) φέτος.

Ειδικότερα, η Emirates, που αποτελεί κύριο μοχλό για την οικονομία του Ντουμπάι, κατέγραψε κέρδη ρεκόρ το 2023.

Τα αποτελέσματα της Emirates συνάδουν με εκείνα του διεθνούς αεροδρομίου του Ντουμπάι. Το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο του κόσμου για διεθνείς ταξιδιώτες φιλοξένησε 86,9 εκατ. επιβάτες πέρυσι, ξεπερνώντας τα επίπεδα προ πανδημίας.

Καθώς οι αεροπορικές εταιρείες μεγάλωσαν και οι αερομεταφορείς ενοποιήθηκαν, η εξοικονόμηση κόστους πέρασε αθόρυβα στους καταναλωτές, που είναι πλέον σε θέση να κάνουν κρατήσεις για πτήσεις σε όλο τον κόσμο.

Η κ. Yvonne Manzi Makolo, διευθύνουσα σύμβουλος της RwandAir, αναφέρθηκε στους φόρους και τα τέλη που επιβάλλονται στους αερομεταφορείς από τις χώρες στις οποίες δραστηριοποιούνται.

Χαρακτήρισε, μάλιστα, εκείνους που πληρώνουν οι αερομεταφορείς που πετούν από αφρικανικά έθνη ως «ήδη γελοίους».

Σχετικά Άρθρα