Η Volkswagen αποκάλυψε τα σχέδια της για ένα προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα κυκλοφορήσει το 2027.
Το «ID.1», που προορίζεται για την ευρωπαϊκή αγορά, θα έχει τιμή 20.000 ευρώ (21.617 δολάρια) και είναι σχεδόν βέβαιο ότι αποτελεί μια κίνηση για να αντιμετωπίσει τα χαμηλού κόστους κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα (EV), τα οποία ενδέχεται να κατακτήσουν το ένα τέταρτο της αγοράς το 2024.
Οι πωλήσεις EV της Volkswagen επιβραδύνθηκαν το πρώτο τρίμηνο μετά την απόφαση της μάρκας να επικεντρωθεί στα plug-in υβριδικά.
Επιπλέον η ζήτηση για τα πανάκριβα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέγραψε επιβράδυνση, αποτυπώνοντας τη μεταστροφή της καταναλωτικής συμπεριφοράς.
Το ID.1 αντιπροσωπεύει μια στρατηγική κίνηση της Volkswagen, συνδυάζοντας υψηλό επίπεδο παραγωγής και τοπικοποίησης της εφοδιαστικής αλυσίδας. Αναδύεται ως μία νέα βιομηχανικής πολιτική με επίκεντρο την Ευρώπη.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Volkswagen κ. Oliver Blume δήλωσε: «Πρόκειται για την ηλεκτρική κινητικότητα entry-level από την Ευρώπη για την Ευρώπη», προωθώντας τα συμφέροντα των Ευρωπαίων πελατών.
Το ID.1 δεν είναι το μοναδικό σχέδιο, καθώς η Volkswagen εργάζεται επίσης πάνω στην «Οικογένεια Ηλεκτρικών Αστικών Αυτοκινήτων» με τέσσερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τιμή κάτω των 25.000 ευρώ (27.000 δολάρια), τα οποία θα κατασκευάζονται στην Ισπανία.
Ωστόσο, η στρατηγική των προσιτών EV δεν περιορίζεται στη γηραιά ήπειρο, καθώς η Volkswagen έχει σχέδια για ένα EV κάτω των 35.000 δολαρίων (32.370 δολάρια) για την αγορά της Βόρειας Ευρώπης, το οποίο αναμένεται το 2027.
Η έκθεση Transport & Environment (T&E) έδειξε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα κστέκτησαν το 19,5% της ευρωπαϊκής αγοράς πέρυσ, ενώ ενδέχεται να φτάσουν το 25% φέτος και το 20% το 2027.
Η Ευρώπη αναμένεται να αυξήσει τους εισαγωγικούς δασμούς στα κινεζικά EVs, αλλά η Κίνα μπορεί να είναι ήδη έτοιμη να αντιμετωπίσει αυτή την κίνηση, καθώς το Seagull της BYD των 10.000 δολαρίων θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη το 2025.
Το ID.1 μπορεί να πυροδοτήσει έναν νέο ανταγωνισμό τιμών, αυτή τη φορά μεταξύ των Ευρωπαίων κατασκευαστών.