Ο CEO της Boeing, Kelly Ortberg, παρουσίασε την Τρίτη (28/1) ένα σχέδιο ανάκαμψης της εταιρείας, το οποίο περιλαμβάνει εστίαση στις βασικές δραστηριότητες, καθώς αντιμετωπίζει την πίεση ανήσυχων επενδυτών μετά την έκτη συνεχόμενη ετήσια ζημιά.
Η Boeing κατέγραψε απώλειες ύψους 3,86 δισ. δολ. το τελευταίο τρίμηνο του 2024, με περίπου 3 δισ. δολ να σχετίζονται με προβλήματα στη μονάδα εμπορικών αεροσκαφών και στον αμυντικό και διαστημικό τομέα της εταιρείας, που αφορά αεροσκάφη όπως το Boeing 767, το KC-46 και τα δύο αεροσκάφη 747 που προορίζονται να γίνουν τα νέα Air Force One, όπως αναμεταδίδει το CNBC.
Όπως αναμενόταν, τα αποτελέσματα επηρεάστηκαν από μια απεργία τεχνικών διάρκειας σχεδόν δύο μηνών, η οποία διέκοψε την παραγωγή των περισσότερων αεροσκαφών και προκάλεσε καθυστερήσεις στις παραδόσεις προς τους πελάτες.
Οι καθυστερήσεις αυτές ήταν ιδιαίτερα κρίσιμες, καθώς οι πελάτες πληρώνουν το μεγαλύτερο μέρος της αξίας των αεροσκαφών όταν τα παραλαμβάνουν.
Η Boeing «έκαψε» 3,5 δισ. δολ το τέταρτο τρίμηνο, ολοκληρώνοντας ένα ιδιαίτερα δύσκολο έτος που υποτίθεται ότι θα σηματοδοτούσε την ανάκαμψή της. Οι συνολικές ετήσιες ταμειακές εκροές της εταιρείας για το 2024 ανήλθαν σε 14,31 δισ. δολ.
Παρά τις μεγάλες απώλειες, η μετοχή της Boeing δεν παρουσίασε σημαντική μεταβολή την Τρίτη, καθώς η εταιρεία είχε ήδη δημοσιεύσει προκαταρκτικά αποτελέσματα που έδειχναν μεγαλύτερες ζημιές από τις αναμενόμενες.
Οι ετήσιες ζημιές της Boeing έφτασαν τα 11,83 δισ. δολ, το μεγαλύτερο ποσό από το 2020, όταν η εταιρεία αντιμετώπιζε την καθηλωτική κρίση του 737 Max μετά από δύο θανατηφόρα ατυχήματα και την πανδημία Covid-19.
Ο Ortberg, ο οποίος προσλήφθηκε το καλοκαίρι του 2024 από την Boeing αφού είχε αποσυρθεί από τον κλάδο, ανέφερε σε εσωτερικό σημείωμα ότι η εταιρεία επικεντρώνεται στη σταθεροποίηση της παραγωγής, τη βελτίωση της κουλτούρας της και την επανεστίαση στις κύριες επιχειρηματικές δραστηριότητες.
«Προετοιμαζόμαστε επίσης για το μέλλον, συνεχίζοντας τις επενδύσεις στις βασικές δραστηριότητές μας, ενώ παράλληλα απλοποιούμε το χαρτοφυλάκιό μας σε τομείς που δεν είναι κρίσιμοι για το μέλλον μας», σημείωσε ο CEO.
Τα έσοδα του αμυντικού τομέα της Boeing υποχώρησαν κατά 20% στα 5,4 δισ. δολ., ενώ η εταιρεία κατέγραψε χρεώσεις ύψους 1,7 δισ. δολ (χωρίς να συνυπολογίζονται οι φόροι).
«Οι χρεώσεις στον τομέα BDS είναι απογοητευτικές, αλλά έχουμε ολοκληρώσει εις βάθος αξιολογήσεις σε όλα τα προβληματικά μας έργα σταθερής τιμής», δήλωσε ο Ortberg.
Στη μονάδα εμπορικών αεροσκαφών, τα έσοδα σημείωσαν πτώση 55% στα 4,76 δισ. δολ.
Η εταιρεία ανέφερε απώλειες 5,90 δολ. ανά μετοχή, πολύ υψηλότερες από τις εκτιμήσεις των αναλυτών που προέβλεπαν 3,00 δολ. ανά μετοχή. Τα έσοδα ανήλθαν σε 15,24 δισ. δολ., έναντι των αναμενόμενων 16,21 δισ. δολ.
Μετά το τέλος της απεργίας τον Νοέμβριο, η Boeing επανεκκίνησε την παραγωγή του 737 Max τον Δεκέμβριο και νωρίτερα τον Ιανουάριο ξεκίνησε ξανά τις δοκιμαστικές πτήσεις του 777X, το οποίο δεν έχει ακόμη πιστοποιηθεί από την FAA. Η Boeing εργάζεται επίσης για την πιστοποίηση των Max 7 και Max 10, των μικρότερων και μεγαλύτερων εκδόσεων της οικογένειας Max.
Η American Airlines ανακοίνωσε το Σαββατοκύριακο περαιτέρω περικοπές στο πρόγραμμά της λόγω καθυστερήσεων στις παραδόσεις των νέων Boeing 787 Dreamliners. Η εταιρεία σκοπεύει να αναστείλει τις πτήσεις μεταξύ Μαϊάμι και Παρισιού τον Ιούνιο και Ιούλιο, καθώς και να μειώσει τις συχνότητες σε άλλες διεθνείς και εγχώριες πτήσεις.
Ο CEO της Ryanair, Michael O’Leary, δήλωσε ότι η εταιρεία έπρεπε να μειώσει τον στόχο επιβατικής κίνησης της χρονιάς λόγω «απογοητευτικών» καθυστερήσεων παραδόσεων από την Boeing.