MENU

Γιατί οι διεθνείς αερομεταφορείς γυρίζουν «την πλάτη» στην Κίνα

Κορυφαίες εταιρίες μειώνουν τις πτήσεις ή αποσύρονται εντελώς

Μερικές από τις κορυφαίες παγκοσμίως αεροπορικές εταιρείες περιορίζουν τις υπηρεσίες τους και σε ορισμένες περιπτώσεις, αποσύρονται από την Κίνα εντελώς, καθώς τα μεγαλύτερα δρομολόγια προς την Ασία μετά το κλείσιμο του ρωσικού εναέριου χώρου έχει αυξήσει το λειτουργικό κόστος, την ίδια στιγμή που η ζήτηση παραμένει χαμηλή.

Η Virgin Atlantic και η Scandinavian Airlines, για παράδειγμα, αποσύρονται πλήρως από τη χώρα, ενώ πρώτη διέκοψε, επιπλέον, όλες τις πτήσεις προς το Χονγκ Κονγκ – και έβαλε λουκέτο στο γραφείο της εκεί- το 2022, τερματίζοντας την 30ετή παρουσία της στον ασιατικό οικονομικό κόμβο.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Skift επτά μεγάλες αεροπορικές εταιρείες έχουν αποσυρθεί από τη χώρα τους τελευταίους τέσσερις μήνες.

Η British Airlines υποβάθμισε το μέγεθος των τζετ που πετούν στην Κίνα, καθώς αντικατέστησε τα Boeing 747 jumbo jet με B777 και στη συνέχεια με το ακόμη μικρότερα B787. Αυτός είναι ένας άλλος τρόπος μείωσης της χωρητικότητας, αν και διατηρεί δρομολόγια προς τη χώρα.

Αυξανόμενο κόστος

Μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, η Ε.Ε και το Ηνωμένο Βασίλειο, μαζί με άλλες δυτικές χώρες, επέβαλαν γενική απαγόρευση πτήσεων στα ρωσικά αεροσκάφη. Η Ρωσία απάντησε με τον ίδιο τρόπο κλείνοντας τον εναέριο χώρο της, αναγκάζοντας πολλούς ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς να ακολουθούν μεγαλύτερες διαδρομές για να φτάσουν στην Ασία.

Οι πτήσεις μεγαλύτερης διάρκειας απαιτούν περισσότερα καύσιμα, γεγονός που τις καθιστά πιο ακριβές. Ωστόσο, οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες δεν υπόκεινται στις ίδιες απαγορεύσεις, επομένως μπορούν να πραγματοποιούν τα ίδια δρομολόγια προς την Ευρώπη ταχύτερα και φθηνότερα από τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές.

Επιπλέον, οι αεροπορικές εταιρείες χρειάστηκε να λειτουργούν με πληρώματα πτήσης τεσσάρων ατόμων λόγω του παρατεταμένου ωραρίου, επιλογή που επίσης μεταφράζεται σε κόστος.

Τρεις ημέρες μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, η Finnair ανακοίνωσε ότι οι πτήσεις προς τις μεγάλες ασιατικές πόλεις — Τόκιο, Σαγκάη, Σεούλ, Μπανγκόκ, Δελχί και Σιγκαπούρη — θα διαρκούσαν περισσότερο. Στο πλαίσιο αυτό η αεροπορική εταιρεία μειώνει τις πτήσεις προς το ασιατικό κράτος αυτόν τον χειμώνα, ενώ προσθέτει πτήσεις προς την Ταϊλάνδη.

Οι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς έχουν βρει καλύτερες χρήσεις για αεροσκάφη που αναπτύχθηκαν στην Κίνα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η British Airlines, που όταν εγκατέλειψε το δρομολόγιο του Πεκίνου, κατευθύνει τα αεροπλάνα στο Κέιπ Τάουν. Οι συντελεστές φορτίου, δηλαδή πόσο γεμάτο είναι το αεροπλάνο – αυξήθηκαν από το 55% στο δρομολόγιο του Πεκίνου, στο 90% στις υπηρεσίες του Κέιπ Τάουν.

Χαμηλότερη ζήτηση

Καθώς οι μεγάλοι αερομεταφορείς αποσύρονται τον “δράκο”, μερικοί προσθέτουν χωρητικότητα σε άλλα μέρη της Ασίας, υποδεικνύοντας ότι το πρόβλημα του εναέριου χώρου της Ρωσίας δεν είναι το μοναδικό.

Η ζήτηση εντός και εκτός της χώρας είναι ένα άλλο σημαντικό ζήτημα. Τα οικονομικά προβλήματα της χώρας εμποδίζουν τα εξερχόμενα ταξίδια.

Στην προ-πανδημία του 2019, η χώρα υποδέχθηκε περίπου 49,1 εκατ. ταξιδιώτες, ενώ περίπου 17,25 εκατ. ξένοι επισκέφθηκαν φέτος την Κίνα , σύμφωνα με την κινεζική κυβέρνηση.

Η Qantas επικαλέστηκε τη «χαμηλή ζήτηση» όταν ανακοίνωσε ότι ακυρώνει τις υπηρεσίες Σίδνεϊ προς Σαγκάη τον Μάιο.

Οι αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ δεν έχουν πληγεί τόσο σκληρά από το ζήτημα του ρωσικού εναέριου χώρου, αλλά και αυτές φαίνεται να αναδιπλώνονται.

«Πράγματι, οι αερομεταφορείς των ΗΠΑ προσανατολίζονται στο να λάβουν σκληρές εμπορικές αποφάσεις και να εγκαταλείψουν τις κινεζικές υπηρεσίες.

Η εικόνα στην κινεζική αεροπορική αγορά

Η χαμηλή ζήτηση έχει ταλαιπωρήσει επίσης τις εγχώριες αεροπορικές εταιρείες. Οι αεροπορικές εταιρείες της χώρας θα ανακάμψουν, αλλά μόνο μακροπρόθεσμα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών. Το φετινό χειμώνα, οι αερομεταφορείς με έδρα την Κίνα θα εκτελούν το 82% όλων των πτήσεων μεταξύ του ασιατικού κράτους και της Ευρώπης, από 56% πριν από την πανδημία.

Συλλογικά, οι αεροπορικές εταιρείες της χώρας έχουν αυξημένη χωρητικότητα προς την Ευρώπη, σε σύγκριση με την προ πανδημίας, παρόλο που η αγορά και οι εμπορικές ροές ήταν πολύ ισχυρότερες εκείνη την περίοδο.

Αυτό τον ερχόμενο χειμώνα θα υπάρχουν περίπου 18 νέα δρομολόγια μεταξύ των δύο προορισμών όλα από κινεζικές αεροπορικές εταιρείες, νούμερο που η αγορά εκτιμά ότι είναι ρίσκο, δεδομένου ότι η ζήτηση κινείται σε χαμηλά επίπεδα.

Σχετικά Άρθρα