MENU

Γιατί οι πτήσεις προς την Ευρώπη είναι φθηνότερες την τελευταία τριετία

Η πτώση έρχεται καθώς οι εταιρείες προσθέτουν υπηρεσίες για να καλύψουν την ισχυρή ταξιδιωτική ζήτηση

Οι πτήσεις μεταξύ των ΗΠΑ και της Ευρώπης είναι φθηνότερες τα τελευταία τρία χρόνια, όταν πολλές χώρες μόλις καταργούσαν τους κανόνες της εποχής Covid-19.

Οι ναύλοι είναι χαμηλοί ακόμη και για μη δημοφιλείς μήνες, όπως, το τέλος του φθινοπώρου και του χειμώνα, με εξαίρεση την περίοδο των διακοπών.

Σύμφωνα με την πλατφόρμα Hopper, το μέσο κόστος των ναύλων από τον Ατλαντικό προς την Ευρώπη διαμορφώθηκε στα 578 δολ. τον Νοέμβριο, από 619 δολ. ένα χρόνο νωρίτερα.

Πρόκειται για τον χαμηλότερο ναύλο αυτόν τον μήνα από το 2021, όταν ο μέσος όρος ανερχόταν στα 479 δολ. λόγω της χαμηλής ζήτησης που ακολούθησε την πανδημία. Οι τιμές για τον Ιανουάριο του 2025, μάλιστα, αναμένεται να είναι ακόμα πιο χαμηλές, στα 558 δολ. έναντι των 578 δολ. του ίδιου μήνα του προηγουμένου έτους, σύμφωνα με το Hopper.

Τα αεροπορικά εισιτήρια εσωτερικού στις ΗΠΑ, από την άλλη πλευρά, είναι ακριβότερα σε σύγκριση με πέρυσι σε κάθε μήνα από τον Νοέμβριο έως τον Μάρτιο. Αντιθέτως, οι εσωτερικές πτήσεις στις ΗΠΑ είναι ακριβότερες σε σύγκριση με πέρυσι, για κάθε μήνα από τον Νοέμβριο έως τον Μάρτιο.

Αεροπορικές όπως η Spirit Airlines και η Southwest Airlines έχουν μειώσει πτήσεις και περιορίσει την ανάπτυξη των δρομολογίων τους για το επόμενο έτος, διατηρώντας τις τιμές εσωτερικών πτήσεων σε υψηλότερα επίπεδα. Παράλληλα, η περιορισμένη διαθεσιμότητα αεροσκαφών εμποδίζει τις εταιρείες να προσθέσουν νέα δρομολόγια.


Υπάρχουν επίσης κάποιες περίοδοι με ασθενέστερη ζήτηση συνολικά, δήλωσαν στελέχη των μεγαλύτερων αμερικανικών αερομεταφορέων, της Delta Air Lines, της United Airlines και της American Airlines, αναφέροντας την εβδομάδα πριν και μετά τις αμερικανικές προεδρικές εκλογές .


Πώς έφτασαν εδώ οι αεροπορικές εταιρείες

Οι αερομεταφορείς έσπευσαν να προσθέσουν θέσεις μεταξύ των ΗΠΑ και της Ευρώπης για να καλύψουν τη μεταπανδημική ταξιδιωτική ζήτηση.
Αυτή η αύξηση δεν ήταν μόνο κατά τη διάρκεια των μηνών αιχμής. Τα στελέχη σημείωσαν ότι βλέπουν περισσότερη ζήτηση για την Ευρώπη κατά την ενδιάμεση περίοδο, καθώς οι ταξιδιώτες αναζητούν να ξεφύγουν από τις καυτές θερμοκρασίες του καλοκαιριού και τα πλήθη. Ως αποτέλεσμα, έχουν επίσης προσθέσει πτήσεις εκτός των περιόδων αιχμής.

Η χωρητικότητα των αεροπορικών εταιρειών μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης το τέταρτο τρίμηνο είναι οριακά χαμηλότερη από πέρυσι, αλλά είναι υψηλότερη από το 2019 και σχεδόν διπλάσια από την ίδια περίοδο του 2021, σύμφωνα με την Cirium.

«Αναμένω ότι τα αεροπορικά εισιτήρια προς την Ευρώπη θα είναι χαμηλά και το επόμενο έτος», δήλωσε η Hayley Berg, επικεφαλής οικονομολόγος της Hopper.

Μετά από δύο χρόνια, υψηλών επιδόσεων για τα ευρωπαϊκά ταξίδια, πολλοί επιβάτες έχουν ήδη ταξιδέψει σε δημοφιλείς προορισμούς, όπως η Ισπανία και η Ιταλία, και η ζήτηση έχει μειωθεί στην εκτός εποχής περίοδο. Οι αεροπορικές εταιρείες παραδοσιακά κάνουν εκπτώσεις στις πτήσεις εκτός εποχής, αλλά φέτος είναι ακόμη φθηνότερες.

Προκειμένου οι ταξιδιώτες να μην βαρεθούν τις βασικές επιλογές των ευρωπαϊκών διακοπών όταν έρθει η κορυφαία ταξιδιωτική περίοδος του επόμενου έτους με ζεστό καιρό, οι αεροπορικές εταιρείες δοκιμάζουν νέα πράγματα.

Η United Airlines σημείωσε ότι πολλοί πελάτες της έχουν ήδη πραγματοποιήσει ταξίδια σε μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις και η εταιρεία σχεδιάζει να επεκτείνει το πρόγραμμά της το επόμενο έτος σε πιο απομακρυσμένους προορισμούς, όπως η Γροιλανδία και η Μογγολία.



Σχετικά Άρθρα