MENU

Φόρτιση ηλεκτρικού οχήματος από ηλιακά πάνελ: Γιατί δεν ανήκει στην σφαίρα της φαντασίας

Καταγραφή της αγοράς και των οχημάτων που μπορούν να υποστηρίξουν τη νέα τάση

Υπάρχουν σήμερα αρκετά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με ηλιακούς συλλέκτες – ορισμένα φορτίζουν τη μικρότερης εμβέλειας μπαταρία 12 βολτ, ενώ άλλα μπορούν να καλύψουν μερικά χιλιόμετρα ηλεκτρικής εμβέλειας.

Προς το παρόν, πάντως, κανένας εμπορικά διαθέσιμος ηλιακός συλλέκτης δεν είναι ικανός να τροφοδοτήσει πλήρως ένα ηλεκτρικό όχημα

Σύμφωνα με την Edmunds, ωστόσο, αυτή η ιδέα δεν είναι τόσο μακριά όσο 20 χρόνια πριν. Να γιατί.

Θεωρητικά, το όνειρο της ηλιακής ενέργειας είναι συναρπαστικό. Τοποθετείτε μερικά τετραγωνικά μέτρα ηλιακών συλλεκτών κάπου που εκτίθεται στον ήλιο και, έχετε δωρεάν απεριόριστη ηλεκτρική ενέργεια για να τροφοδοτήσετε το αυτοκίνητο, το σπίτι ή την επιχείρησή σας. Αλλά στην πράξη, πρέπει να ξεπεραστούν πολλά εμπόδια για να λειτουργήσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πλήρως με ηλιακή ενέργεια.

Ποια ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν ηλιακούς συλλέκτες

Fisker Ocean: Το Ocean της Fisker υπόσχεται πολλά και, σύμφωνα με τις δοκιμές της Edmunds, προσφέρει πολύ λίγα, αλλά ένα πράγμα που διαθέτει είναι μια ηλιακή οροφή στην πιο ακριβή έκδοση Ocean Extreme.

Η Fisker λέει ότι αυτή η οροφή, με το χαρακτηριστικό της μοτίβο, μπορεί να δημιουργήσει έως και 1.500 μίλια αυτονομίας ετησίως ή έως και 2.000 μίλια σε ιδανικές συνθήκες. Αυτό σημαίνει λίγο περισσότερο από 4 μίλια εμβέλειας ανά ημέρα στη χαμηλή έκδοση και σχεδόν 5,5 μίλια ανά ημέρα στην υψηλή

Fisker Karma/Karma Revero: Όπως και οι τελευταίες του προσπάθειες με το SUV Ocean, το προηγούμενο πείραμα της Henrik Fisker δεν είχε τα ανάλογα αποτελέσματα. Το Karma ήταν ένα plug-in υβριδικό με ένα απίστευτα μακρύ, χαμηλό και λιτό αμάξωμα με μικρή ηλιακή οροφή. Προσφέροντας μόλις 200 Watt, θα χρειαζόταν πάνω από ένα μήνα για να φορτίσει την κύρια μπαταρία των 20 kWh του αυτοκινήτου υπό κανονικές συνθήκες.

Toyota Prius Prime: Η τρέχουσα γενιά του Prius Prime έχει έναν «άσο» στο μανίκι της. Για περίπου 600 δολάρια (ή ως μέρος άλλων πακέτων) μπορείτε να αποκτήσετε μια οροφή με ηλιακά πάνελ, η οποία αντικαθιστά τη γυάλινη οροφή του βασικού αυτοκινήτου. Αυτή όχι μόνο θα βοηθήσει στη φόρτιση της κύριας μπαταρίας του Prius, αλλά μπορεί επίσης να τροφοδοτήσει τον κλιματισμό ενώ οδηγείτε, εφόσον υπάρχει αρκετός ήλιος για να το κάνει. Παρόλο που μπορεί να μην προσθέτει μεγάλη εμβέλεια στην οδήγησή σας μόνο με EV, η τιμή της είναι αρκετά χαμηλή ώστε να εξετάσετε το ενδεχόμενο να την προσθέσετε.

