MENU

«Απογειώνει» την Aegean το «πράσινο» hangar που δημιούργησε στον ΔΑΑ 

Η Τεχνική Βάση και το Εκπαιδευτικό Κέντρο δίνουν ευκαιρίες ανάπτυξης στην εταιρία, αλλά και προστιθέμενη αξία στη χώρα

Πραγματικότητα είναι πλέον το «πράσινο» hangar της Aegean στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, ένα από τα πρώτα της Ευρώπης, το οποίο δημιουργεί ένα νέο πλήρες οικοσύστημα για τις αερομεταφορές.

Στεγασμένα στο υπόστεγο της παλαιάς κρατικής Ολυμπιακής Αεροπορίας, η νέα Τεχνική Βάση της εταιρείας και το Εκπαιδευτικό Κέντρο γίνεται μοχλός νέων αναπτυξιακών δραστηριοτήτων για την εταιρεία στο πλαίσιο μιας επένδυσης, η οποία έχει προστιθέμενη αξία και για τη χώρα και σε βάθος πενταετίας εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει περί τις 1.100 άμεσες και έμμεσες νέες θέσεις εργασίας.

Η επένδυση συνολικού ύψους 140 εκατομμυρίων ευρώ που είχε ανακοινωθεί από τον πρόεδρο της Aegean Ευτύχιο Βασιλάκη, υλοποιείται στην παλαιά Τεχνική Βάση της Ολυμπιακής Αεροπορίας, εμβαδού 85.000 τ.μ, την οποία παραχώρησε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών στην εταιρεία έως το έτος 2046.

Έως σήμερα έχει υλοποιηθεί το 70% της επένδυσης με την Aegean να εξασφαλίζει τη δυνατότητα της βαριάς συντήρησης όχι μόνο των δικών της αεροσκαφών, αλλά και τρίτων αεροπορικών εταιρειών που φέρνουν τα αεροσκάφη τους για συντήρηση στην Ελλάδα ή τα πληρώματά τους για εκπαίδευση.

Οι εργασίες αποκατάστασης του υποστέγου ξεκίνησαν τον Ιούνιο του 2023 και σε λιγότερο από ένα χρόνο, το καλοκαίρι του 2024, η νέα τεχνική βάση της Aegean στέγαζε ήδη τις νέες της δραστηριότητες.

«Με ιδιαίτερη ικανοποίηση ανοίξαμε σήμερα, σε μια “ανεπίσημη πρώτη” τις πόρτες της νέας τεχνικής μας βάσης και του κέντρου προσομοιωτών και εκπαίδευσης πληρωμάτων μας. Μια επένδυση 140 εκατομμυρίων, την οποία είχαμε ανακοινώσει στις αρχές του 2023 και ολοκληρώσαμε μέσα σε ένα χρόνο αφού πραγματοποιήσαμε μια εκτεταμένη ανακατασκευή του παλιού και εγκαταλελειμμένου για πάνω από 10 χρόνια υπόστεγου της παλιάς Ολυμπιακής και αφού προχωρήσαμε σε ενεργειακή αναβάθμιση και εγκατάσταση πάνελ, δημιουργώντας ένα μοναδικό φωτοβολταϊκό πάρκο 25km² στην οροφή. Ένα πράσινο hangar που φιλοξενεί τις υπηρεσίες συντήρησης που εκτελούμε τόσο για εμάς, όσο και πλέον για τρίτους και ένα σύγχρονο κέντρο εκπαίδευσης πιλότων και πληρωμάτων καμπίνας με 4 προσομοιωτές, οι οποίοι θα γίνουν 7 στην πλήρη ανάπτυξή του τα επόμενο χρόνια», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean Δημήτρης Γερογιάννης σε δημοσιογραφική ενημέρωση που πραγματοποιήθηκε στις νέες εγκαταστάσεις της εταιρείας.

Η οροφή του κτιρίου, η οποία στο μεγαλύτερο ύψος της φτάνει τα 40 μ. και η στεγάνωσή της αποτέλεσαν ένα από τα μεγάλα στοιχήματα της αποκατάστασης του υποστέγου. Διήρκησε έξι μήνες, ενώ ακόμα 1,5 μήνας χρειάστηκε για την τοποθέτηση των φωτοβολταϊκών.

