MENU

Αλλάζει το συγκοινωνιακό τοπίο της Θεσσαλονίκης – Νέες λεωφορειακές γραμμές και τροποποιήσεις υφιστάμενων

Η λειτουργία του μετρό το επόμενο Σάββατο 30 Νοεμβρίου αναμένεται να μεταβάλει σταδιακά τις μετακινήσεις στην πόλη

Λιγότερες από δέκα ημέρες έμειναν μέχρι την επίσημη πρώτη του μετρό της Θεσσαλονίκης και το σύστημα των συγκοινωνιών της συμπρωτεύουσας προετοιμάζεται ήδη προκειμένου να «αγκαλιάσει» το νέο μέσο με στόχο και οι λεωφορειακές γραμμές να γίνουν τροφοδοτικές αυτού στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό δεδομένου ότι η γραμμή επί του παρόντος είναι περιορισμένη.

Από την 1η Δεκεμβρίου πολλά θα αλλάξουν και στις μετακινήσεις με λεωφορεία, τα οποία είναι έως σήμερα το μοναδικό Μέσο Μαζικής Μεταφοράς που εξυπηρετεί την πόλη.

Ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) ανακοίνωσε την ένταξη τριών νέων λεωφορειακών γραμμών και την τροποποίηση δέκα υφισταμένων στο Πολεοδομικό Συγκρότημα της Θεσσαλονίκης.

Οι δύο νέες γραμμές θα συνδέουν τον Πολυτροπικό Σταθμό Νέας Ελβετίας με τον Α.Σ ΙΚΕΑ (79Χ) και το Αεροδρόμιο (Χ2) αντίστοιχα, ενώ θα λειτουργεί και η γραμμή του Ιστορικού Κέντρου. Οι δέκα υφιστάμενες λεωφορειακές γραμμές που τροποποιούνται, αφορούν στη σύνδεση τους με τους σταθμούς του Μετρό και είναι οι εξής:

· Νο 10 «Χαριλάου – Ν.Σ.Σ.» μέσω του άξονα της οδού Τσιμισκή

· Νο 11 «Πυλαία – Πανεπιστήμιο» (σύνδεση με σταθμό Μετρό Σιντριβάνι)

· Νο 17 «Τριανδρία – Αγίας Σοφίας» (σύνδεση με σταθμό Μετρό Αγίας Σοφίας)

· Νο 20 «Μενεμένη – Ερμού» (απομάκρυνση από «πέταλο» και τερματισμός μεταξύ Βενιζέλου και Ίωνος Δραγούμη )

· Νο 21 «Εύοσμος – Ερμού» (απομάκρυνση από «πέταλο» και τερματισμός μεταξύ Βενιζέλου και Ίωνος Δραγούμη)

· Νο 35 «Ν.Σ. Σταθμός – Μετέωρα» (απομάκρυνση από Βενιζέλου)

· Νο 36 «Βούλγαρη – Ζώνη Καινοτομίας» (διέλευση από Ν. Ελβετία-σύνδεση ΚΤΕΛ Χαλκιδικής και Εμπορικό Κέντρο Cosmos με Ν. Ελβετία)

· Νο 57 «Διασταύρωση Χορτιάτη – Ασβεστοχώρι – ΝΣΣ» (απομάκρυνση από «πέταλο» και κατάληξη Ν.Σ.Σ)

· Νο 58Α «Διασταύρωση Χορτιάτη – Πανεπιστήμιο» (σύνδεση με σταθμό Μετρό Σιντριβάνι)

· Νο 58Β «Διασταύρωση Χορτιάτη – Νέα Ελβετία» (σύνδεση με Σταθμό Μετεπιβίβασης Ν. Ελβετία).

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας ο ΟΣΕΘ προχώρησε αυτήν την εβδομάδα και στην έγκριση της σύναψης δύο ιδιωτικών συμφωνητικών, ένα με τη ΓΑΙΑΟΣΕ και ένα με τη Fraport για την τοποθέτηση εκδοτηρίων εισιτηρίων.

Η πρώτη συμφωνία αφορά τη μίσθωση έκτασης στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης για διάστημα έξι μηνών έναντι 921,6 ευρώ και η δεύτερη τη μίσθωση έκτασης στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» για διάστημα δύο ετών έναντι 15.734 ευρώ.

Προμήθεια «έξυπνων» εισιτηρίων

Παράλληλα με απώτερο στόχο κάποια στιγμή να επιλυθεί και το ζήτημα της διαλειτουργικότητας των ηλεκτρονικών εισιτηρίων, η έλλειψη της οποίας «καταδίκασε» τους Θεσσαλονικείς να πρέπει να προμηθεύονται δύο διαφορετικά εισιτήρια προκειμένου να μετακινηθούν με μετρό και λεωφορεία προκήρυξε ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την προμήθεια νέων «έξυπνων» εισιτηρίων.

