MENU

Μπαράζ ελέγχων και προστίμων για ανασφάλιστα, ανέλεγκτα και δίχως πληρωμένα τέλη κυκλοφορίας οχήματα

Στα 2,8 εκατομμύρια υπολογίζονται τα οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, ενώ περί τις 500 χιλιάδες όσα δεν έχουν ασφάλεια

«Σαφάρι» ελέγχων και ηλεκτρονικών διασταυρώσεων ξεκινά η ΑΑΔΕ από τον Σεπτέμβριο προκειμένου να εντοπίσει ΙΧ οχήματα, τα οποία είτε κυκλοφορούν ανασφάλιστα είτε δεν έχουν πληρωθεί γι’ αυτά τέλη κυκλοφορίας, ενώ στο στόχαστρο μπαίνουν και αυτά που δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ) ή έχουν απλήρωτες οφειλές που έχουν προκύψει από μεταβιβάσεις.

Τον ερχόμενο μήνα ξεκινούν οι διασταυρώσεις βάσει του νόμου που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή, αλλά και οι επιτόπιοι έλεγχοι στο εθνικό οδικό δίκτυο, οι οποίοι θα διενεργούνται μέσω tablets που θα σκανάρουν τις πινακίδες των οχημάτων.

Δεδομένου ότι με τη νέα ψηφιακή εφαρμογή οι διασταυρώσεις θα γίνονται αυτόματα, από τον Σεπτέμβριο αναμένεται να φτάσουν σε εκατοντάδες χιλιάδες …αμελείς ιδιοκτήτες οχημάτων πρόστιμα, καθώς υπολογίζεται ότι είναι τουλάχιστον 500.000 τα οχήματα, τα οποία κυκλοφορούν χωρίς ασφάλεια και χωρίς πιστοποιητικό ΚΤΕΟ σε ισχύ.

Ειδικά σε ό,τι αφορά τον τεχνικό έλεγχο μάλιστα, οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών ΚΤΕΟ ανεβάζουν τον αριθμό των ανέλεγκτων οχημάτων σε 2,8 εκατομμύρια!

Όπως προβλέπει το θεσμικό πλαίσιο, οι έλεγχοι θα διενεργούνται τουλάχιστον σε εξαμηνιαία βάση με ηλεκτρονική διασταύρωση δεδομένων από τις βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ, των Υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη, Εσωτερικών και Μετανάστευσης – Ασύλου, της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, από το μητρώο Ασφαλισμένων Οχημάτων του Επικουρικού Κεφαλαίου, της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος και του ΤAXISnet.

Εφόσον εντοπιστούν παραβάσεις, θα ειδοποιείται ο κάτοχος της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος και ορίζονται τα εξής πρόστιμα:

  • 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης
  • 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης
  • 250 ευρώ για τα δίκυκλα.

Σε περίπτωση που διαπιστώνεται οφειλή τελών κυκλοφορίας ενός τουλάχιστον έτους θα βεβαιώνονται στο σύνολό τους τα οφειλόμενα τέλη κυκλοφορίας μετά του προστίμου που αναλογεί.

Σε περίπτωση που διαπιστώνεται ότι το όχημα δεν έχει υποβληθεί εμπροθέσμως σε περιοδικό τεχνικό έλεγχο Κ.Τ.Ε.Ο., θα επιβάλλεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το προβλεπόμενο πρόστιμο, το οποίο ανέρχεται σε 400 ευρώ σε τροχονομικό έλεγχο και 150 ευρώ στην εφορία.

Ο ιδιοκτήτης θα έχει δικαίωμα υποβολής ένστασης εντός 5 εργάσιμων ημερών από την επιβολή του προστίμου και η ένσταση θα εξετάζεται εντός 30 εργάσιμων ημερών. Σημειώνεται ότι, μετά τη διαπίστωση της παράβασης, προβλέπεται να διενεργείται εκ νέου ηλεκτρονικός έλεγχος σε διάστημα έως 3 μηνών από την επιβολή του προστίμου.

