MENU

Αντιδράσεις από τη Γερμανία για την επιβολή δασμών στα κινεζικά EV

Ανησυχία για αντίποινα από το Πεκίνο

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε πρόσφατα προσωρινούς δασμούς έως και 38,1% στα ηλεκτρικά οχήματα “made in china”, στο πλαίσιο έρευνας σχετικά με παράνομες επιδοτήσεις από το Πεκίνο. Αυτό επέτρεψε στις εταιρίες να πωλούν τα οχήματά τους σε πολύ μειωμένες τιμές στην ΕΕ.

Ως εκ τούτου αυτοκινητοβιομηχανίες όπως οι BYD, Geely και SAIC Motor, αναμένεται να πληγούν σημαντικά.

Με τη σειρά της, η Κίνα έχει ήδη περάσει στην αντεπίθεση αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα επιβάλει δασμούς στα οχήματα που κατασκευάζονται στην ΕΕ με μεγάλους κινητήρες, κάτι που θα μπορούσε ενδεχομένως να είναι καταστροφικό για εταιρείες όπως η BMW, η Mercedes-Benz και η Porsche.

Ο Γερμανός καγκελάριος Olaf Scholz έχει ήδη τονίσει ότι οι δασμοί θα μπορούσαν να έχουν μακροπρόθεσμες συνέπειες, ιδίως όσον αφορά στις θέσεις εργασίας στη Γερμανία.

Οι Γερμανοί κατασκευαστές, όπως η BMW, η Volkswagen και η Mercedes-Benz, είναι ιδιαίτερα ευάλωτες, καθώς έχουν δημιουργήσει μαζικές μονάδες παραγωγής αυτοκινήτων στην Κίνα και επωφελούνται από τις επιδοτήσεις και επιχορηγήσεις.

Σε περίπτωση αντιποίνων, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν ενδεχομένως να δουν αυτά τα οφέλη να εξανεμίζονται.

Επιπλέον, οι περισσότερες γερμανικές εταιρίες βλέπουν την πλειοψηφία των σημερινών πωλήσεών τους να προέρχεται από την κινεζική αγορά, οπότε σε περίπτωση κλιμάκωσης του εμπορικού πολέμου, οι πωλήσεις αυτές μπορεί επίσης να δεχθούν πιέσεις.

Η Ευρώπη θα δυσκολευτεί να επιτύχει τους στόχους του καθαρού μηδενός χωρίς τα κινεζικά EVs

Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές επιλέγουν όλο και περισσότερο τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα έναντι των ευρωπαϊκών, λόγω της προσιτής τιμής τους και των κινήτρων.

Με την αύξηση του κόστους ζωής τα τελευταία δύο χρόνια, τα ευρωπαϊκά EV ήταν απρόσιτα για τους περισσότερους λόγω του υψηλού κόστους. Ως εκ τούτου, τα κινεζικά ηλεκτρικά θα μπορούσαν να είναι ένα μέσο με το οποίο η Ευρώπη ενδεχομένως να βρισκόταν πιο κοντά στην επίτευξη των κλιματικών στόχων.

Ο κ. Thom Groot, διευθύνων σύμβουλος (CEO) του The Electric Car Scheme δήλωσε: «Η προσπάθεια της τελευταίας στιγμής από τη Γερμανία να σταματήσει ή να αμβλύνει τους νέους δασμούς για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψιν.

Τα τελευταία στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΔΟΕ) καθιστούν σαφές ότι δεν μπορούμε να επιτύχουμε τους στόχους μας για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χωρίς τη βοήθεια των κατασκευαστών από την ασιατική χώρα.

Το 57% όλων των νέων ταξινομήσεων ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία προέρχεται από την Κίνα, και παρόλα αυτά υπάρχει σημαντική αντίδραση στο να επιτραπεί η είσοδος τους στις αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ευρώπης.

Αν θέλουμε σοβαρά να πετύχουμε τον στόχο μας για το 100% μέχρι το 2035 και τις συνολικές φιλοδοξίες μας για το καθαρό μηδέν, θα πρέπει να αγκαλιάσουμε αυτή την τεχνολογική εισροή, όχι να την αποφεύγουμε.»

Η Ευρώπη προετοιμάζεται για αντίποινα από την Κίνα

“Ενώ υπήρξαν συζητήσεις γύρω από την εθνική ασφάλεια και τις επιθέσεις στον κυβερνοχώρο που αφορούν τα κινεζικά ηλεκτρικά, οι δασμοί, οι οποίοι τιμωρούν περισσότερο τους καταναλωτές, δεν είναι προφανώς η απάντηση. Πρόσφατη έρευνα αποδεικνύει ότι για το 68% των ανθρώπων, το κόστος είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο για την απόκτηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Ο κ. Jochen Stanzl, επικεφαλής αναλυτής αγοράς της CMC Markets, δήλωσε: «Η Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί να πυροβόλησε τον εαυτό της στα πόδια με τους δασμούς κατά των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Με ποσοστό έως 38%, οι δασμοί αυτοί είναι πολύ χαμηλότεροι από το 100% που επιβάλλει η κυβέρνηση των ΗΠΑ.

Δεν είναι, μάλιστα, ικανοί για να θωρακίσουν τη Volkswagen, τη BMW και τη Mercedes από τον ανταγωνισμό των φθηνών κινεζικών, καθώς μεταβαίνουν από τις μηχανές εσωτερικής καύσης στα ηλεκτρικά οχήματα. Είναι κατανοητό ότι η Γερμανία προσπαθεί να μπλοκάρει αυτούς τους δασμούς, καθώς θα μπορούσαν να κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό.

Σχετικά Άρθρα