MENU

«Φρένο» στα σχέδια της Volvo για πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση έως το 2030

Εγκαταλείπει τον στόχο λόγω της αβεβαιότητας στην αγορά

Στο μακρύ κατάλογο των αυτοκινητοβιομηχανιών που βάζουν “φρένο” στα σχέδιά τους για πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση έως το 2030 προστίθεται και η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo.

Η εταιρία, που ανήκει κατά πλειοψηφία στην κινεζική Geely, ανακοίνωσε ότι θα εγκαταλείψει το φιλόδοξο σχέδιό της να πουλά μόνο πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030.

Πλέον στοχεύει ττο 90-100% των παγκόσμιων πωλήσεών της να είναι είτε καθαρά ηλεκτρικά είτε plug-in υβριδικά. Το υπόλοιπο 0-10% των πωλήσεων θα καλυφθεί από ήπια υβριδικά μοντέλα – τα οποία χρησιμοποιούν ηλεκτροκινητήρα με μπαταρία για να υποστηρίξουν συμβατικό κινητήρα βενζίνης ή ντίζελ για τη βελτίωση της απόδοσης και τη μείωση των εκπομπών – εάν χρειαστεί.

Η Volvo απέδωσε την αλλαγή της πολιτικής στην πιο αργή από την αναμενόμενη ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης, την απόσυρση των κυβερνητικών κινήτρων σε ορισμένες αγορές και στο κλίμα αβεβαιότηταςπου προκάλεσε η πρόσφατη απόφαση για την επιβολή δασμών στα ηλεκτρικά οχήματα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo Cars, Jim Rowan, δήλωσε: «Είμαστε δεσμευμένοι στην πεποίθησή ότι το μέλλον μας είναι ηλεκτρικό. Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο προσφέρει ανώτερη οδηγική ποιότητα και αυξάνει τις δυνατότητες χρήσης προηγμένων τεχνολογιών που βελτιώνουν τη συνολική εμπειρία του πελάτη.

Ωστόσο, είναι σαφές ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν θα είναι γραμμική και οι πελάτες και οι αγορές κινούνται με διαφορετικές ταχύτητες υιοθέτησης. Είμαστε πραγματιστές και ευέλικτοι, διατηρώντας παράλληλα μια ηγετική θέση στον κλάδο στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και της βιωσιμότητας».

Εξασθενεί η ζήτηση

Τον περασμένο μήνα ανακοινώθηκε ότι το ποσοστό των νέων αυτοκινήτων που αναμένεται να είναι αμιγώς ηλεκτρικά φέτος έχει υποβαθμιστεί λόγω της εξασθένησης της ζήτησης από ιδιώτες αγοραστές.

Μια πρόβλεψη που εκδόθηκε από την Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) εκτιμά ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά θα κατέχουν μερίδιο αγοράς 18,5% το 2024. Τον Απρίλιο το ποσοστό αναμενόταν να είναι 19,8%.

Η συνολική προοπτική για το πόσα νέα αυτοκίνητα θα ταξινομηθούν φέτος έχει επίσης μειωθεί, από περίπου 1.984.000 σε 1.968.000. Τον Ιούλιο, ο κλάδος κατέγραψε τον 24ο συνεχή μήνα ανάπτυξης σε ετήσια βάση. Περίπου 147.517 νέα αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν τον Ιούλιο, αυξημένα κατά 2,5% από τον Ιούλιο του 2023.

Η αύξηση υποστηρίχθηκε εξ ολοκλήρου από αγορές για στόλους που ανήκουν ή μισθώνονται από επιχειρήσεις ή άλλους οργανισμούς (αύξηση 13,0%). Η απορρόφηση από ιδιώτες αγοραστές συνέχισε να μειώνεται, σημειώνοντας πτώση 11,1%.

Ο διευθύνων σύμβουλος της SMMT, Mike Hawes, δήλωσε: «Δύο χρόνια ανάπτυξης της αγοράς νέων αυτοκινήτων σε ένα πλαίσιο ταραχώδους οικονομίας αποτελούν απόδειξη της ανθεκτικότητας του κλάδου και της ελκυστικότητας των προσφερόμενων συμφωνιών. Η αποδυνάμωση της ζήτησης λιανικής, ωστόσο, ιδιαίτερα για ηλεκτρικά οχήματα και παρά τις γενναιόδωρες εκπτώσεις των κατασκευαστών, είναι η πρωταρχική ανησυχία».

Σχετικά Άρθρα