Κοντοζυγώνει η ώρα για τη διάθεση των ηλεκτρικών λεωφορείων στο επιβατικό κοινό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Η επόμενη μέρη των Συγκοινωνιών είναι ήδη σε νέα σελίδα και το στρατηγικό σχέδιο της βιώσιμης αστικής κινητικότητας αρχίζει να ξετυλίγεται.
Πριν βέβαια τα 140 πράσινα λεωφορεία σε Αθήνα και τα 110 σε Θεσσαλονίκη κυκλοφορήσουν και επισήμως στους δρόμους, θα πρέπει να έχουν πραγματοποιήσει διαδρομές 18 ωρών ημερησίως -χωρίς επιβάτες- έως ότου συμπληρώσουν 5.000 χλμ. σε καθημερινές συνθήκες κυκλοφορίας.
Παράλληλα, έχει ήδη αρχίσει η εγκατάσταση της τηλεματικής και των μηχανημάτων επικύρωσης εισιτηρίων, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται και η διαδικασία για την εγκατάσταση εκδοτικών μηχανημάτων, με σκοπό να εκδίδονται εισιτήρια με ηλεκτρονικές πληρωμές εντός των αστικών.
Τα βασικά χαρακτηριστικά τους
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι 12μετρα, 75 επιβατών. Φορτίζονται σε περίπου τρεις ώρες. Βάσει των προδιαγραφών του διαγωνισμού, πρέπει να έχουν αυτονομία τουλάχιστον 180 χιλιομέτρων. Ωστόσο, έως τώρα τα δοκιμαστικά δρομολόγια, έχουν δείξει ότι η αυτονομία των λεωφορείων αγγίζει και τα 300 χιλιόμετρα.
Σύμφωνα με την ΟΣΥ, τα νέα λεωφορεία διαθέτουν Ευφυές Σύστημα Παρακολούθησης / Διαχείριση (ITS) Λεωφορείων και συγκεκριμένα: