MENU

Focus στην ευρωπαϊκή αγορά παραμένει η κινεζική εταιρεία Xpeng

Παρά την πίεση από τους δασμούς στις εισαγωγές των “made in china”EV

Ο πρόεδρος της Xpeng λέει ότι η κινεζική εταιρεία EV παραμένει προσηλωμένη στην Ευρώπη παρά την πίεση από την επιβολή των δασμών.

Αναλογιζόμενος την απόφαση της Ε.Ε να υιοθετήσει υψηλότερους δασμούς στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, ο πρόεδρος της Xpeng, Brian Gu, διαπίστωσε ότι αυτό έχει ασκήσει «μεγάλη πίεση» στο επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας.

Η εταιρεία έχει «μακροπρόθεσμη εστίαση» στην Γηραιά Ήπειρο και στοχεύει «να βρει κάθε δυνατό τρόπο για να αντιμετωπίσει την νέα κατάσταση και παράλληλα να παραμείνει ανταγωνιστικός», υπογράμμισε.

Και πρόσθεσε πως η Xpeng εξετάζει επί του παρόντος πολλές πτυχές της επιχειρηματικής της στρατηγικής – συμπεριλαμβανομένης της σειράς προϊόντων, του επιχειρηματικού μοντέλου και της τιμολόγησης – καθώς αξιολογεί τον αντίκτυπο των δασμών.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Ε.Ε ψήφισε για την υιοθέτηση οριστικών δασμών στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία που κατασκευάζονται στην Κίνα, ένα σημαντικό πλήγμα για την κινεζική βιομηχανία.

Ωστόσο, πρόσθεσε ότι η εταιρεία έχει «μακροπρόθεσμη εστίαση» στην ήπειρο και στοχεύει «να βρει κάθε δυνατό τρόπο για να αντιμετωπίσει και να γίνει ανταγωνιστικός».

Δεν επιβεβαίωσε εάν η Xpeng σκοπεύει να μετακυλίσει το κόστος των τιμολογίων στους πελάτες της.

«Υπάρχει μια σειρά από τομείς που εξετάζουμε, εξετάζουμε και προσπαθούμε να βελτιστοποιήσουμε», τόνισε. Στο πλαίσιο αυτό η εταιρία σχεδιάζει να ενισχύσει τις κατασκευαστικές δραστηριότητες στην Ευρώπη.

Η Ε.Ε ανακοίνωσε για πρώτη φορά ότι θα επιβάλει υψηλότερους δασμούς στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων τον περασμένο Ιούνιο. Εκείνη την εποχή, το μπλοκ είπε ότι οι κινεζικές εταιρείες επωφελούνται «σε μεγάλο βαθμό από αθέμιτες επιδοτήσεις» και αποτελούν απειλή για τους παραγωγούς ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη.

Οι προσωρινοί δασμοί τέθηκαν σε ισχύ από τις αρχές Ιουλίου, αλλά αναθεωρήθηκαν τον Σεπτέμβριο με βάση τεκμηριωμένες παρατηρήσεις σχετικά με τα προσωρινά μέτρα από τα ενδιαφερόμενα μέρη.

Tesla, η οποία είχε εκφράσει ανησυχίες σχετικά με το ποσοστό των δασμών που είχε προτείνει για τα ηλεκτρικά της οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, είδε το προτεινόμενο τιμολόγιο να μειώνεται από 20,8% σε 7,8%.

Μεγαλύτερο κόστος για τον κλάδο

Τα σχόλια του Gu είναι πιο ήπια συγκριτικά με εκείνα στελεχών άλλων κινεζικών εταιριών . Τον περασμένο μήνα, ο Διευθύνων Σύμβουλος και ιδρυτής του κινεζικού κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων Nio, William Li επέκρινε επίσης τους δασμούς της Ε.Ε, λέγοντας ότι είναι «παράλογοι» και αντίκεινται στη «αειφόρο ανάπτυξη όλης της ανθρωπότητας».

Οι ΗΠΑ εξέφρασαν επίσης ανησυχίες για την επιρροή που έχει η Κίνα στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Τον Μάιο, η κυβέρνηση Biden εισήγαγε δασμούς 100% στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων κινεζικής κατασκευής στις ΗΠΑ.

Μεταξύ των κορυφαίων ανησυχιών που έχει εκφράσει η αμερικανική κυβέρνηση για την κινεζική βιομηχανία EV είναι ότι βοηθά τις εταιρείες να υπερπαράγουν οχήματα φθηνής καθαρής ενέργειας που ξεπερνούν την εγχώρια ζήτηση, στρεβλώνοντας ουσιαστικά την αγορά.

Σχετικά Άρθρα