Με αύξηση της τάξεως του 20% «τρέχουν» στο πρώτο τετράμηνο του 2024 τα έσοδα της Autohellas – Hertz σε ότι αφορά τις μισθώσεις leasing οχημάτων σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Μάλιστα οι επιδόσεις στα «πράσινα» οχήματα, δηλαδή αυτά με ηλεκτρικούς κινητήρες ή plug-in Hybrid, είναι ακόμα υψηλότερες δεδομένου ότι η αύξηση των μακροχρόνιων μισθώσεων σε αυτά φτάνει το 30%. Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι τα «πράσινα» οχήματα αφορούν το 25% των νέων ταξινομήσεων της Autohellas – Hertz.
Σύμφωνα με ανώτατο στέλεχος της εταιρείας, ο βασικός λόγος για τον οποίο ενισχύεται η αγορά του leasing στο αυτοκίνητο είναι η συνεχής αύξηση των τιμών των οχημάτων τόσο σε ότι αφορά στο κόστος κτήσης όσο και των υπόλοιπων εξόδων για τη χρήση και συντήρησή τους μετά την αγορά.
Η ακρίβεια που έχει χτυπήσει και τον κλάδο του αυτοκινήτου έχει οδηγήσει όχι μόνο τις εταιρείες και τους επαγγελματίες, αλλά ακόμη και τους ιδιώτες να στρέφονται στη λύση του leasing.
Και αν για τις εταιρείες βασικός στόχος δεν είναι η απόκτηση του οχήματος αλλά απλά η χρήση του (το ποσοστό που αγοράζουν τελικά το όχημα φτάνει μόνο στο 5%), για τους ιδιώτες η αναλογία αυτή βρίσκεται στο 50/50.
Η αγορά του οχήματος γίνεται με δύο τρόπους: Είτε με προσυμφωνημένο ποσό που δίνεται στο τέλος της διάρκειας της μίσθωσης είτε με ποσό που υπολογίζεται από την εταιρεία πάλι όταν λήγει η μίσθωση, αν ο μισθωτής αποφασίσει εκείνη τη στιγμή ότι τελικά θέλει να το αποκτήσει.
Σύμμαχος οι φοροαπαλλαγές
Οι λόγοι που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ακόμα μεγαλύτερη ζήτηση από ότι τα συμβατικά στο leasing έχουν να κάνουν με τις σημαντικές φοροαπαλλαγές που έχουν τόσο οι εταιρίες όσο και τα ίδια τα στελέχη.
Για παράδειγμα, ο χρήστης ηλεκτρικού οχήματος δεν φορολογείται βάσει της λιανικής τιμής προ φόρων του οχήματος όπως συμβαίνει όταν το εταιρικό αυτοκίνητο είναι συμβατικής τεχνολογίας.
Επίσης η ίδια η εταιρεία έχει μεγαλύτερο όφελος από το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, μιας και αυτό περνάει ως μεγαλύτερο έξοδο, πολλές φορές στο 130% – 150% του συνολικού κόστους του οχήματος. Γενικότερα το εταιρικό leasing αλλά και το ιδιωτικό παίρνει όλο και μεγαλύτερο κομμάτι από τη συνολική πίτα των ταξινομήσεων στην αγορά.
Ρεκόρ τζίρου με 1 δισ. ευρώ
Υπενθυμίζεται ότι η Autohellas κατέγραψε για 3η συνεχή χρονιά το 2023, ιστορικό υψηλό για τον όμιλο τόσο σε επίπεδο ενοποιημένου κύκλου εργασιών, όσο και σε επίπεδο λειτουργικής και προ φόρων κερδοφορίας καταγράφοντας
Συγκεκριμένα, ο όμιλος κατέγραψε αύξηση 31% στον ενοποιημένο τζίρο, ο οποίος ανήλθε σε 1,002 δις. ευρώ έναντι 765,6 εκατ. ευρώ το 2022, με κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) στα 272,1 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 20,2%.
Αντίστοιχα τα λειτουργικά κέρδη (ΕΒΙΤ), διαμορφώθηκαν σε 139,8 εκατ. ευρώ από 120 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 16,5%.
Τέλος, τα κέρδη προ φόρων έφτασαν τα 106 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους του ομίλου ανήλθαν σε 85 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 3% αφού η σημαντική αύξηση των επιτοκίων απορρόφησε το μεγαλύτερο μέρος της βελτίωσης στην λειτουργική κερδοφορία.
Σημειώνεται ότι η δραστηριότητα της FCA Greece (FIAT/JEEP/ALFA Romeo) που αποκτήθηκε από κοινού με την SAMELET τον Μάιο 2023 και μετονομάστηκε σε Italian Motion, δεν συμμετέχει στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών (ενοποιείται μόνο με την μέθοδο της καθαρής θέσης), είχε όμως σε ετήσια βάση για το 2023 πωλήσεις 174 εκατ. ευρώ, γεγονός που προσαυξάνει ακόμη περισσότερο τη συνολική δραστηριότητα και δυναμική του ομίλου.
Με βάση τα αποτελέσματα του έτους, το Διοικητικό Συμβούλιο θα προτείνει στην επερχόμενη Γενική Συνέλευση των μετόχων μέρισμα 0,70 ευρώ ανά μετοχή για την χρήση του 2023.