Εφόδους στα γραφεία της Jeju Air και του φορέα διαχείρισης του Διεθνούς Αεροδρομίου Muan, πραγματοποίησαν σήμερα, Πέμπτη (02/01), στο πλαίσιο των ερευνών για τη φονική συντριβή του Boeing 737-800, που κόστισε τη ζωή σε 179 ανθρώπους.
Η πτήση Jeju Air 2216, με 181 επιβαίνοντες, εκτελούσε δρομολόγιο από την Ταϊλάνδη προς τη Νότια Κορέα την περασμένη Κυριακή, όταν εξέπεμψε σήμα κινδύνου και προσγειώθηκε με την κοιλιά, προτού χτυπήσει σε φράγμα και τυλιχθεί στις φλόγες.
Από τη συντριβή σώθηκαν μόνο δύο αεροσυνοδοί, εκ των οποίων η μία παραμένει σε κρίσιμη κατάσταση, ενώ η άλλη νοσηλεύεται με τραύματα, σύμφωνα με αξιωματούχο του υπουργείου Μεταφορών.
Την Πέμπτη, οι αρχές πραγματοποίησαν έρευνες και κατασχέσεις στο αεροδρόμιο Muan, όπου συνετρίβη το αεροσκάφος, σε περιφερειακό γραφείο πολιτικής αεροπορίας στην νοτιοδυτική πόλη Gwangju, καθώς και στα κεντρικά γραφεία της Jeju Air στη Σεούλ.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Kim E-bae, και ένας ακόμα υψηλόβαθμος αξιωματούχος έχουν λάβει απαγόρευση εξόδου από τη χώρα.
Σύμφωνα με την αστυνομία, θεωρούνται βασικοί μάρτυρες και ενδέχεται να αντιμετωπίσουν κατηγορίες για πρόκληση θανάτων εξ αμελείας, ποινή που μπορεί να επιφέρει έως πέντε χρόνια φυλάκισης ή πρόστιμο 20 εκατομμυρίων γουόν (περίπου 13.600 δολάρια).
«Η αστυνομία σκοπεύει να προχωρήσει άμεσα και με αυστηρότητα στην απόδοση ευθυνών, βάσει του νόμου και των αρχών», ανέφερε η αστυνομία σε ανακοίνωση που απέστειλε στο πρακτορείο AFP.
Στο αεροδρόμιο Muan, στρατιώτες, αστυνομικοί και ερευνητές με ειδικές στολές συνέχιζαν τις έρευνες την Πέμπτη, ενώ λίγα μέτρα μακριά, μοναχοί με πορτοκαλί ενδύματα πραγματοποιούσαν τελετές προσευχής.
Μέσα στο αεροδρόμιο, οι σκάλες είχαν καλυφθεί από πολύχρωμα σημειώματα με μηνύματα πένθους από τους συγγενείς των θυμάτων.
«Αγάπη μου, μου λείπεις πάρα πολύ», έγραφε ένα από αυτά.
«Ακόμα κι αν βίωσες μοναξιά και πόνο στον θάνατό σου, τώρα να πετάς ελεύθερα, όπως μια πεταλούδα», ανέφερε ένα άλλο.
Συγγενείς τοποθέτησαν επίσης λουλούδια και φαγητό κοντά στο σημείο της συντριβής, όπως παραδοσιακή κορεατική σούπα tteokguk από ρυζόπιτες, που συνηθίζεται να καταναλώνεται την Πρωτοχρονιά, αποχαιρετώντας τα αγαπημένα τους πρόσωπα με δάκρυα στα μάτια.
Σε μια προσπάθεια να προσφέρουν στήριξη, διακεκριμένοι σεφ, όπως ο Ahn Yu-seong, γνωστός από τη δημοφιλή σειρά μαγειρικής του Netflix “Culinary Class Wars”, συνεργάστηκαν με εθελοντές στη Muan για να προετοιμάσουν γεύματα για τις οικογένειες των θυμάτων.
Παράλληλα, πολίτες από όλη τη χώρα προπλήρωναν καφέδες στο καφέ του αεροδρομίου, ώστε οι συγγενείς, που έχουν κατασκηνώσει εκεί από την Κυριακή, περιμένοντας νέα, να μπορούν να απολαύσουν δωρεάν ροφήματα.
Την Πέμπτη, περισσότερες σοροί θυμάτων παραδόθηκαν στις οικογένειές τους για να προχωρήσουν σε κηδείες, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών.
Αρχικά, οι αξιωματούχοι ανέφεραν μια σύγκρουση με πουλιά ως πιθανή αιτία του δυστυχήματος. Ωστόσο, οι έρευνες επικεντρώνονται και σε ένα τσιμεντένιο φράγμα στο τέλος του διαδρόμου προσγείωσης, το οποίο στέγαζε μια εγκατάσταση εντοπισμού για την καθοδήγηση αεροσκαφών.
Βίντεο που κυκλοφόρησαν δείχνουν το αεροσκάφος να συγκρούεται με το φράγμα, πριν τυλιχθεί στις φλόγες.
Η αστυνομία διερευνά εάν η εγκατάσταση αυτή πληρούσε τα κριτήρια ασφαλείας, ενώ παράλληλα αναζητά αρχεία επικοινωνίας μεταξύ του πύργου ελέγχου και του πιλότου, λίγο πριν τη συντριβή.
Η Νότια Κορέα ανακοίνωσε επιθεώρηση όλων των Boeing 737-800 που βρίσκονται σε λειτουργία από εγχώριες αεροπορικές εταιρείες, με έμφαση στο σύστημα προσγείωσης, το οποίο φαίνεται να παρουσίασε βλάβη κατά τη διάρκεια της τραγωδίας της Κυριακής.
Ο υπηρεσιακός πρόεδρος Choi Sang-mok δήλωσε ότι, αν εντοπιστούν προβλήματα στο συγκεκριμένο μοντέλο, πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα.
«Δεδομένης της μεγάλης ανησυχίας του κοινού για το ίδιο μοντέλο αεροσκάφους, το υπουργείο Μεταφορών και οι αρμόδιες αρχές οφείλουν να προχωρήσουν σε ενδελεχή έλεγχο συντήρησης, λειτουργίας και εκπαίδευσης», δήλωσε την Πέμπτη.
Το δυστύχημα αυτό είναι η χειρότερη αεροπορική τραγωδία που έχει σημειωθεί ποτέ στη Νότια Κορέα.
Οι αρχές ολοκλήρωσαν την αρχική εξαγωγή δεδομένων από τον καταγραφέα συνομιλιών στο πιλοτήριο (CVR), ενώ ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης (FDR), που υπέστη ζημιές, θα σταλεί στις Ηνωμένες Πολιτείες για ανάλυση.