Hyundai Ioniq 5: Ορισμένες εκδόσεις του Hyundai Ioniq 5 στις διεθνείς αγορές διαθέτουν ηλιακούς συλλέκτες ενσωματωμένους στη δομή της οροφής τους. Η Hyundai εκτιμά ότι, υπό ιδανικές συνθήκες, αυτή η οροφή προσθέτει περίπου 3 μίλια αυτονομίας ανά ημέρα. Εάν η διαδρομή σας είναι μόνο λίγα χιλιόμετρα, υπάρχει πιθανότητα να περνάτε ακόμα λιγότερο χρόνο στην πρίζα. Τα πάνελ μπορούν επίσης να καταπολεμήσουν τυχόν μικροπροβλήματα αποστράγγισης ή αυτοεκφόρτισης, αν το αυτοκίνητο απλά κάθεται παρκαρισμένο.

Nissan Leaf (πρώτη γενιά): Το Leaf της Nissan ήταν το πρώτο πραγματικά μαζικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο για τους Αμερικανούς αγοραστές. Κάποιοι από εσάς μπορεί να μην θυμάστε ότι διέθετε ένα μικρό ηλιακό πάνελ ενσωματωμένο στην οροφή του για να διασφαλίζει ότι η βοηθητική μπαταρία 12 βολτ του ήταν πάντα γεμάτη. Στην πράξη, μπορεί να μην ήταν και τόσο αποτελεσματικό, επειδή πολλοί ιδιοκτήτες έκαναν παράπονα σε ιστότοπους όπως το Reddit, όταν διαπίστωσαν ότι η μπαταρία 12 βολτ του Leaf τους ήταν άδεια.

Hyundai Sonata Hybrid (έβδομη γενιά): Ξεκινώντας το 2019 με το ριζοσπαστικά σχεδιασμένο Sonata έβδομης γενιάς, η Hyundai αποφάσισε ότι ήταν καιρός να τα δώσει όλα για την αποδοτικότητα και πρόσθεσε ένα κομψό μικρό ηλιακό πάνελ 204 Watt στην οροφή της έκδοσης Limited του Sonata Hybrid. Όπως συμβαίνει και με άλλες σύγχρονες ηλιακές διατάξεις οροφής, μπορεί να τροφοδοτήσει τόσο την κύρια μπαταρία όσο και την μπαταρία 12 βολτ.

Τροφοδοτώντας ολόκληρο το αυτοκίνητο

Το πρώτο μεγάλο εμπόδιο με την τροφοδοσία ενός αυτοκινήτου με ηλιακή ενέργεια είναι η αποδοτικότητα. Ενώ ο ήλιος χτυπά την ατμόσφαιρα της Γης με 1,31 κιλοβάτ ανά τετραγωνικό μέτρο (ποσοστό γνωστό ως ηλιακή σταθερά), ένα τεράστιο μέρος αυτής της ενέργειας έχει χαθεί μέχρι να φτάσει σε εμάς στην επιφάνεια.

Η ηλιακή ενέργεια καταλήγει σε περίπου 340 κιλοβάτ ανά τετραγωνικό μέτρο στην επιφάνεια, κατά μέσο όρο σε ολόκληρο τον πλανήτη. Για λόγους σύγκρισης, αν είχατε έναν φούρνο μικροκυμάτων 1.000 βατ, θα χρειαζόσασταν μόλις τρεις ώρες ηλιακής ενέργειας από ένα τετραγωνικό μέτρο επιφάνειας για να τον λειτουργήσετε. Φαίνεται αρκετά απλό, αλλά από εδώ και πέρα γίνεται πιο περίπλοκο.

Ο πιο συνηθισμένος τρόπος συλλογής ηλιακής ενέργειας είναι η χρήση ηλιακών συλλεκτών. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι, αλλά δεν είναι πραγματικά σχεδιασμένοι για χρήση σε κλίμακα.

Οι ηλιακοί συλλέκτες δεν είναι απόλυτα αποδοτική τεχνολογία, καθώς μεγάλο μέρος της ενέργειας που συλλέγεται χάνεται σε θερμότητα. Τα πιο αποδοτικά πάνελ σήμερα παράγουν ενέργεια περίπου το 22,8% του ηλιακού φωτός που συλλέγουν.

Σχετικά Άρθρα