Οι δημοτικές αρχές της ισπανικής πόλης Ταραγόνα ακύρωσαν σχέδια αγοράς 35 λεωφορείων υδρογόνου μετά από δικαστική παρέμβαση που έκρινε ότι ο αρχικός διαγωνισμός ήταν ανεπιτυχής.
Τον Σεπτέμβριο του 2022, ο δημοτικός ο δημοτικός οργανισμός αστικών συγκοινωνιών EMT Tarragona, ενέκρινε έναν ενιαίο διαγωνισμό 38,2 εκατ. ευρώ (40,6 εκατ. δολ.) για την προμήθεια και των 35 λεωφορείων υδρογόνου, συμπεριλαμβανομένης της συντήρησης, της επισκευής και της προμήθεια H2.
Η κίνηση είχε προαναγγελθεί από τον τότε πρόεδρο της EMT κ. Jordi Fortuny, ως μία κίνηση ορόσημο για τη δημόσια κινητικότητα και την προσπάθεια να επιτευχθούν οι στόχοι για την απαλλαγή της πόλης από τις εκπομπές άνθρακα.
Ωστόσο, ο διαγωνισμός προσέλκυσε μόνο μία προσφορά με αποτέλεσμα εταιρία προμήθειας υδρογόνου να ασκήσει έφεση.
Πριν από μερικές ημέρες το τοπικό Καταλανικό Δικαστήριο Συμβάσεων Δημοσίου Τομέα αποφάσισε υπέρ του προμηθευτή H2, κρίνοντας ότι ο αρχικός διαγωνισμός είναι άκυρος.
Η ΕΕ χορηγεί περίπου 115 εκατ. ευρώ επιχορηγήσεις για την εγκατάσταση 43 νέων σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου.
Μετά από αυτήν την απόφαση, ο νέος δήμαρχος κ. Rubén Viñuales του Σοσιαλιστικού Κόμματος της Καταλονίας, ο οποίος ανέλαβε τα καθήκοντά του στην πόλη τον Ιούνιο του 2023, ανακοίνωσε ότι τα σχέδια για την αγορά 35 νέων λεωφορείων υδρογόνου θα ματαιωθούν.
Στο πλαίσιο αυτό τα 38,2 εκατ. ευρώ θα δαπανηθούν τώρα σε ένα μείγμα λεωφορείων H2, ηλεκτρικών με μπαταρία και βιοαερίου, προκειμένου να αντικαταστήσουν τον παλιό στόλο 77 οχημάτων, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα Diari de Tarragona.
Η πόλη παρουσίασε τα τρία πρώτα λεωφορεία υδρογόνου τον Νοέμβριο του περασμένου έτους, τα οποία προμήθευσε ο η πορτογαλική κατασκευάστρια Caetano.