MENU

Κ. Μητσοτάκης: 950 λεωφορεία νέας τεχνολογίας στην Αττική έως το καλοκαίρι του 2025

Ήδη, τα πρώτα 30 λεωφορεία κυκλοφόρησαν στην Ανατολική Αττική

Το αμαξοστάσιο του ΟΑΣΑ στο Κορωπί, με τα νέα τεχνολογίας λεωφορεία που δρομολογούνται στην Ανατολική Αττικής, επισκέφθηκε σήμερα 26/8, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. Ήδη τα πρώτα 30 απ’ αυτά έχουν τεθεί σε κυκλοφορία ενώ συνολικά θα ανέρχονται σε περισσότερα από 200.

Σε δηλώσεις του, στην ΕΡΤ, ο πρωθυπουργός υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι η κυβέρνηση έχει επενδύσει συστηματικά στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, όχι μόνο με στόχο την ανανέωση των υπαρχόντων αλλά και την αύξηση του στόλου τους, για συχνότερα δρομολόγια .

Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι μέχρι το καλοκαίρι του 2025, θα έχουν δρομολογηθεί στην Αττική , 950 συνολικά λεωφορεία νέας τεχνολογίας και προσβάσιμα σ΄ όλους.

«Η προσήλωση της κυβέρνησης στην καθημερινότητα των πολιτών είναι συνεχής», τόνισε.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας δήλωσε:

Σήμερα είναι μια καλή μέρα για τις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής. Κυκλοφόρησαν, ήδη, τα πρώτα 30 λεωφορεία στην Ανατολική Αττική, όλα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, απολύτως προσβάσιμα για το σύνολο της κοινωνίας. 

Τις επόμενες εβδομάδες θα προστεθούν 66 λεωφορεία, έτσι ώστε, μέσα στο επόμενο εξάμηνο, το σύνολο των 211 νέων λεωφορείων να κυκλοφορεί στην Ανατολική και Δυτική Αττική. 

Υπενθυμίζεται ότι ήδη 140 ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας. Επίσης, την προηγούμενη Πέμπτη υπεγράφη σύμβαση για 300 λεωφορεία leasing, το 30% των οποίων θα βρίσκεται στους δρόμους το επόμενο τρίμηνο, και το σύνολο αυτών το επόμενο εξάμηνο. 

Επιπρόσθετα, 300 λεωφορεία φυσικού αερίου θα προστεθούν έως το καλοκαίρι του 2025. Συνεπώς, 950 νέα λεωφορεία θα βρίσκονται στους δρόμους της Αττικής σε λιγότερο από ένα έτος από σήμερα. 

Η πολιτική της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη για βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη υλοποιείται, με συνέπεια, αποφασιστικότητα και αποτελεσματικότητα.

Βήμα – βήμα, για πρώτη φορά από το 2009, ανανεώνουμε τον στόλο των αστικών συγκοινωνιών. 

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Βασίλης Οικονόμου σημείωσε:

Η Δευτέρα, 26 Αυγούστου, είναι μια σημαντική ημέρα για την Ανατολική Αττική. Με την παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη επιβεβαιώνουμε τη δέσμευσή μας για βελτίωση της καθημερινότητας του Έλληνα πολίτη και παίρνει σάρκα και οστά η κοινωνική μας πολιτική, καθώς την ημέρα αυτή, θα μπουν στην κυκλοφορία, από το αμαξοστάσιο του Κορωπίου, τα πρώτα 30 από τα 211 νέα λεωφορεία, που θα εξυπηρετούν την Ανατολική και τη Δυτική Αττική.

Τις αμέσως επόμενες ημέρες θα προστεθούν στα δρομολόγια και τα υπόλοιπα σύγχρονα λεωφορεία, αλλάζοντας άρδην το συγκοινωνιακό τοπίο της περιοχής.

Το Υπουργείο Μεταφορών κάνει τον λόγο του πράξη και με σταθερά βήματα παρέχει στους πολίτες, έναν διευρυμένο αριθμητικά, τεχνολογικά σύγχρονο και πλήρως ανανεωμένο στόλο οχημάτων μέχρι το 2025.

Κάνουμε την αρχή, σήμερα, από το αμαξοστάσιο του Κορωπίου και συνεχίζουμε το έργο μας προσηλωμένοι στη βελτίωση της καθημερινότητας του κόσμου.

