MENU

H ελληνική version του EuroVelo και το στοίχημα της ποδηλατικής κουλτούρας

Οι τρεις διαδρομές που διασχίζουν την Ελλάδα

Η πρώτη συνεδρίαση του Εθνικού Κέντρου Συντονισμού Eurovelo (ΕΣΚΕ) πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή της Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, της  Υφυπουργού Τουρισμού, Έλενα Ράπτη, του αντιπροέδρου ΚΕΔΕ, Δημήτρη Κάρναβου και του πρόεδρου της ΜΚΟ, «Πόλεις για το Ποδήλατο», Σπύρου Παπαγεωργίου. 

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, η ομάδα εργασίας ενημέρωσε τα μέλη του ΕΣΚΕ για τις υλοποιούμενες δράσεις και αποφασίστηκε ο συντονισμός  των ενεργειών μεταξύ των συμμετεχόντων για την ανάπτυξη του Eurovelo, σε επίπεδο περιφερειών και Δήμων. 

Το EuroVelo ως στόχο έχει αφενός τον σχεδιασμό ενός ολοκληρωμένου ποδηλατικού δικτύου  ευρωπαϊκών χωρών και αφετέρου να καταγράψει τις ήδη υπάρχουσες ή να δημιουργήσει νέες, φιλικές προς το ποδήλατο διαδρομές και να τις εντάξει σε ένα καταγεγραμμένο και ενιαίο πλέον Ευρωπαϊκό δίκτυο. 

Την Ελλάδα θα διασχίζουν ήδη τρείς διαδρομές, η Διαδρομή 13 που ξεκινάει από την οικισμό Προμαχώνα του Δήμου Σιντίκης Σερρών και φθάνει έως τις Καστανιές Έβρου

Η Διαδρομή 8 ξεκινά από την Ηγουμενίτσα και μέσω Ρίου Αντιρρίου καταλήγει στην Αθήνα, ενώ η Διαδρομή 11 ξεκινά από τη συνοριακή γραμμή Ευζώνων και καταλήγει στην Αθήνα. 

Χρ. Αλεξοπούλου: Από την πρώτη στιγμή, έχουμε «αγκαλιάσει» το συγκεκριμένο εγχείρημα

«Η καθιέρωση του Eurovelo αποτελεί  μια σημαντική πρωτοβουλία για τη δημιουργία ενός ενιαίου δικτύου ποδηλατοδρόμων που θα διασχίζει την Ευρώπη. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει, από την πρώτη στιγμή, «αγκαλιάσει» το συγκεκριμένο εγχείρημα, θέτοντας σημαντικούς στόχους, οι οποίοι είναι οι εξής: 

  • Την χάραξη των Διαδρομών 
  • Την σήμανσή τους, καθώς αυτό αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την ασφαλή και άνετη μετακίνηση των ποδηλατιστών σε όλη την Ευρώπη.
  • Την προώθηση του θεματικού (ποδηλατικού) Τουρισμού, μέσω της δημιουργίας ελκυστικών ποδηλατικών διαδρομών που περνούν από φυσικά και πολιτιστικά αξιοθέατα. 

Ταυτόχρονα, θεωρούμε ότι η προώθηση του Eurovelo θα συμβάλλει καθοριστικά, ώστε να «εμπεδωθεί» και στους πολίτες η ποδηλατική κουλτούρα. Εξάλλου, είναι αυτονόητο πως το ποδήλατο βρίσκεται στο επίκεντρο της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και της μικροκινητικότητας, συμβάλλοντας στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και των εκπομπών αερίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, πραγματοποιούνται 4 εκατομμύρια διελεύσεις αυτοκινήτων την ημέρα στην Αθήνα, και ακόμα και το 1% αυτών να γινόταν με ποδήλατο θα προέκυπτε τεράστιο όφελος. Κλείνοντας, σημειώνω ότι είμαστε σε απόλυτη συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, προκειμένου να επιτύχουμε τους στόχους μας, διασφαλίζοντας ένα βιώσιμο και υγιές μέλλον για τις Μεταφορές».

Ο ποδηλατικός τουρισμός ψηλά στην ατζέντα

 «Ο ποδηλατικός τουρισμός βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα του Υπουργείου Τουρισμού, και η χώρα μας έχει δυνατότητες να τον αναπτύξει, ώστε να γίνει πόλος έλξης για όσους αγαπούν και χρησιμοποιούν το ποδήλατο.

 Το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Eurovelo θα αποτελέσει σημαντικό σημείο αναφοράς και συνεργασίας για την υλοποίηση ουσιαστικών και συντονισμένων δράσεων, που θα συμβάλουν στην ενίσχυση των απαραίτητων υποδομών, την ανάδειξη τουριστικών προορισμών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και την εν γένει προώθηση του βιώσιμου τουρισμού στη χώρα μας, σε εναρμόνιση και με τους στόχους της Ατζέντας 2030 για την Βιώσιμη Ανάπτυξη».

Τι είναι το EuroVelo

Το EuroVelo έχει σκοπό να σχεδιάσει ένα ολοκληρωμένο ποδηλατικό δίκτυο διασύνδεσης ευρωπαϊκών χωρών, να καταγράψει τις ήδη υπάρχουσες ή να δημιουργήσει νέες, φιλικές προς το ποδήλατο διαδρομές και να τις εντάξει σε ένα καταγεγραμμένο και ενιαίο πλέον Ευρωπαϊκό δίκτυο, το οποίο επί του παρόντος περιλαμβάνει περισσότερα από 45.000 χιλιόμετρα ποδηλατικών διαδρομών, ενώ χιλιάδες επιπλέον χιλιομέτρων έχουν προγραμματιστεί να ενταχθούν στο δίκτυο, που, όταν θα ολοκληρωθεί, υπολογίζεται να ξεπεράσει τα 70.000 χλμ.

Οι στόχοι της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ποδηλατιστών μέσω του EuroVelo είναι:

Αφ’ ενός μεν η εξασφάλιση ενός ενιαίου Ευρωπαϊκού δικτύου ποδηλατικών διαδρομών υψηλού επιπέδου σχεδιασμού και υλοποίησης, που θα συνδέει τις χώρες της Ευρώπης με ασφάλεια, ώστε να ενθαρρύνονται οι πολίτες να χρησιμοποιούν ένα υγιεινό μέσο μεταφοράς, όπως το ποδήλατο, στην καθημερινή τους ζωή, αλλά και στα ταξίδια τους. Αφ’ ετέρου δε, η ενημέρωση των ιθυνόντων στα κέντρα λήψης αποφάσεων περί της ύπαρξης αυτών των διαδρομών, ώστε να χρησιμοποιηθούν από όσο το δυνατόν περισσότερους χρήστες, που θα ενισχύσουν τους τομείς της αγοράς οι οποίοι άπτονται του αντικειμένου.

Σχετικά Άρθρα