Εφόσον διαπιστωθεί ότι ο ιδιοκτήτης δεν έχει εκ νέου συμμορφωθεί, εκτός από το πρόστιμο που θα επιβάλλεται, θα αφαιρείται η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες του οχήματος.

Τα εν λόγω στοιχεία του οχήματος θα επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου ΚΤΕΟ ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου.

Πρόστιμα – φωτιά για οχήματα σε ακινησία που …κινούνται  

Με τον ίδιο νόμο ορίζεται επίσης ότι τα οχήματα που δεν έχουν ασφαλιστεί, δεν έχουν υποβληθεί σε ΚΤΕΟ και δεν έχουν καταβληθεί γι’ αυτά τέλη κυκλοφορίας τα τελευταία 7 έτη τίθενται σε καθεστώς προσωρινής αδράνειας.

Στη συνέχεια ειδοποιούνται οι ιδιοκτήτες των οχημάτων ώστε είτε να προχωρήσουν στην οριστική αδρανοποίηση των οχημάτων και τη διαγραφή τους από τα μητρώα, είτε στη δήλωση ακινησίας τους, είτε – εφόσον προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες – στην επανακυκλοφορία τους.

Σε περίπτωση χρήσης του οχήματος που έχει τεθεί σε οριστική αδράνεια ή έχει διαγραφεί επιβάλλεται στον κάτοχό του πρόστιμο 10.000 ευρώ, καθώς και τα τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν στο όχημα για το έτος εντοπισμού.

Επιπρόσθετα, ορίζεται ότι εάν εντοπιστεί σε κυκλοφορία όχημα για το οποίο υποβλήθηκε δήλωση ακινησίας, είτε εντοπιστεί σταθμευμένο σε διαφορετικό σημείο από αυτό, το οποίο έχει δηλωθεί, αίρεται η ακινησία και επιβάλλεται πρόστιμο 10.000 ευρώ από την ΑΑΔΕ πέραν των τελών κυκλοφορίας και του προστίμου μη καταβολής τους. 

Σημειώνεται ότι ο έλεγχος διενεργείται κατόπιν έκδοσης εντολής ελέγχου ή κατόπιν ηλεκτρονικών διασταυρώσεων από την ΑΑΔΕ με άντληση στοιχείων από τους παραχωρησιούχους αυτοκινητοδρόμων, καθώς και μέσω ειδικής εφαρμογής κινητών συσκευών για τη σάρωση πινακίδων.

Εάν επαναληφθεί η παράβαση εντός πενταετίας, τότε το πρόστιμο τριπλασιάζεται και αφαιρείται για 3 έτη το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος

Ελάχιστες απορρίψεις στον τεχνικό έλεγχο

Σύμφωνα με τα στοιχεία των ιδιοκτητών επιχειρήσεων ΚΤΕΟ, σήμερα υπολογίζεται ότι εκτός τεχνικών ελέγχων είτε λόγω αμέλειας των ιδιοκτητών είτε εξαιτίας οικονομικών δυσχερειών βρίσκονται περί τα 2,8 εκατ. οχήματα, παρόλο που η Ελλάδα διαθέτει έναν από τους πιο γερασμένους στόλους οχημάτων μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τη μέση ηλικία των αυτοκινήτων να φτάνει τα 17 έτη. Μεγάλη αποχή από τους ελέγχους καταγράφεται και στα δίκυκλα, καθώς από το σύνολο των περίπου 1,2 εκατ. δικύκλων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, περίπου μόλις το 1/3 αυτών περνά ΚΤΕΟ.

Την ίδια στιγμή εντύπωση προκαλεί ένα ακόμα στοιχείο: Το γεγονός ότι η πλειονότητα των οχημάτων που προσέρχονται για έλεγχο περνά επιτυχώς.

Παρά το αυξημένο όριο ηλικίας, τα ποσοστά απόρριψης αγγίζουν μόλις το 4,5%.

Κι αυτό την ώρα που ο ευρωπαϊκός μέσος όρος απορρίψεων από ΚΤΕΟ είναι 15%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στη Γερμανία όπου ο στόλος είναι πολύ νεότερος φτάνει ακόμα και το 35%.

Σχετικά Άρθρα