Η BYD παρουσίασε τη Δευτέρα (17/3) μια νέα πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων (EVs), η οποία –όπως υποστηρίζει– μπορεί να φορτίζει τόσο γρήγορα όσο χρειάζεται για να γεμίσει ένα αυτοκίνητο με καύσιμο. Παράλληλα, ανακοίνωσε για πρώτη φορά ότι θα δημιουργήσει ένα δίκτυο φόρτισης σε ολόκληρη την Κίνα.
Η νέα “super e-platform” θα προσφέρει μέγιστες ταχύτητες φόρτισης 1.000 κιλοβάτ (kW), επιτρέποντας στα αυτοκίνητα που τη χρησιμοποιούν να διανύουν 400 χλμ. με μόλις 5 λεπτά φόρτισης, σύμφωνα με τον ιδρυτή της BYD, Wang Chuanfu, σε εκδήλωση που μεταδόθηκε ζωντανά από την έδρα της εταιρείας στο Σενζέν.
Αυτές οι ταχύτητες φόρτισης των 1.000 kW είναι διπλάσιες από τις κορυφαίες ταχυφορτιστές της Tesla, οι οποίοι φτάνουν μέχρι 500 kW. Η υπερταχεία φόρτιση θεωρείται κρίσιμη για την αύξηση της υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς συμβάλλει στην εξάλειψη του άγχους των οδηγών για την ταχύτητα φόρτισης.
“Για να εξαλείψουμε πλήρως το άγχος φόρτισης των χρηστών μας, έχουμε θέσει ως στόχο να μειώσουμε το χρόνο φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων στο επίπεδο του ανεφοδιασμού των συμβατικών αυτοκινήτων με βενζίνη”, δήλωσε ο Wang.
“Είναι η πρώτη φορά στη βιομηχανία που επιτυγχάνεται η φόρτιση σε μονάδα μεγαβάτ (MW)”, πρόσθεσε.
Η νέα αρχιτεκτονική φόρτισης θα είναι αρχικά διαθέσιμη στα δύο νέα EVs της BYD:
Τα οποία θα ξεκινούν από 270.000 γιουάν (περίπου $37.328,91).
Επιπλέον, η BYD ανακοίνωσε ότι θα εγκαταστήσει πάνω από 4.000 υπερταχείς σταθμούς φόρτισης σε όλη την Κίνα, υποστηρίζοντας τη νέα πλατφόρμα της.
Ωστόσο, η εταιρεία δεν αποκάλυψε το χρονοδιάγραμμα ούτε το ύψος της επένδυσης για την ανάπτυξη αυτών των εγκαταστάσεων. Μέχρι στιγμής, οι ιδιοκτήτες των οχημάτων BYD βασίζονταν κυρίως σε υποδομές φόρτισης άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών ή σε δημόσιους σταθμούς τρίτων παρόχων.
Η Tesla έχει ήδη διαθέσει τους ταχυφορτιστές της στην Κίνα από το 2014, ενώ ανταγωνιστές όπως οι Nio, Li Auto, Xpeng και Zeekr επενδύουν εδώ και χρόνια στη δημιουργία δικών τους δικτύων φόρτισης.
Η BYD βασίζεται κυρίως σε plug-in υβριδικά για τις πωλήσεις της, οι οποίες ανήλθαν σε 4,2 εκατομμύρια μονάδες το 2023. Ο φετινός της στόχος είναι να πουλήσει 5-6 εκατομμύρια οχήματα.