MENU

First-Class… problems: Η μάχη για την πολυτέλεια φέρνει καθυστερήσεις στις παραδόσεις αεροσκαφών

Πολυτελή καθίσματα και καμπίνες γίνονται ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος των αεροπορικών

Θερμαινόμενα ή ψυχόμενα καθίσματα. Οθόνες υπερυψηλής ανάλυσης. Πάγκοι. Μετατρέψιμα κρεβάτια. Πρόσβαση σε διάδρομο από κάθε θέση. Και, φυσικά, η περιζήτητη πόρτα απομόνωσης.

Οι ολοένα και πιο πολυτελείς καμπίνες πρώτης και business class, που περιλαμβάνουν εκατοντάδες εξαρτήματα και απαιτούν έγκριση από ρυθμιστικές αρχές, αποτελούν πλέον βασικό παράγοντα καθυστερήσεων στην παράδοση νέων αεροσκαφών, σύμφωνα με τις κορυφαίες αεροπορικές βιομηχανίες του κόσμου.

Η Boeing έχει έτοιμα 787 Dreamliners – ένα δικατάκατο αεροσκάφος μεγάλων αποστάσεων – που παραμένουν στο εργοστάσιό της στη Νότια Καρολίνα, επειδή τα καθίσματα, τα οποία τοποθετούνται στα τελικά στάδια της συναρμολόγησης, δεν έχουν ακόμα παραδοθεί, δήλωσε ο CEO Kelly Ortberg σε συνέδριο της Barclays στις 20 Φεβρουαρίου.

Το εσωτερικό ενός Boeing 787 Dreamliner

Πολυτέλεια που κοστίζει σε χρόνο και χρήμα

Οι αεροπορικές εταιρείες ανταγωνίζονται για να κερδίσουν επιβάτες υψηλών εισοδημάτων, προσφέροντάς τους περισσότερη άνεση και επιπλέον χώρο – ακόμα κι αν πρόκειται για λίγα εκατοστά παραπάνω.

«Το πρόβλημα δεν είναι απλώς η πιστοποίηση των καθισμάτων, αλλά οι περίπλοκες κατασκευές όπως τα ντουλάπια και οι πόρτες στις premium θέσεις», τόνισε ο Ortberg. «Η διαδικασία έγκρισης έχει διαρκέσει περισσότερο από το αναμενόμενο, τόσο για τους προμηθευτές καθισμάτων όσο και για εμάς.»

Η Airbus αντιμετωπίζει παρόμοια προβλήματα, όπως ανέφερε ο CEO Guillaume Faury στην πρόσφατη ανακοίνωση κερδών. «Έχουμε καθυστερήσεις στις θέσεις και σε άλλα στοιχεία της καμπίνας, όπως κουζίνες και ντουλάπια, που επιβραδύνουν την πλήρη παράδοση των αεροσκαφών.»

Οι παραδόσεις είναι κρίσιμες για τις αεροπορικές βιομηχανίες, καθώς οι πελάτες καταβάλλουν το μεγαλύτερο μέρος της πληρωμής ενός αεροσκάφους όταν το παραλαμβάνουν, όχι όταν το παραγγέλνουν.

Πανάκριβα καθίσματα – τεράστια κέρδη

Οι αεροπορικές εταιρείες και οι βιομηχανίες αεροσκαφών υπόκεινται σε αυστηρούς κανονισμούς, καθώς κάθε νέο σχέδιο καθίσματος και διάταξης καμπίνας απαιτεί έγκριση από τις αρχές. Επιπλέον, οι επιβάτες πρέπει να μπορούν να εγκαταλείψουν τη θέση τους με ασφάλεια σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Οι καθυστερήσεις στην πιστοποίηση επιδεινώνουν τις ήδη υπάρχουσες ελλείψεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και το εργατικό δυναμικό μετά την πανδημία. Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση Trump απέλυσε εκατοντάδες εργαζόμενους της Ομοσπονδιακής Διοίκησης Αεροπορίας (FAA) για λόγους περικοπών, κάτι που ενδέχεται να επηρεάσει περαιτέρω τις εγκρίσεις νέων αεροσκαφών.

Οι καθυστερήσεις κοστίζουν ακριβά στις αεροπορικές. Για παράδειγμα, η Delta Air Lines πουλούσε ένα εισιτήριο μετ’ επιστροφής σε οικονομική θέση μεταξύ Νέας Υόρκης και Παρισιού για 816 δολάρια. Το ίδιο δρομολόγιο στη Delta One, την premium καμπίνα της, κόστιζε 5.508 δολάρια.

Όταν η πολυτέλεια αλλάζει το βάρος του αεροσκάφους

Τα νέα business class καθίσματα περιλαμβάνουν περίπου 1.500 εξαρτήματα και κάθε γραμμάριο παίζει ρόλο, καθώς οι αεροπορικές επιδιώκουν ελαφρύτερες κατασκευές για εξοικονόμηση καυσίμων. Η Recaro, κατασκευαστής αεροπορικών καθισμάτων, δηλώνει ότι το business class κάθισμά της R7 ζυγίζει περίπου 80 κιλά.

Η Swiss International Air Lines διαπίστωσε ότι η τοποθέτηση νέων καθισμάτων μετατόπισε το κέντρο βάρους των αεροσκαφών της, αναγκάζοντάς την να αναζητήσει νέες λύσεις.

Η άνθηση της πολυτελούς αεροπορικής ταξιδιωτικής εμπειρίας

Ένα business class κάθισμα μπορεί να κοστίζει εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια, όσο ένα πολυτελές αυτοκίνητο, σύμφωνα με τη Recaro. Οι αεροπορικές, ωστόσο, θεωρούν ότι αξίζει το κόστος, καθώς οι επιβάτες είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για μεγαλύτερη άνεση.

Η Delta ανέφερε ότι το 57% των πωλήσεών της προέρχεται πλέον από premium θέσεις και το πρόγραμμα επιβράβευσης, έναντι 40% πριν από 14 χρόνια.

Αεροπορικές όπως οι Qantas, Delta, American, JetBlue και άλλες επενδύουν στις πολυτελείς καμπίνες. Η Lufthansa αντιμετωπίζει καθυστερήσεις στην πιστοποίηση των νέων καμπινών Allegris στα Boeing 787 της, ενώ η Singapore Airlines ανακοίνωσε νέα first-class καθίσματα για πτήσεις άνω των 17 ωρών.

Η American Airlines περίμενε μήνες για να λάβει έγκριση για τις νέες της σουίτες στα Boeing 787-9, ενώ σχεδιάζει την παρουσίαση νέων θέσεων και στα Airbus A321XLR και Boeing 777-300ER εντός του έτους.

Ο CEO της American, Robert Isom, τόνισε: «Εξαρτόμαστε πλήρως από την εφοδιαστική αλυσίδα και πιέζουμε τους συνεργάτες μας να τηρήσουν τις προθεσμίες.»

Σχετικά Άρθρα