Άλλωστε η εγκατάσταση αποτελεί το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό πάρκο σε οροφή στην Ελλάδα με 5.238 τεμάχια φωτοβολταϊκά πάνελ και δυνατότητα παραγωγής 3 MW ισχύος, 4,5 GWh ενέργειας σε ετήσια βάση, παραγωγή ικανή να καλύψει το μεγαλύτερο μέρος των ενεργειακών αναγκών των εγκαταστάσεων που βρίσκονται σε λειτουργία.

Βαριά συντήρηση αεροσκαφών

Η νέα τεχνική βάση διαθέτει δυνατότητα διενέργειας βαριάς συντήρησης και επισκευής αεροσκαφών σε έως και 12 θέσεις συντήρησης, επισκευής και τεχνικού ελέγχου για αεροσκάφη και πτητικά μέσα διαφόρων τύπων και στην ωρίμανση του το δυναμικό της τεχνικής βάσης προβλέπει 500.000 ώρες βαριάς συντήρησης.

Στην τεχνική βάση πραγματοποιείται κυρίως η βαριά συντήρηση των αεροσκαφών με εργαλεία και εξοπλισμό υψηλής τεχνολογίας στα δομικά στοιχεία και σε όλα τα συστήματα του αεροσκάφους, ενώ παράλληλα, πραγματοποιούνται καθημερινές εργασίες συντήρησης, οι οποίες απαιτούν χρήση υπόστεγου.

Η αποθήκη ανταλλακτικών και εξαρτημάτων για τις εργασίες συντήρησης, η οποία καταλαμβάνει έκταση 2.300 τ.μ., διαθέτει πρωτοποριακά συστήματα αποθήκευσης και διαχείρισης με στόχο την αποτελεσματικότερη και ταχύτερη διαχείριση των 25.000 και πλέον κωδικών που χρησιμοποιούνται από τους μηχανικούς των υπηρεσιών συντήρησης

Σήμερα μόνο στην τεχνική βάση απασχολούνται περίπου 400 εργαζόμενοι (+ 20% από το αντίστοιχο τεχνικό προσωπικό την 1/1/2023 και + 50% από το αντίστοιχο προσωπικό την 1/1/2019) με στόχο να αυξάνονται κατά περίπου κατά 10% κάθε χρόνο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, περισσότεροι από 50 απόφοιτοι της σχολής Μηχανικών της Olympic Air εργάζονται ήδη στην Τεχνική βάση, ενώ τον Οκτώβριο θα ξεκινήσουν να εργάζονται και οι πρώτοι 27 απόφοιτοι από το πρόγραμμα υποτροφιών μηχανικών που ξεκίνησε το 2022. Πρόκειται για ένα οργανισμό συντήρησης που στην πλήρη ανάπτυξη του και σε βάθος πενταετίας, θα απασχολεί περί τα 600 έως 700 άτομα.

Η εταιρεία έχει ήδη ξεκινήσει την παροχή υπηρεσιών συντήρησης σε τρίτους, ενώ την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται και το πρώτο αεροσκάφος ενός νέου αερομεταφορέα που προστίθεται στο «πελατολόγιο» της, με τη συμφωνία να περιλαμβάνει και τη συντήρηση ενός δεύτερου αεροπλάνου μόλις ολοκληρωθούν οι απαραίτητες εργασίες στο πρώτο.

«Είμαστε προσεκτικοί στα βήματα ανάπτυξης. Από το 2025 και μετά θα προσθέτουμε μία γραμμή βαριάς συντήρησης για τρίτες εταιρείες», ανέφερε ο κ. Γερογιάννης.

Υποδομές για αεροπορική εκπαίδευση υψηλών απαιτήσεων

Σε λειτουργία βρίσκεται και το νέο εκπαιδευτικό κέντρο, Aegean CAE Flight Training Center, που αποτελεί τον πιο τεχνολογικά αναβαθμισμένο και σύγχρονο κόμβο αεροπορικής εκπαίδευσης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, λειτουργώντας σε συνεργασία με την CAE, τον μεγαλύτερο πάροχο εκπαίδευσης πολιτικής αεροπορίας διεθνώς.

Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 36 εκατ. ευρώ, μέρος της συνολικής επένδυσης των 140 εκατ. ευρώ και στην πλήρη ανάπτυξή του θα περιλαμβάνει έως και 7 προσομοιωτές πλήρους πτήσης, τελευταίας τεχνολογίας, οι οποίοι θα καλύπτουν ανάγκες εκπαίδευσης πιλότων για αεροσκάφη τύπου Airbus, Boeing και ATR.

Μέχρι σήμερα έχουν ήδη εγκατασταθεί 4 προσομοιωτές πλήρους πτήσης συμπεριλαμβανομένων δύο Airbus A320, ενός Boeing 737NG και ενός ATR 72-600, με διαθέσιμο χώρο για 3 επιπλέον προσομοιωτές πλήρους πτήσης. Οι προσομοιωτές αυτή τη στιγμή δουλεύουν σε σχεδόν 24ωρη βάση και εκπαιδεύουν πιλότους της Aegean, της Olympic Air αλλά και άλλων εταιρειών σε δύσκολα σενάρια.

Μάλιστα, οι πιλότοι έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν τόσο την αρχική, όσο και την επαναληπτική εκπαίδευση που πραγματοποιείται κάθε 6 μήνες.

Το Aegean CAE Training Center στην πλήρη του ανάπτυξη θα είναι σε θέση να εκπαιδεύει έως και 3.500 πιλότους (42.000 ώρες εκπαίδευσης πιλότων) και να υποστηρίξει τις ανάγκες εκπαίδευσης ακόμη περισσότερων πληρωμάτων καμπίνας.

Στο κέντρο εκπαίδευσης λειτουργούν και εξειδικευμένες εγκαταστάσεις για τη διενέργεια ειδικών ασκήσεων εκπαίδευσης των πληρωμάτων καμπίνας, όπως εκκένωση έκτακτης ανάγκης, εκπαίδευση πραγματικής πυρόσβεσης, ενώ περιλαμβάνει και αίθουσες εκπαίδευσης, χώρους τεχνικής υποστήριξης και γραφεία.

Το κέντρο εκπαίδευσης πληρωμάτων καμπίνας διαθέτει ένα ομοίωμα του θαλάμου επιβατών του Α320 πανομοιότυπο με πραγματικό αεροσκάφος, με πιλοτήριο, καθίσματα, ντουλάπια, κουζίνες και τουαλέτες.

Στα «παράθυρα» μπορεί κανείς να δει διαφορετικά σενάρια εκπαίδευσης για κάθε ενδεχόμενη φάση της πτήσης με αντίστοιχους ρεαλιστικούς ήχους.

Σήμερα, όπως εξήγησε ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, Παναγιώτης Σίσκος, ο ανταγωνισμός της Aegean στα training centers προέρχεται από τη Σόφια, την Κωνσταντινούπολη, τη Ρώμη και το Μιλάνο, ενώ υπάρχει σε κάθε έδρα αεροπορικής εταιρείας στην Ευρώπη, ένα μικρότερο ή μεγαλύτερο.

«Εμείς υπερέχουμε από τα κέντρα σε Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική, διότι διαθέτουμε πιστοποίηση από την EASA», ανέφερε.

Στο ίδιο οικοσύστημα θα εντάσσεται και η ήδη υπάρχουσα Σχολή Εκπαίδευσης Μηχανικών της Olympic Air, με ισχυρή παράδοση λειτουργίας, αλλά και ο Εκπαιδευτικός Οργανισμός πιλοτών της AEGEAN, που λειτουργεί ήδη.

Παράλληλα συνεχίζονται τα προγράμματα υποτροφιών για πιλότους και μηχανικούς. Ήδη στα πιλοτήρια των αεροσκαφών της εταιρείας βρίσκονται πάνω από 90 πιλότοι από το πρώτο πρόγραμμα υποτροφιών που ξεκίνησε το 2018, ενώ τον επόμενο μήνα θα αποφοιτήσουν και οι πρώτοι 27 από το αντίστοιχο πρόγραμμα για μηχανικούς που υλοποιείται από το 2022.

Σχετικά Άρθρα