MENU

Αλλάζει το “τοπίο” στις πληρωμές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

Νέο κανονισμό ανακοίνωσε η ΕΕ

Καθώς η Ευρώπη οδεύει προς την εποχή των ηλεκτρικών οχημάτων, η «επώδυνη» εμπειρία πληρωμών στα σημεία φόρτισης αποτελεί εμπόδιο που αναζητά λύση.

Παρέμβαση της ΕΕ

Η ΕΕ ανακοίνωσε τον κανονισμό για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων (AFIR), ο οποίος ζητά από όλα τα σημεία φόρτισης στις χώρες της ΕΕ να ενθαρρύνουν την υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων, προσφέροντας βολικές επιλογές πληρωμής. Με τους νέους κανόνες της ΕΕ να τίθενται σε εφαρμογή από τις 13 Απριλίου 2024 και το Ηνωμένο Βασίλειο να εξετάζει τώρα επίσης τη δική του νομοθεσία, ήρθε η ώρα για τους φορείς εκμετάλλευσης σημείων φόρτισης να επανεξετάσουν την υποδομή πληρωμών τους.

Η πρόκληση των πληρωμών για τους οδηγούς EV

Όλο και περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν να φορτίζουν τα αυτοκίνητά τους σε καταστήματα λιανικής πώλησης και σούπερ μάρκετ που προσφέρουν φόρτιση EV στους χώρους στάθμευσής τους. Το δέλεαρ είναι η ευκολία: να μπορούν να φορτίζουν ενώ ψωνίζουν. Ωστόσο, το σημερινό μοντέλο πληρωμής σε ένα σημείο φόρτισης EV αποτελεί πρόβλημα για τους οδηγούς.

“Ανάλογα με το πού θα επιλέξουν να φορτίσουν εκείνη την ημέρα, οι οδηγοί αναγκάζονται να εγγραφούν και να χρησιμοποιήσουν μια σειρά από εφαρμογές για κάθε πάροχο σημείου φόρτισης για να διαχειριστούν τις πληρωμές τους”, επισημαίνει ο κ. Peter O’Halloran, επικεφαλής του τμήματος επιχειρήσεων και ψηφιακού εμπορίου της Fiserv.

“Αυτές οι επιλογές πληρωμών κλειστού κυκλώματος όχι μόνο προσθέτουν τριβές, αλλά απαιτούν επίσης από τους οδηγούς να δεσμευτούν σε συνδρομές και υψηλότερες τιμές για να φορτίσουν το αυτοκίνητό τους”, προσθέτει.

Αυτό αποτέλεσε σημαντικό παράγοντα πίσω από τη νέα πολιτική πληρωμών της ρυθμιστικής αρχής για τα σημεία φόρτισης.

Νέα πολιτική πληρωμών στην ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο

Οι νέοι κανόνες για τις πληρωμές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων που περιγράφονται στο πλαίσιο του AFIR, δίνουν εντολή για πιο οικείες μεθόδους πληρωμής με κάρτα και ανέπαφες πληρωμές για την τυποποίηση της εμπειρίας του πελάτη.

“Οι χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων πρέπει να μπορούν να πληρώνουν εύκολα με κάρτες ή συσκευές ανέπαφων συναλλαγών και, κυρίως, χωρίς την ανάγκη συνδρομής”, υπογραμμίζει O’Halloran. “Η έμφαση εδώ είναι να δώσουμε στους οδηγούς τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν μεθόδους πληρωμής χωρίς εμπόδια που είναι βολικές και οικείες για αυτούς. Αν και οι κανόνες αυτοί ισχύουν μόνο για τις χώρες που ανήκουν στην ΕΕ, αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες” τονίζει.

Το Ηνωμένο Βασίλειο δημοσίευσε το δικό του σχέδιο νόμου τον Ιούλιο του περασμένου έτους. Εάν ο νόμος ψηφιστεί, οι φορείς εκμετάλλευσης σημείων φόρτισης θα πρέπει ομοίως να διασφαλίσουν ότι οι καταναλωτές μπορούν να πληρώνουν μέσω ανέπαφων μεθόδων πληρωμής εντός ενός έτους από την έναρξη ισχύος του.

Από το 2026, θα είναι επίσης απαραίτητο να εκσυγχρονιστούν τα υπάρχοντα υποκαταστήματα, εφόσον διαθέτουν περισσότερες από 30 θέσεις στάθμευσης.

Πώς οι πάροχοι πληρωμών μπορούν να προσθέσουν αξία

Οι έμποροι λιανικής πώλησης αναζητούν λύσεις που εφαρμόζονται εύκολα και επιδιώκουν να απλοποιήσουν την εμπειρία πληρωμής των πελατών.

Αυτό θα τους να εξασφαλίσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και να χρησιμοποιήσουν το χώρο στάθμευσής τους για πρόσθετα έσοδα.

Ένας άλλος βασικός τομέας που διερευνάται είναι τα προγράμματα πιστότητας. Οι έμποροι λιανικής πώλησης έχουν την ευκαιρία να προσφέρουν ένα πλεονέκτημα τιμής για τους οδηγούς EV μέσω εκπτώσεων ή πιστώσεων όταν φορτίζουν και αγοράζουν στο κατάστημα κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους για να ενισχύσουν την αφοσίωση.

“Οι πάροχοι πληρωμών που μπορούν να παρέχουν εύκολα ενσωματωμένες, φιλικές προς τον πελάτη λύσεις έχουν την ευκαιρία να αναβαθμίσουν αποτελεσματικά τον ρόλο που διαδραματίζουν οι πληρωμές για τη φόρτιση των EV για τους λιανοπωλητές στην προσπάθεια για έσοδα και αυξημένη αφοσίωση των πελατών”, καταλήγει ο O’Halloran.

Σχετικά Άρθρα