Ο Οργανισμός θα προμηθευτεί συνολικά 13.125.000 τεμάχια για τη λειτουργία του αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου (ΑΣΣΚ) και την εξυπηρέτηση των επιβατών.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στο ποσό του 1,57 εκατ. ευρώ πλέον Φ.Π.Α. με δικαίωμα προαίρεσης για την επαύξηση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου έως 124.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ. (συνολικό ποσό με προαίρεση 1,69 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ).

Η σύμβαση προμήθειας των «έξυπνων» εισιτηρίων θα συναφθεί μεταξύ του ΟΣΕΘ και της αναδόχου εταιρείας και θα έχει διάρκεια 18 μήνες. Με άλλη εργολαβία ο ΟΣΕΘ προχωρά και στην αγορά των απαραίτητων αναλώσιμων προκειμένου να μπορέσει να υποστηριχθεί το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Ταυτόχρονα προχωρά και τις διαδικασίες για την ανάθεση παροχής υπηρεσιών διασύνδεσης των συστημάτων POS του Μετρό Θεσσαλονίκης με τα συστήματα της ΔΙΑΣ ΑΕ και της Mellon Group ώστε οι επιβάτες να μπορούν να χρησιμοποιούν με ασφάλεια και ταχύτητα τις τραπεζικές τους κάρτες για την αγορά εισιτηρίων, κάτι που αναμένεται να διευκολύνει την πρόσβαση στις δημόσιες συγκοινωνίες. Στο πλαίσιο του έργου ο ΟΣΕΘ θα αναθέσει σε ανάδοχο την εκτέλεση εργασιών και την παροχή υπηρεσιών συστήματος διασύνδεσης των συσκευών ΤΠ-POS (αυτών που είναι ενσωματωμένα στα Αυτόματα Μηχανήματα Έκδοσης Εισιτηρίων και τα ανεξάρτητα στα εκδοτήρια) του Μετρό Θεσσαλονίκης με τα συστήματα της ΔΙΑΣ ΑΕ και της Mellon Group, σε χώρους της Ελληνικό Μετρό στο Μετρό Θεσσαλονίκης.

«Στοίχημα» η αλλαγή του μείγματος στις μετακινήσεις

Η αλλαγή του μίγματος των μετακινήσεων στη Θεσσαλονίκη και η στροφή των πολιτών στα ΜΜΜ είναι ίσως το μεγαλύτερο στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί στην πόλη, καθώς πρόσφατη έρευνα είχε δείξει ότι τα περιθώρια βελτίωσης είναι μεγάλα.

Συγκεκριμένα, στην πόλη πραγματοποιούνται σήμερα περί τις 1,6 εκατ. μετακινήσεις την ημέρα.

Από αυτές, περισσότερες από τις μισές γίνονται με ΙΧ, 25% πεζή, 15% με τη δημόσια συγκοινωνία και 9% με άλλα μέσα (π.χ. ταξί).

Το 44% του συνόλου των μετακινήσεων γίνεται με σκοπό την εργασία, ενώ το 42% αφορά μετακινήσεις από ή προς το κέντρο της πόλης.

Οι 76 λεωφορειακές γραμμές που λειτουργούν στη Θεσσαλονίκη εκτελούν 2.282 δρομολόγια ημερησίως και η επιβατική τους κίνηση εκτιμάται σε 315.000 επιβάτες.

Ωστόσο η μέση ταχύτητα κίνησής τους δεν ξεπερνά τα 22 χλμ. την ώρα και το μέσο διάστημα χρονοαποστάσεων φτάνει τα 32 λεπτά, γεγονός το οποίο εξηγεί το λόγο για τον οποίο δεν είναι ελκυστικά στους πολίτες με αποτέλεσμα το 60% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι τα χρησιμοποιεί σπάνια ή ποτέ.

Δεδομένου ότι η πόλη αυτή τη στιγμή εξυπηρετείται σε επίπεδο δημόσιας συγκοινωνίας μόνο με αστικά λεωφορεία, η χρήση των ΙΧ είναι μεγάλη, ενώ απογοητευτική είναι και η μέση πληρότητά τους, καθώς στην πλειονότητά τους κινούνται μόνο με τον οδηγό τους (1,37 επιβάτες ανά όχημα).

Στα ταξί η μέση πληρότητα είναι 2,21 επιβάτες ανά όχημα, στα ημιφορτηγά 1,33 και στα δίκυκλα 1,10.

Σχετικά Άρθρα