MENU

Περιορισμένη η κινητικότητα στη λιανική ρεύματος – Η «ανάγνωση» των καταναλωτών

Οι βασικοί λόγοι για την αλλαγή προμηθευτή

Εικόνα παγίωσης του πελατολογίου των προμηθευτών ρεύματος σε χαμηλή και μέση τάση, προκύπτει για όλο το 2023 από τη σύγκριση του αριθμού των μετρητών που εκπροσωπούσε κάθε εταιρεία τον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο. Είναι ενδεικτικό ότι σε αυτό το χρονικό διάστημα η ΔΕΗ απώλεσε μόλις 32.326 μετρητές, ενώ στο σύνολό τους οι ιδιώτες κέρδισαν 48.452 παροχές στο διασυνδεδεμένο σύστημα.

Η περιορισμένη κινητικότητα των καταναλωτών εξηγείται από το γεγονός ότι σε μεγάλο μέρος του 2023 συνεχίστηκε η ενεργειακή κρίση, η οποία έκανε επιφυλακτικούς τους καταναλωτές στην αλλαγή προμηθευτή. Επίσης, οι επιδοτήσεις που εφαρμόστηκαν στο σύνολο του 2023 είχαν ως συνέπεια να περιορίζονται εν πολλοίς οι διαφορές των τελικών χρεώσεων των τιμολογίων των εταιρειών, με συνέπεια οι καταναλωτές να μην έχουν σημαντικό κίνητρο να αλλάξουν πάροχο.

Όσον αφορά τον Δεκέμβριο, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ που παραθέτει η ΡΑΑΕΥ στην πρόσφατη αναφορά λιανικής, η ΔΕΗ κατέλαβε μερίδιο 72,26% στο σύνολο χαμηλής και μέσης τάσης. Το ποσοστό αυτό αντιστοιχεί στην εκπροσώπηση 5.573.594 νοικοκυριών και επιχειρήσεων. Στο σύνολό τους, οι ιδιώτες πάροχοι εκπροσωπούσαν 1.930.757 νοικοκυριά και επιχειρήσεις στο τέλος του προηγούμενου έτους.

Η εικόνα στους ιδιώτες παρόχους

Η σχετική κατάταξη των ιδιωτών παρόχων φέρνει στην πρώτη θέση την Protergia, με 472.393 μετρητές. Υπενθυμίζεται ότι μέσα στο 2023 η εταιρεία εξαγόρασε τη Watt & Volt. Επίσης, έχει εξαγοράσει και τη Volterra, η οποία στο τέλος του προηγούμενου έτους εκπροσωπούσε 22.928 μετρητές. Ως συνέπεια, ο αριθμός των παροχών που εκπροσωπεί η εταιρεία προμήθειας της Mytilineos είναι 495.321.

Στη δεύτερη θέση ήρθε η Elpedison με 315.329 μετρητές, ενώ ακολούθησε η ZeniΘ με 307.993 παροχές. Την αμέσως επόμενη θέση κατέλαβε η ΗΡΩΝ με 301.449 πελάτες, με την οποία ολοκληρώνεται η 5αδα παρόχων με πελατολόγιο πάνω από 300.000.

Ακολούθησε η NRG με 229.517 «ρολόγια», η Φυσικό Αέριο με 169.289 πελάτες στη χαμηλή και μέση τάση, η VOLTON με 101.642. Αρκετά μικρότερες ήταν οι «επιδόσεις» της ΕΛΙΝΟΙΛ (4.157), του ΟΤΕ (2.399) και της Eunice (2.189).

Συγκρίνοντας το πελατολόγιο των εταιρειών στο διάστημα Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2023, τη μεγαλύτερη αύξηση παρουσίασε η Protergia, κερδίζοντας 170.918 πελάτες. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Watt & Volt είχε τον Ιανουάριο του 2023 186.406 πελάτες.

Δεύτερη σε ενίσχυση αναδείχθηκε η ZeniΘ, η οποία αύξησε την πελατειακή της βάση κατά 46.639 μετρητές. Ακολούθησε η NRG με κέρδος 26.124 «ρολόγια», ενώ σε παρόμοια επίπεδα κινήθηκε και η πελατειακή επέκταση της Φυσικό Αέριο, η οποία αύξησε το χαρτοφυλάκιο της με 21.997 εκπροσωπούμενες παροχές στο διασυνδεδεμένο σύστημα.

Στην επόμενη σειρά κατάταξης βρέθηκε η VOLTON με κέρδος 18.822 μετρητές. Τις επόμενες θέσεις κατέλαβαν η ELPEDISON (η οποία αύξησε το πελαταλόγιό της κατά 12.236 «ρολόγια») και η ΗΡΩΝ (με όφελος 9.022 μετρητές).

Η πρώτη «γεύση» του 2024

Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η ίδια εικόνα στασιμότητας αναδεικνύεται και τους πρώτους μήνες του 2024. Αυτή τη φορά, η αιτία είναι η αλλαγή της δομής των τιμολογίων, με την εισαγωγή του χρωματικού «κώδικα», και κυρίως η αυτόματη μετάπτωση στα πράσινα τιμολόγια όσων καταναλωτών δεν έσπευσαν μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου να διαλέξουν κάποιο άλλο προϊόν προμήθειας.

Η εικόνα από την αγορά είναι πως στο ειδικό τιμολόγιο μεταφέρθηκε περίπου το 95% της λιανικής. Μάλιστα, καθώς οι χρεώσεις προοδευτικά μειώνονται από μήνα σε μήνα μέσα στο 2024, για τους περισσότερους καταναλωτές η μικρή οικονομική ελάφρυνση που θα είχαν, αλλάζοντας τιμολόγιο ή πάροχο, δεν αποτελεί κίνητρο για να μπουν στη διαδικασία έρευνας της αγοράς, για την εξεύρεση της πλέον συμφέρουσας για αυτούς λύσης.

Σχετικά Άρθρα