Η βρετανική Aston Martin ανακοίνωσε την περικοπή του 5% του εργατικού της δυναμικού, σε μια προσπάθεια εξοικονόμησης 25 εκατομμυρίων λιρών (31,61 εκατ. δολάρια), σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλό της, Adrian Hallmark.
Η απόφαση αυτή έρχεται μετά από σημαντική αύξηση στις ζημιές και το χρέος της εταιρείας, καθώς και λόγω των χαμηλότερων από τις αναμενόμενες προβλέψεων για τον όγκο πωλήσεων.
Οι μετοχές της εταιρείας, η οποία είναι παγκοσμίως γνωστή ως η κατασκευάστρια του αυτοκινήτου του κινηματογραφικού μυστικού πράκτορα James Bond, σημείωσαν πτώση άνω του 9%.
Η Aston Martin προέβλεψε μετριοπαθή αύξηση των χονδρικών πωλήσεων της τάξεως των μεσαίων μονοψήφιων ποσοστών για το 2025, απογοητεύοντας τους αναλυτές της Barclays.
Οι προσαρμοσμένες προ φόρων ζημιές αυξήθηκαν κατά 48,7%, φτάνοντας τις 255,5 εκατομμύρια λίρες για το οικονομικό έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου, ενώ το καθαρό χρέος εκτινάχθηκε στα 1,16 δισεκατομμύρια λίρες, καταγράφοντας αύξηση 43% σε ετήσια βάση.
«Παρόλο που αρχίσαμε να σημειώνουμε πρόοδο στη μείωση των λειτουργικών δαπανών το 2024, απαιτούνται περαιτέρω βελτιώσεις για να διασφαλίσουμε τη μελλοντική οικονομική απόδοση και να ενισχύσουμε τη λειτουργική μόχλευση», δήλωσε ο Hallmark.
Η εταιρεία αποφάσισε να καθυστερήσει την κυκλοφορία του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού της μοντέλου, προκειμένου να εστιάσει στην ανάπτυξη ενός υπερπολυτελούς υβριδικού αυτοκινήτου, ενώ επισήμανε τους κινδύνους που προκύπτουν από πιθανούς δασμούς και την πτωτική τάση των πωλήσεων στην Κίνα.
Αρκετοί ευρωπαϊκοί κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως η Volkswagen, η Stellantis και η Porsche AG, έχουν επίσης ανακοινώσει περικοπές προσωπικού, λόγω της αύξησης του κόστους και της μειωμένης ζήτησης σε βασικές αγορές όπως η Κίνα.
Επιπλέον, βρίσκονται αντιμέτωποι με την απειλή του πρώην προέδρου των ΗΠΑ, Donald Trump, για την επιβολή δασμών ύψους 25% στις εισαγωγές αυτοκινήτων.
Η Aston Martin δίνει προτεραιότητα στο μεσαίας τοποθέτησης plug-in υβριδικό ηλεκτρικό όχημα (PHEV) της, το Valhalla, το οποίο, σύμφωνα με τον Hallmark, θα αποτελέσει «σημαντικό παράγοντα» για την οικονομική απόδοση της εταιρείας τα επόμενα χρόνια.
Προβλέπεται η παραγωγή μόλις 999 μονάδων, με εκτιμώμενη τιμή 850.000 λιρών (περίπου 1,1 εκατ. δολάρια) η καθεμία. Οι παραδόσεις αναμένεται να ξεκινήσουν το δεύτερο εξάμηνο του 2025, αν και η εταιρεία δεν επιβεβαίωσε επίσημα την τιμή.
Η πλήρως ηλεκτρική Aston Martin (BEV) μετατίθεται για τα τέλη της δεκαετίας, με το Valhalla να αναμένεται να συνεισφέρει σε θετικά προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη το 2025 και σε θετικές ελεύθερες ταμειακές ροές στο δεύτερο μισό του έτους.
Σε γενικές γραμμές, οι βασικοί όγκοι χονδρικών πωλήσεων της εταιρείας για το 2025 αναμένεται να παραμείνουν στα επίπεδα του 2024.
«Οι χαμηλότερες του αναμενόμενου προβλέψεις για τις πωλήσεις του 2025, καθώς και η ανάγκη τόνωσης της ζήτησης και βελτίωσης του βιβλίου παραγγελιών, υπογραμμίζουν την αδυναμία της αγοράς πολυτελών και σπορ αυτοκινήτων», ανέφεραν οι αναλυτές της Barclays.