Τριετές σχέδιο ριζικής αναδιάρθρωσης των επιχειρήσεών της με στόχο την επιστροφή στην κερδοφορία, δρομολογεί ο αμερικανικός αερομεταφορέας Southwest Airlines, το οποίο, μεταξύ άλλων, προβλέπει την επανεξέταση της ιδιαίτερης πολιτικής επιβίβασης και θέσεων της.
Η αεροπορική εταιρεία επί του παρόντος δεν αναθέτει συγκεκριμένες θέσεις και δεν προσφέρει premium επιλογές κάτι που ευνοεί τους ανταγωνιστές της, ενώ εξετάζει το ενδεχόμενο να εισάγει και νυχτερινές πτήσεις.
Επιπλέον η εταιρία αναθεώρησε προς τα πάνω, επίσης, τις προβλέψεις εσόδων του τρίτου τριμήνου και σημείωσε ότι το διοικητικό συμβούλιο ενέκρινε 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια σε εξαγορές μετοχών.
Η Southwest δήλωσε ότι αναμένει ότι τα έσοδα θα αυξηθούν έως και 3% το τρίτο τρίμηνο σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, έναντι προηγούμενης πρόβλεψης για μείωση έως και 2%, εν μέρει από την εκ νέου κράτηση επιβατών, οι πτήσεις των οποίων επηρεάστηκαν από τη διακοπή του CrowdStrike τον Ιούλιο.
Αλλαγές στις πτήσεις
Όπως συμβαίνει με πολλές αλλαγές στον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών, αυτές οι νέες πρωτοβουλίες δεν θα συμβούν εν μία νυκτί. Η Southwest πρέπει να εκπαιδεύσει το προσωπικό, να αναβαθμίσει τα συστήματά της και να ενημερώσει τους επιβάτες.
Τα καθίσματα με επιπλέον χώρο για τα πόδια αναμένεται να κάνουν το ντεμπούτο τους μετά το 2026, καθώς ο αερομεταφορέας απαιτεί έγκριση από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας και χρόνο για να μετασκευάσει τα αεροσκάφη, Υπολογίζεται, δε, ότι οι νέες καμπίνες, στις οποίες περίπου το ένα τρίτο των καθισμάτων θα έχουν επιπλέον χώρο, θα αποφέρουν κέρδη 1,7 δις. δολ. προ τόκων και φόρων το 2027.
Σύμφωνα με το νέο σχέδιο, η κατηγορία του φθηνότερου εισιτηρίου, το Wanna Get Away, δεν θα έρχεται με εκχώρηση θέσης μέχρι το check-in. Τα ακριβότερα εισιτήρια θα προσφέρουν μεγαλύτερη πρόσβαση σε θέσεις, αλλά η αεροπορική δεν έχει αποκαλύψει λεπτομέρειες σχετικά με αυτή τη διαδικασία προς το παρόν.
Τις ανακατατάξεις φαίνεται ότι επιτάχυνε και το «fund των ακτιβιστών» Elliott Investment Management, που πλέον είναι ένας από τους κύριους μετόχους του αερομεταφορέα και ασκεί έντονες πιέσεις προς αυτή την κατεύθυνση.
Η Elliott πίεσε για αλλαγή ηγεσίας στην αεροπορική εταιρεία και επέκρινε τη διοίκηση της ότι δεν έκανε αρκετά για να βελτιώσει τα αποτελέσματα της εταιρείας. Νωρίτερα αυτό το μήνα, ο εκτελεστικός πρόεδρος και πρώην διευθύνων σύμβουλος Gary Kelly δήλωσε ότι θα παραιτηθεί μετά τη συνέλευση των μετόχων του αερομεταφορέα το επόμενο έτος.
Η Southwest δήλωσε επίσης ότι θα τηρήσει τη μακροχρόνια πολιτική της να επιτρέπει στους πελάτες να μεταφέρουν δύο αποσκευές δωρεάν
Μέτρα μείωσης του κόστους
Η Southwest ενημέρωσε το προσωπικό ότι θα προχωρήσει σε μειώσεις των υπηρεσιών της στην Ατλάντα, το επόμενο έτος με πιθανές περικοπές άνω των 300 αεροσυνοδών και πιλότων. από την πόλη σε μια προσπάθεια να μειώσει το κόστος.
Στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης, η Southwest ανακοίνωσε επίσης την ένταξη του 71χρονου Robert Fornaro στο διοικητικό της συμβούλιο, ένα παλαιότερο στέλεχος της εταιρείας.
Ο Fornaro, ο οποίος διαθέτει σαράντα χρόνια εμπειρίας στον κλάδο, εργαζόταν στην Southwest Airlines από το 2011 έως το 2014, ενώ εντάχθηκε ξανά στην εταιρεία από το 2020 έως το 2024 μετά την παραίτησή του ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Spirit Airlines.
Έχει διατελέσει πρόεδρος τόσο της AirTran όσο και της AirTran Holdings, ενώ υπήρξε ανώτερο στέλεχος στις US Airways και Northwest Airlines.
Από πλευράς της η Elliott, απαιτεί την απομάκρυνση του Bob Jordan από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, και παράλληλα ενισχύει την πίεση στην εταιρεία, σημειώνοντας ότι θα συγκαλέσει ειδική συνέλευση των μετόχων τις επόμενες εβδομάδες, ώστε οι επενδυτές να μπορούν να ψηφίσουν από μια λίστα 10 νέων διευθυντών.
Η αεροπορική εταιρεία με έδρα το Ντάλας απολάμβανε κέρδη σχεδόν μισού αιώνα σε έναν κλάδο που είναι γνωστός για την άνοδο και την πτώση του. Κόλλησε με το απλό επιχειρηματικό μοντέλο του ιπτάμενου Boeing 737, προσφέροντας μία κατηγορία υπηρεσιών και αποφεύγοντας την πολυπλοκότητα που θα μπορούσε να αυξήσει το κόστος της.