MENU

Ακλόνητη η κυριαρχία της Κίνας στην ηλεκτροκίνηση

Πάνω από το 50% των παγκόσμιων αποθεμάτων είναι στην ασιατική χώρα

Παγκοσμίως, ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς. Σύμφωνα με το Κέντρο Έρευνας για την Ηλιακή Ενέργεια και το Υδρογόνο (ZSW), το παγκόσμιο απόθεμα έφθασε περίπου τα 42 εκατομμύρια μονάδες στο τέλος του 2023, 50% περισσότερο από το προηγούμενο έτος.

Η καταμέτρηση περιελάμβανε όχι μόνο τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV), αλλά και τα plug-in υβριδικά (PHEV) και εκείνα με τον λεγόμενο επεκτατήρα εμβέλειας (REX), συχνά έναν μικρό κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η Κίνα είναι ξεκάθαρα η “πατρίδα” των ηλεκτρικών οχημάτων

Σύμφωνα με την ZSW, 23,4 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα βρίσκονται στην Κίνα, δηλαδή πάνω από το μισό του παγκόσμιου αποθέματος. Οι ΗΠΑ βρίσκονται στη δεύτερη θέση με 4,8 εκατομμύρια οχήματα, αλλά ήδη σημαντικά πίσω. Η Γερμανία κατατάσσεται στην τρίτη θέση με 2,3 εκατομμύρια, ακολουθούμενη από τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο με 1,6 και 1,5 εκατομμύρια αντίστοιχα.

Η κυριαρχία της Κίνας αναμένεται να παραμείνει ακλόνητη βραχυπρόθεσμα. Το 2023, το απόθεμα στην Κίνα παρουσίασε σημαντικά ισχυρότερη ανάπτυξη από ό,τι στη Γερμανία, τις ΗΠΑ και τις περισσότερες άλλες μεγάλες αγορές.

Η Γερμανία χρειάζεται νέα κίνητρα για την τόνωση της ηλεκτροκίνησης

Για να επιτύχει η Γερμανία τους στόχους της στην ηλεκτροκίνηση, θα πρέπει να δοθούν νέα κίνητρα στην αγορά, σύμφωνα με τον Andreas Puettner από τη ZSW. «Η αναπτυξιακή πρωτοβουλία της γερμανικής κυβέρνησης για την ισχυρότερη προώθηση των ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να αποτελέσει μόνο ένα πρώτο βήμα».

Μπροστά στη συρρίκνωση των προϋπολογισμών, προτείνει την κατάργηση των επιχορηγήσεων για τα συμβατικά οχήματα που επιβαρύνουν το κλίμα – για παράδειγμα, η φορολογική ελάφρυνση για το ντίζελ ή το προνόμιο για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων και PHEV το 2023 ήταν η κινεζική μάρκα BYD με περίπου 3 εκατομμύρια νέες ταξινομήσεις, η Tesla με 1,8 εκατομμύρια και η VW με ένα εκατομμύριο.

Η BMW κατάφερε να καταλάβει την έκτη θέση με περίπου 570.000 οχήματα και η Mercedes ήταν στη δέκατη θέση με περίπου 400.000 οχήματα. Η κατάταξη μεταξύ των τριών πρώτων θέσεων θα πρέπει να μοιάζει τουλάχιστον παρόμοια όσον αφορά τις αθροιστικές ταξινομήσεις των κατασκευαστών.

Ωστόσο, το πραγματικό απόθεμα μπορεί να διαφέρει επειδή τα αυτοκίνητα χαλάνε ή αποσύρονται για άλλους λόγους. Η ZSW δεν έδωσε συγκεκριμένους αριθμούς αποθεμάτων ανά μάρκα.

Το Tesla Model Y είναι το πιο διαδεδομένο EV στον κόσμο

Σύμφωνα με τα συνολικά στοιχεία ταξινομήσεων, τα δύο πιο κοινά EV στον κόσμο προέρχονται από την Tesla: Το Model Y με περίπου 2,5 εκατομμύρια και το Model 3 με περίπου 2,3 εκατομμύρια μονάδες. Ο κατασκευαστής επωφελείται από αυτό λόγω της σχετικά στενής γκάμας προϊόντων του, η οποία συγκεντρώνει τις πωλήσεις σε λίγα μοντέλα.

Οι Γερμανοί κατασκευαστές έχουν κακές επιδόσεις σε αυτή την κατάταξη. Μόνο το VW ID.4 καταφέρνει να μπει στην πρώτη δεκάδα με περίπου 510.000 ταξινομήσεις, καταλαμβάνοντας την έβδομη θέση παγκοσμίως.

«Για την επίτευξη των γερμανικών στόχων για την προστασία του κλίματος, απαιτείται επειγόντως μια ελκυστική προσφορά στην κατώτερη και μεσαία κατηγορία οχημάτων, ώστε να επιτευχθεί μεγαλύτερη πελατειακή βάση», τονίζει ο Puettner.

Εάν οι Γερμανοί ή οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές δεν καλύψουν αυτό το κενό, υπάρχει ο κίνδυνος άλλοι κατασκευαστές, ιδίως από την Κίνα, να εκμεταλλευτούν αυτή την ευκαιρία, ακόμη και αν η εισαγωγή δασμών σε ευρωπαϊκό επίπεδο το εμποδίζει επί του παρόντος.

Η VW, μια εξέχουσα γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, επενδύει ενεργά στην ηλεκτροκίνηση, με στόχο να ανταγωνιστεί στην παγκόσμια αγορά.

Ανταποκρινόμενη στην αυξανόμενη δημοτικότητα των ηλεκτρικών οχημάτων, η Στουτγάρδη της Γερμανίας σχεδιάζει να μετασχηματίσει την αυτοκινητοβιομηχανία της προς την ηλεκτροβιομηχανία.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής αναγνωρίζουν επίσης τη σημασία της ηλεκτροκίνησης και ενθαρρύνουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες τους να παράγουν περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα.

Η Κίνα, ηγέτης στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, επεκτείνει την παρουσία της στην αυτοκινητοβιομηχανία επεκτείνοντας την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στη Γαλλία.

Η αυτόματη εναλλαγή μεταξύ των ταχυτήτων σε ένα ηλεκτρικό όχημα, το οποίο κινείται με ηλεκτρική κίνηση, συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία και την ενεργειακή απόδοση του οχήματος.

Τα κορυφαία κράτη παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, των Ηνωμένων Πολιτειών και της Κίνας, πρέπει να συνεργαστούν για να θέσουν πρότυπα για ένα πιο βιώσιμο κλίμα, προωθώντας την ευρεία χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Σχετικά Άρθρα