Ένα ακόμα εργαλείο στην υπηρεσία των καταναλωτών προετοιμάζει η ΡΑΑΕΥ. Πρόκειται για τον Ενεργειακό Διαμεσολαβητή, ο οποίος εντάσσεται σε μια σειρά δράσεων για περαιτέρω διαφάνεια στην αγορά και με στόχο την προστασία νοικοκυριών και επιχειρήσεων.
Για το σκοπό αυτό η Ρυθμιστική Αρχή έχει προγραμματίσει ενημερωτική τηλεδιάσκεψη την επόμενη Δευτέρα, 15 Ιανουαρίου, με όλους τους προμηθευτές και τους Διαχειριστές.
Ο ρόλος του Ενεργειακού Διαμεσολαβητή
Ο ρόλος του Ενεργειακού Διαμεσολαβητή είναι να παρεμβαίνει αποτελεσματικά, γρήγορα και δωρεάν για την επίλυση αστικών διαφορών των καταναλωτών με τους προμηθευτές, ενώ για τη λειτουργία του η ΡΑΕ έχει εγγραφεί Ειδικό Μητρώο Φορέων Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών του υπουργείου Ανάπτυξης.
Η ιδέα του Ενεργειακού Διαμεσολαβητή προέκυψε μεσούσης της ενεργειακής κρίσης του 2022 με τη “βροχή” παραπόνων στη ΡΑΕ για τους λογαριασμούς ρεύματος, όπου ένα σημαντικό μέρος αυτών έμεινε και μένει ανικανοποίητο.
Στόχος είναι να μπορούν να επιλυθούν διαφορές αστικής φύσεως, χωρίς οι καταναλωτές να χρειάζεται να προσφύγουν για αυτό στα δικαστήρια και να θυσιάσουν χρόνο και χρήματα.
Πώς θα λειτουργεί
Ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής θα καλύπτει μεταξύ άλλων ζητήματα λογαριασμών, και θέματα σχετικά με αμφισβητήσεις χρεώσεων και ύψους κατανάλωσης, τις φόρμουλες και τις λεπτομέρειες διακανονισμού οφειλών, καθώς και με τις παρεχόμενες επιλογές εξόφλησης.
Επίσης, θα μπορεί να αξιοποιηθεί από καταναλωτές που θεωρούν ότι ήταν προβληματική η ενημέρωσή τους για όρους και υπηρεσίες, καθώς και ότι ο προμηθευτής τους ερμηνεύει παραπλανητικά ή καταχρηστικά όρους του συμβολαίου.
Τα παράπονα αστικής φύσεως, θα καταχωρούνται από τους καταναλωτές στην πλατφόρμα υποβολής παραπόνων myrae.gr. Από εκεί θα μεταβιβάζονται στους προμηθευτές. Μετά από τρεις «κύκλους» απαντήσεων από τους προμηθευτές, αν οι καταναλωτές που τα υπέβαλαν εξακολουθούν να θεωρούν πως δεν ικανοποιήθηκαν θα μπορούν να απευθυνθούν στον Ενεργειακό Διαμεσολαβητή.