MENU

Απρόθυμοι οι οδηγοί να εγκαταλείψουν το «τιμόνι» παρά τους κλιματικούς κινδύνους

Σύμφωνα με έρευνα της Arthur D. Little

Απρόθυμοι να εγκαταλείψουν τα αυτοκίνητά τους είναι πολλοί οδηγοί, παρά τους κινδύνους για το περιβάλλον λόγω της κλιματικής αλλαγής, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της εταιρίας συμβούλων Arthur D. Little, σε δείγμα 16.000 χρηστών από 25 χώρες.

Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τις ομάδες χαμηλού εισοδήματος και τους κατοίκους στις αγροτικές περιοχές, όπου οι δημόσιες συγκοινωνίες είναι περιορισμένες.

Αντίθετα, τα τρία τέταρτα (76%) των οδηγών που κατοικούν σε ευρωπαϊκές πόλεις με πληθυσμό άνω των 5 εκατομμυρίων είναι διατεθειμένοι να εγκαταλείψουν το τιμόνι.

Μικρότερο, 62%, είναι το ποσοστό στις ευρωπαϊκές πόλεις με πληθυσμό κάτω των 250.000 κατοίκων.

Με βάση την περιοχή και την ηλικία

Στο πλαίσιο της έρευνας ζητήθηκε από οδηγούς από διαφορετικές χώρες να προβλέψουν πόσο σημαντικό θα ήταν να έχουν το δικό τους όχημα σε 10 χρόνια από σήμερα.

Οι χρήστες στην Ισπανία, τη Γαλλία, την Ιταλία, το Βέλγιο, τη Νορβηγία και τη Σιγκαπούρη έδωσαν συγκριτικά χαμηλότερες βαθμολογίες, υποδηλώνοντας ότι θα ήταν λιγότερο σημαντικό για αυτούς.

Από την άλλη πλευρά, οι οδηγοί σε χώρες όπως το Μεξικό, η Σαουδική Αραβία και η Τουρκία ανέφεραν ότι θα ήταν σχετικά πιο σημαντικό για αυτούς να έχουν αυτοκίνητο μετά από μία δεκαετία. Η μελέτη ομαδοποίησε επίσης τις απαντήσεις ανάλογα με την ηλικία.

Σε σύγκριση με εκείνους άνω των 45 ετών, οι νεότεροι οδηγοί φάνηκαν πιο προσκολλημένοι στα αυτοκίνητά τους.

Στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Κίνα, περισσότεροι νέοι παρά ηλικιωμένοι οδηγοί σημείωσαν ότι το αυτοκίνητό τους θα ήταν σημαντικό για αυτούς σε 10 χρόνια.

Όταν ρωτήθηκαν τι θα τους έπειθε να εγκαταλείψουν το προσωπικό τους αυτοκίνητο, οι ερωτηθέντες ανέφεραν νέες, χαμηλού κόστους υπηρεσίες μετακίνησης (50%) και υψηλή διαθεσιμότητα (38%).

Αυτές οι εναλλακτικές υπηρεσίες κινητικότητας περιλαμβάνουν τις δημόσιες συγκοινωνίες, την ιδιωτική μεταφορά και την κοινή χρήση αυτοκινήτου.

Όταν ρωτήθηκαν γιατί επιλέγουν νέες υπηρεσίες κινητικότητας, οι συμμετέχοντες ανέφεραν την ευελιξία (62%), το κόστος (52%) και το περιβάλλον (44%) ως τους τρεις κύριους λόγους.

Η στροφή στα ηλεκτρικά οχήματα

Οι νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία και plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων συνεχίζουν να αυξάνονται σε όλο τον κόσμο, φτάνοντας τα 14 εκατ. το 2023, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας.

Στη μελέτη του Arthur D. Little επισημαίνεται, ωστόσο, ότι εξακολουθούν να υπάρχουν πολλά εμπόδια στην επέκταση της αγοράς EV.

Ένα βασικό εμπόδιο είναι η τιμή, καθώς παραμένουν υψηλότερες για τα ηλεκτρικά οχήματα από αυτές των παραδοσιακών αυτοκινήτων σε αρκετές αγορές. Στον περιορισμό της απόκλισης δεν βοηθάει, σίγουρα, η μείωση των κρατικών επιδοτήσεων σε πολλές χώρες.

Επιπλέον, η μελέτη υποστήριξε ότι το πιο σημαντικό εμπόδιο στην υιοθέτηση των EV είναι ο «φόβος για το νέο», καθώς οι αγοραστές μπορεί να έχουν «προκαταλήψεις και φοβίες».

Άλλες ανησυχίες περιλαμβάνουν την ανομοιομορφία της υποδομής φόρτισης, τη διάρκεια του χρόνου φόρτισης και ανησυχίες σχετικά με τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.

Σχεδόν οι μισοί (49%) από αυτούς που δεν επέλεξαν ένα BEV ως το επόμενο όχημά τους αναφέρουν ως λόγο τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.

Για όσους έχουν ήδη ένα BEV, η έκθεση έδειξε ότι υπάρχουν υψηλά επίπεδα πίστης, με το 76% να αναμένει να αντικαταστήσει το όχημά του με άλλο BEV.

Οι γεωπολιτικοί ανταγωνισμοί

Στην έκθεση, αναφέρεται, μεταξύ άλλων, πώς ο ανταγωνισμός μεταξύ μεγάλων κατασκευαστών αυτοκινήτων βλάπτει τη δραστηριότητα σε παγκόσμια κλίμακα.

Οι εταιρείες πρέπει να αντεπεξέλθουν στη διαμάχη μεταξύ των ΗΠΑ, της Ευρώπης και της Κίνας, που επηρεάζουν τη λειτουργία, ειδικά όσον αφορά τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.

Οι εταιρείες που αντιμετωπίζουν για την ώρα αυτές τις προκλήσεις περιλαμβάνουν τη Stellantis και τη Volkswagen, οι οποίες έχουν εκδώσει πρόσφατα προειδοποιήσεις για κέρδη.

Μια υποκείμενη απειλή είναι η ασθενής ζήτηση στην Κίνα, καθώς οι ευρωπαίοι κατασκευαστές χάνουν από τους Ασιάτες ανταγωνιστές.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Κίνα είναι, άλλωστε, σε θέση να αναπτύξουν εξελιγμένα EV γρήγορα και φθηνά, προσελκύοντας τους καταναλωτές.

Αυτή η ανισορροπία απειλεί τώρα έναν εμπορικό πόλεμο μεταξύ των δύο μπλοκ, αφού η Επιτροπή ξεκίνησε έρευνα για τις πρακτικές της αγοράς του Πεκίνου πέρυσι.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η επιτυχία των Κινέζων κατασκευαστών οφείλεται στις κρατικές επιδοτήσεις που επιτρέπουν στις εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων να διατηρούν τις τιμές τους τεχνητά χαμηλές, επιχείρημα που το Πεκίνο από την πλευρά του απορρίπτει.

Σχετικά Άρθρα