Τις ελπίδες ότι η αμερικανική Boeing και το συνδικάτο μηχανικών IAM θα μπορούσαν να καταλήξουν σε συμφωνία, βάζοντας τέλος σε μία απεργία που διαρκεί περισσότερο από έναν μήνα και η οποία έχει σταματήσει την παραγωγή του δημοφιλούς 737 MAX και των αεροσκαφών 767 και 777, αναπτέρωσε η νέα πρόταση για τις συλλογικές συμβάσεις που έφερε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων η εταιρία.
Η τελευταία προσφορά της Boeing περιλαμβάνει αύξηση των μισθών κατά 35% σε βάθος τετραετίας, μπόνους επικύρωσης 7.000 δολαρίων, επαναφορά του προγράμματος κινήτρων και ενισχυμένες συνεισφορές στα συνταξιοδοτικά προγράμματα των εργαζομένων, συμπεριλαμβανομένης μιας εφάπαξ συνεισφοράς 5.000 δολαρίων συν έως και 12% σε εργοδοτικές συνεισφορές.
Περίπου 33.000 εργαζόμενοι της Boeing στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ, οι περισσότεροι στην πολιτεία της Ουάσινγκτον, απεργούν από τις 13 Σεπτεμβρίου.
«Ο πρόεδρος Joe Biden πιστεύει ότι η διαδικασία συλλογικών διαπραγματεύσεων είναι ο καλύτερος τρόπος για να επιτευχθούν καλά αποτελέσματα για τους εργαζόμενους και η τελική απόφαση για μια σύμβαση θα είναι να αποφασίσουν οι εργαζόμενοι στο συνδικάτο», δήλωσε εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου σε δήλωση.
Η απεργία ξεκίνησε στις 13 Σεπτεμβρίου αφού περισσότεροι από 30.000 μηχανικοί απέρριψαν συντριπτικά μια δοκιμαστική συμφωνία που περιελάμβανε αυξήσεις μισθών 25% σε διάστημα τεσσάρων ετών. Η Boeing έκανε αργότερα μια νέα προσφορά, αλλά το συνδικάτο την αποδοκίμασε λέγοντας ότι δεν ήταν αντικείμενο διαπραγμάτευσης.
Την περασμένη Παρασκευή, η Boeing ανακοίνωσε ότι θα περικόψει 17.000 θέσεις εργασίας, δηλαδή το 10% του παγκόσμιου προσωπικού της και θα αναλάβει έξοδα ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, συνεχίζοντας μια χρονιά κρίσης από τότε που το νέο αεροσκάφος 737 MAX 9 της Alaska Airlines παρουσίασε πρόβλημα εν ώρα πτήσης.
Η ψηφοφορία επικύρωσης έχει οριστεί για την ερχόμενη Τετάρτη 23 Οκτωβρίου.