MENU

Επιδoτήσεις και πραγματικά κίνητρα θα φρενάρουν τη «φόρα» της Κίνας

Οι συστάσεις του ανώτατου στελέχους της Renault, Luca de Meo

Έκκληση στην ΕΕ να στηρίξει την ευρωπαϊκή βιομηχανία μέσω επιδοτήσεων και κινήτρων, ώστε να αποκρούσει την αυξανόμενη απειλή από τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, απηύθυνε ο ισχυρός άντρας της Renault, κ. Luca de Meo.

Σε επιστολή του προς τους ευρωπαίους πολιτικούς προέτρεψε το μπλοκ να αναπτύξει νέα κίνητρα στους κατασκευαστές αυτοκινήτων αντί να θέτει απλώς προθεσμίες για τη σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ και την επιβολή προστίμων για μη συμμόρφωση.

Ο επικεφαλής της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας επισήμανε ότι οι ευρωπαϊκές χώρες θα πρέπει να συνεργαστούν σε μια σειρά μέτρων, συμπεριλαμβανομένων των επιδοτήσεων για τους καταναλωτές, των «πράσινων» οικονομικών ζωνών που παρέχουν φορολογικές ελαφρύνσεις για τα εργοστάσια και τις φθηνότερες τιμές ενέργειας για τη βιομηχανία.

«Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έχει κινητοποιηθεί. Χρειάζεται όμως επειγόντως να δημιουργήσει τις απαραίτητες προϋποθέσεις για κινητικότητα χαμηλών εκπομπών άνθρακα».

Η παρέμβαση έπεται της απότομης επιβράδυνσης που παρουσίασαν στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, τόσο η Renault όσο και άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και η οποία οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στον ανταγωνισμό από φθηνά κινεζικά οχήματα.

Ο κ. de Meo προειδοποίησε ότι η Ευρώπη πρέπει να προστατεύσει τις αγορές της. Οι επικριτές υποστήριξαν ότι η Βρετανία και η ΕΕ έχουν επικεντρωθεί πάρα πολύ στον καθορισμό προθεσμιών και έχουν προσφέρει ελάχιστα κίνητρα. Οι πολιτικοί έχουν ήδη συμβιβαστεί με τις απαιτήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο πρωθυπουργός Rishi Sunak, πέρυσι, καθυστέρησε την απαγόρευση του Ηνωμένου Βασιλείου για τις πωλήσεις καινούργιων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων από το 2030 έως το 2035.

Η στάση της Ευρώπης απέναντι στην Κίνα

Την ίδια στιγμή οι Βρυξέλλες ξεκίνησαν έρευνα κατά των επιδοτήσεων για τα κινεζικά EV, εν μέσω ανησυχιών, ότι οι ευρωπαίοι κατασκευαστές δεν μπορούσαν να ανταγωνιστούν, ενώ προσανατολίζονται στην αύξηση των δασμών για τα κινεζικά αυτοκίνητα.

Ο κ. de Meo ισχυρίζεται ότι η βιομηχανία αντιμετωπίζει μια «επίθεση» ηλεκτρικών οχημάτων από κινεζικές μάρκες όπως η BYD.

Πρόσθεσε ότι η Κίνα έχει ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι άλλων τμημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας, συμπεριλαμβανομένου του ελέγχου του 75% της παγκόσμιας παραγωγικής ικανότητας μπαταριών, έως και του 90% της διύλισης υλικών και των μισών ορυχείων που παράγουν σπάνια μέταλλα.

Ο επικεφαλής της Renault υπογράμμισε ότι η Ευρώπη πρέπει να προστατεύσει τις αγορές της, αλλά πρέπει επίσης να μάθει να συνεργάζεται με την Κίνα και να διδαχθεί από την προσέγγισή της.

Η προοπτική υψηλότερων δασμών έχει προκαλέσει ανησυχίες για αντίποινα από το Πεκίνο. Ο κ. de Meo τόνισε: «Το να τους κλείσουμε εντελώς την πόρτα θα ήταν η χειρότερη δυνατή απάντηση».

Η Renault, της οποίας ο μεγαλύτερος μέτοχος είναι η γαλλική κυβέρνηση, έχει ήδη υπογράψει συμφωνίες στην Κίνα, συμπεριλαμβανομένης κοινοπραξίας για κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικούς κινητήρες με την Geely.

Σχετικά Άρθρα