Με το βλέμμα στραμμένο… στον ουρανό η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, BYD, εντείνει τον αγώνα της για να επιβληθεί και στην ευρωπαϊκή αγορά, με δύο νέα εργοστάσια που θα ξεκινήσουν την παραγωγή τους από το επόμενο έτος, με συνολική ετήσια χωρητικότητα 500.000 οχημάτων.
Ωστόσο, αυτό δεν θα είναι τόσο απλό. Το 2024 -τέσσερα χρόνια αφότου η BYD ξεκίνησε τις πωλήσεις της στην Ευρώπη- η αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε λίγο λιγότερο από 50.000 αυτοκίνητα στις αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ηνωμένου Βασιλείου, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce, τριπλασιάζοντας τις πωλήσεις που το 2023 ήταν λίγο κάτω από τις 18.000.
Η BYD κατέλαβε την 31η θέση σε πωλήσεις και συνεχίζει να ακολουθεί την πιο επιτυχημένη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, την MG SAIC, με περισσότερες από 190.000 πωλήσεις. Πέρυσι η MG πούλησε 243.390 αυτοκίνητα στην Ευρώπη, κατατάσσοντάς την ως την 20ή μάρκα.
Το σχέδιο αλλαγής της BYD περιλαμβάνει τη στόχευση του μεγαλύτερου τμήματος της Ευρώπης, των μικρών SUV, με το νέο μοντέλο Atto 2.
Ακόμη, ανέτρεψε το αρχικό σχέδιό της να πουλήσει μόνο BEV (Battery Electric Vehicle – ηλεκτροκίνητο όχημα με μπαταρία) στην Ευρώπη και θα πουλάει επίσης plug-in υβριδικά αυτοκίνητα, στοχεύοντας ιδιαίτερα στις αγορές της Νότιας και της Ανατολικής Ευρώπης, όπου οι υποψήφιοι αγοραστές διστάζουν να αγοράσουν πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά μπορεί να πειστούν να επιλέξουν ένα plug-in ηλεκτρικό μοντέλο.
Η BYD θα φέρει δύο πολυτελείς μάρκες στην Ευρώπη: Η Denza, η οποία θα στοχεύει σε γερμανικά premium μοντέλα, πρόκειται να ξεκινήσει τις πωλήσεις φέτος, ακολουθούμενη από τη Yangwang, μία πολυτελή μάρκα που κατασκευάζει μεγαλύτερα SUV που θα ανταγωνιστούν τη Land Rover και τη Mercedes-Benz, καθώς και σπορ αυτοκίνητα, όπως σημειώνει το Automotive News Europe.
Το μοντέλο της BYD με τις μεγαλύτερες πωλήσεις πέρυσι στην Ευρώπη ήταν το συμπαγές ηλεκτρικό SUV Atto 3 (13.727 πωλήσεις), μπροστά από το μεγάλο SUV Seal U (11.721), που προσφέρεται τόσο ως πλήρως ηλεκτρικό όσο και ως plug-in, ακολουθούμενο από το συμπαγές ηλεκτρικό χάτσμπακ Dolphin (11.452), σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce.
Ωστόσο, η BYD εξακολουθεί να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την κινεζική αγορά. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 41%, στα 4,27 εκατ., καθιστώντας την τρίτη μάρκα παγκοσμίως μετά την Toyota και τη Volkswagen. Από αυτό το σύνολο, 417.000 ήταν εκτός Κίνας, συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης. Είναι, πλέον, ο έκτος μεγαλύτερος παγκόσμιος όμιλος αυτοκινήτων.