Διχασμένες εμφανίζονται οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και οι αυτοκινητοβιομηχανίες, σχετικά με την επιβολή δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα.
Καθώς έως τέλη Οκτωβρίου η ΕΕ θα λάβει την τελική της απόφαση, πυροδοτώντας ενδεχομένως ένα νέο εμπορικό πόλεμο, οι φωνές που προειδοποιούν για ενδεχόμενο πλήγμα στην ευρωπαϊκή αγορά πληθαίνουν.
Ειδικά όσον αφορά στις χώρες που έχουν μεγαλύτερη έκθεση στην Κίνα, όπως η Γερμανία. Η δεύτερη έχει σημαντικό εμπορικό πλεόνασμα αυτοκινήτων στο ασιατικό κράτος την ίδια στιγμή που οι ιταλικές και γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν σχεδόν καμία παρουσία.
Η Κίνα εξάγει αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο και τόσο οι υποστηρικτές των δασμών όσο και οι αναλυτές του εμπορίου και της βιομηχανίας επισημαίνουν την υποστήριξη του Πεκίνου προς τους εγχώριους κατασκευαστές της ως αιτιολογία για την επιβολή δασμών.
«Έχουμε να κάνουμε με μια οικονομία στην Κίνα όπου τα πιστωτικά χρήματα κατανέμονται από το κράτος και όχι από την αγορά, και το κράτος επιλέγει τους τομείς που θέλει να προωθήσει», William ανώτατο στέλεχος της αγοράς.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να παράγουν ένα όχημα με περίπου 5.500 δολάρια, δήλωσε ο Felipe Muñoz, ανώτερος αναλυτής της JATO Dynamics, ενώ το κόστος για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ανέρχεται περίπου στα 20.000 δολάρια.
Η τεράστια διαφορά κόστους εξηγείται εν μέρει από τις κρατικές επιδοτήσεις, πρόσθεσε.
«Εξηγείται, επίσης, από τις υψηλότερες οικονομίες κλίμακας, το χαμηλότερο εργατικό κόστος και από το γεγονός ότι όταν πρόκειται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Κίνα, σε αντίθεση με τον υπόλοιπο κόσμο, έχει ήδη εξασφαλίσει την αλυσίδα εφοδιασμού για τις μπαταρίες», κατέληξε.