Από την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιώργος Σπηλιόπουλος ανέφερε:

Όλα τα οχήματα που δρομολογούνται, με τα πρώτα 30 να ξεκινούν σήμερα και τα υπόλοιπα ανά εβδομάδα, είναι καινούργια, κατηγορίας EURO VI+ και πλήρως προσβάσιμα για όλους τους πολίτες.

Η διαδικασία της πλήρους ανανέωσης του στόλου μας ξεκίνησε τον Ιούνιο με την κυκλοφορία 140 ηλεκτρικών λεωφορείων, συνεχίζεται με τα 211 λεωφορεία που μπαίνουν στην υπηρεσία των πολιτών σήμερα, ακολουθεί η σταδιακή παραλαβή των 300 καινούργιων λεωφορείων από τη σύμβαση 10ετους μίσθωσης από την ΟΣΥ από τον Οκτώβριο και τέλος, η ένταξη 300 ακόμη λεωφορείων φυσικού αερίου την άνοιξη του 2025.

Μέσα σε έναν χρόνο, με την απόλυτη στήριξη της πολιτείας και τη συστηματική εργασία των εργαζόμενων στις Συγκοινωνίες, 951 καινούργια σύγχρονης τεχνολογίας λεωφορεία αντικαθιστούν πλήρως τον στόλο που επιχειρεί σήμερα στην Αττική.

Οι Συγκοινωνίες Αθηνών κάνουν ακόμη ένα βήμα μπροστά προς τη δέσμευσή τους: Κάθε Μέρα Καλύτερα.

Νωρίτερα το energodromio.gr έγραφε:

Στο μεταξύ στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης κυκλοφορεί ήδη από τα μέσα Ιουνίου το σύνολο των 250 καινούριων ηλεκτρικών λεωφορείων, ενώ σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου για την ανανέωση του στόλου προβλέπονται τα εξής:

  • Έως το τέλος του 2025, θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας επιπλέον 300 λεωφορεία συμπιεσμένου φυσικού αερίου. Τα 100 από αυτά θα είναι αρθρωτά 18 μέτρων και τα υπόλοιπα 12 μέτρων. Στόχος είναι τα πρώτα 10 απ’ αυτά να βρίσκονται στην Αθήνα εντός του καλοκαιριού.
  • Προχωρούν οι διαγωνισμοί για την ανάθεση συγκοινωνιακού έργου από τον ΟΑΣΑ και τον ΟΣΕΘ έως το 2035. Ειδικά οι διαγωνισμοί του ΟΑΣΑ έχουν προσωρινό ανάδοχο, ο οποίος πρόκειται να θέσει σε λειτουργία καινούργια λεωφορεία στους δρόμους της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής, 96 και 115 αντίστοιχα.
  • Ο προϋπολογισμός του διαγωνισμού του ΟΑΣΑ για την παραχώρηση συγκοινωνιακού έργου στην Αθήνα ανέρχεται σε 452 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, ενώ η παραχώρηση αφορά διάστημα οκτώ ετών και περιλαμβάνει δικαίωμα προαίρεσης για την επαύξηση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου έως 4% κατά την διάρκεια της σύμβασης. Στις υποχρεώσεις του αναδόχου εντάσσεται η κάλυψη των δρομολογίων με 211 καινούρια λεωφορεία.
  • Ο διαγωνισμός της Θεσσαλονίκης αφορά σε έργο περίπου 22,5 εκατ. οχηματοχιλιομέτρων ετησίως για 10 χρόνια με δυνατότητα επέκτασης έως πέντε χρόνια επιπλέον και πρόβλεψη αύξησης του έργου έως 20%. Περιλαμβάνει μοναδιαίο κόστος χιλιομέτρου στα 2 ευρώ αλλά και κινητροδότηση του αναδόχου ανάλογα με την επιπλέον επιβατική κίνηση που θα ελκύσει, κάτι που δεν περιλαμβάνει η σύμβαση της Αττικής. Ο εκτιμώμενος αριθμός οχημάτων για το έργο θα ανέλθει έως 250 μαζί με τα εφεδρικά και θα καθοριστεί ο τύπος και η χωρητικότητά τους στη Β΄ φάση του διαγωνισμού.
  • Δρομολογούνται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, 300 και 164 μισθώσεις λεωφορείων αντίστοιχα.
  • Τέλος, θα πρέπει να αναφερθεί πως δοκιμάζονται λεωφορεία υδρογόνου με στόχο την προμήθεια έως και 100 οχημάτων αυτού του καυσίμου σε επόμενο στάδιο.

Σχετικά Άρθρα