MENU

Γιατί η Mercedes αντιτίθεται στους δασμούς στα ηλεκτρικά ΙΧ από την Κίνα

Τι λέει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας

Κατά του προστατευτισμού και υπέρ της μείωσης των δασμών για τους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων όπως η BYD, τάχθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz κ. Ola Källenius.

Σε συνέντευξή του στους Financial τόνισε: “Είμαι αντίθετος, πιστεύω ότι πρέπει να πάτε αντίστροφα: πάρτε τους δασμούς που έχουμε και μειώστε τους, αυτή είναι η οικονομία της αγοράς. Αφήστε τον ανταγωνισμό να αναπτυχθεί.

Το άνοιγμα των αγορών ήταν αυτό που οδήγησε στην αύξηση του πλούτου, ιδίως στο οικονομικό θαύμα της Κίνας, που έβγαλε εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπους από τη φτώχεια”, πρόσθεσε ο Källenius. “Αν πιστεύουμε ότι ο προστατευτισμός είναι αυτό που μας δίνει μακροπρόθεσμη επιτυχία, πιστεύω ότι η ιστορία μας διαψεύδει”.

Υπενθυμίζεται ότι τα κινεζικά αυτοκίνητα αντιμετωπίζουν δασμούς 10% στην Ευρώπη, οι οποίοι είναι χαμηλότεροι από τον φόρο 15% που επιβάλλεται στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα που πωλούνται στην Κίνα.

Η ΕΕ διερευνά κατά πόσον το Πεκίνο επιδοτεί τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε να είναι περισσότερο ανταγωνιστικές έναντι των ευρωπαίων κατασκευαστών.

Τα φθηνότερα, μικρότερα αυτοκίνητα της BYD την οδήγησαν να ξεπεράσει την Tesla, ως η κορυφαία πωλήτρια ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο το 2023, ενώ ανακοίνωσε σχέδια για την κατασκευή εργοστασίου παραγωγής στην Ουγγαρία στο πλαίσιο προσπάθειας να επιταχύνει την επέκτασή της στην Ευρώπη.

Η γαλλική Renault και ο ιδιοκτήτης της Jeep Stellantis έχουν ζητήσει από την ΕΕ να λάβει μέτρα για να αποτρέψει την εξαφάνιση των αυτοκινητοβιομηχανιών της γηραιάς ηπείρου από τους Κινέζους ανταγωνιστές τους.

“Η κινεζική επίθεση είναι ενδεχομένως ο μεγαλύτερος κίνδυνος που αντιμετωπίζουν εταιρείες όπως η Tesla και εμείς αυτή τη στιγμή”, δήλωσε τον περασμένο μήνα ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis κ. Κάρλος Ταβάρες. “Πρέπει να δουλέψουμε πολύ σκληρά για να βεβαιωθούμε ότι θα βγάλουμε στους καταναλωτές καλύτερες προσφορές”.

Ωστόσο, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Mercedes-Benz και η Volkswagen, έχουν αντιταχθεί στην στάση της ΕΕ. Η Κίνα αντιπροσωπεύει πάνω από το ένα τρίτο των παγκόσμιων πωλήσεων της Mercedes-Benz, ενώ υπέγραψε επίσης συμφωνία με την BYD πέρυσι για να χρησιμοποιήσει τις μπαταρίες LFP Blade της κινεζικής εταιρείας στα δικά της EVs.

Δημοσιεύματα του περασμένου Σεπτεμβρίου έδειξαν ότι η Mercedes-Benz σχεδιάζει το 2025 να λανσάρει το σεντάν CLA που θα χρησιμοποιεί τις μπαταρίες LFP της BYD και θα έχει αυτονομία άνω των 450 μιλίων.

Η Daimler, ιδιοκτήτρια της Mercedes-Benz, και η BYD έχουν συνεργαστεί και στο παρελθόν, δημιουργώντας μια κοινοπραξία EV στην Κίνα ήδη από το 2010, σύμφωνα με το Electrek.

Σχετικά Άρθρα